voor het eerst aangespannen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Re: voor het eerst aangespannen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:22

linda_shadow schreef:

Het tuig is te groot en de kar ook, dat weten we.
Het was ook alleen maar even om te kijken hoe ze reageren.
Nu we weten dat ze het braaf doen zijn we zelf op zoek gegaan naar een tuigje.

DOE HET DAN OOK NIET ALS JE WEET DAT JE FOUT ZIT!

Maargoed. daar is al genoeg over gezecht. Mijn manier is het in ieder geval zeker niet, en verder commentaar kan ik je niet geven want ik heb net zo veel verstand van mennen als jij, 0 dus.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:16

Dieuwke1989 schreef:
linda_shadow schreef:

Het tuig is te groot en de kar ook, dat weten we.
Het was ook alleen maar even om te kijken hoe ze reageren.
Nu we weten dat ze het braaf doen zijn we zelf op zoek gegaan naar een tuigje.

DOE HET DAN OOK NIET ALS JE WEET DAT JE FOUT ZIT!

Maargoed. daar is al genoeg over gezecht. Mijn manier is het in ieder geval zeker niet, en verder commentaar kan ik je niet geven want ik heb net zo veel verstand van mennen als jij, 0 dus.

Amen _/-o_

linda_shadow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 17:59

sjonge jonge als jullie eens beter lezen Dancie bijvoorbeeld... dan lezen jullie dat deze pony onhandelbaar is als er niks mee gedaan word.
hoe dan ook de meningen zijn er dus erg over verdeelt. Daarbij nu mijn verzoek als je niks vriendelijks te zeggen heb... hou je er dan lekker buiten!!!!

deze pony hebben wij van de slacht gered omdat de mensen hem niet aan konden en nu proberen wij hem dus gewoon levende te houden. En wat jullie daarvan vinden intereseert me toch niet!!! maar het was leuker geweest als er gewoon eens wat NORMALE reacties zouden komen!!!

linda_shadow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:18

en elcke bedankt voor je compliment over binky.
ik weet inderdaad wel wat ik doe

Pimlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:32

Wat denk je van dravers en renpaarden? Die worden ook al met 2 jaar op de renbaan gepleurd, die hebben het zwaar!Dan maakt het tog niet uit als een shetlander een keertje voor een kar staat..wat een gezeur, laat die meisjes toch lekker bezig zijn met hun pony's

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:35

Met 2 jaar voor de kar kan gerust hoor, zeker shetlanders.
Maar ik vindt dat jullie het niet slim hebben aangepakt door het dier erin eens boem bats voor te knopen!

linda_shadow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:56

bedankt voor de complimenten en voor de zoveelste keer hij is er niet zomaar voorgeknoopt hoor...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:13

Citaat:
sjonge jonge als jullie eens beter lezen Dancie bijvoorbeeld... dan lezen jullie dat deze pony onhandelbaar is als er niks mee gedaan word.

Wat zeg je? een 2 jarige en nu al onhandelbaar, moet je nagaan wat dat beest al wel niet heeft meegemaakt, ga hem nog meer belasten nee op deze manier krijg je echt een rustige pony.
Probeer wat te doen met de reacties alsjeblieft want dit beestje is nog zo jong en gewoon nog niet toe aan al die ongein,

Citaat:
deze pony hebben wij van de slacht gered omdat de mensen hem niet aan konden en nu proberen wij hem dus gewoon levende te houden

Laat hem dan lekker uitrusten, waarom die haast?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:14

En omdat hij van de slacht is gered mag je wel een baby-paard voor de wagen zetten?!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:04

dravers leven gemiddeld ook 7 jaar, ik weet niet hoelang jij nog met je pony wil rijden.

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:10

Het ziet er leuk uit hoor
Vriendin van mij heeft ook haar shetmerrie van 2 al 3 keertje voor de kar aangespannen gehad, en dat gaat prima.
Neehoor meid, het is jou pony en als jij denkt dat hij dit heel af en toe al kan dan moet je dat lekker doen.
Leuke pony's trouwens

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:20

ik heb gister een interessant artikel gelezen in het Bit, waarin gewaarschuwd wordt voor kinderarbeid.
een paard van 2 beleren kan nog helemaal niet, en kan schade aanbrengen, waardoor jouw paard straks met atrose loopt.
daarbij komt dat ze het vaak geestelijk nog niet kunnen verwerken, al die nieuwe dingen.
het was een heel leerzaam artikel, kan je wel eens lezen.

mooie shet, maar ik zou echt even wachten met 'werken'.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:21

Ik ben t compleet met Laura2span eens ! Meid denk eens na, als je zo doorgaat is hij over een paar jaar wéér bijna bij de slacht hoor..

Als je weet dat je fout zit qua tuig enzo, waarom doe je het dan ? En ten 2e, als een pony onhandelbaar is moet je hem inderdaad voor de kar zetten, leuk effect als hij dan aan de kletter gaat, dan weet je weer hoe onhandelbaar hij ook alweer was

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:26

linda_shadow schreef:
hoe dan ook de meningen zijn er dus erg over verdeelt. Daarbij nu mijn verzoek als je niks vriendelijks te zeggen heb... hou je er dan lekker buiten!!!!

Er zijn zó veel meer dingen te bedenken wat niet belastend is voor deze peuter.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:39

linda_shadow schreef:

'Hij hoeft ook nog niet handelbaar te zijn want hij is pas 2 en hoort met leeftijdsgenootjes op de wei te staan.
En die pakken hem dan wel aan als hij bijdehand is.

marielle93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:32

hij is ong. 2 en hij staat alleeen voor de kar om te kijken of hij geschikt is en een beetje te leren wennen wat is daar mis mee?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:33

Hij is te jong.. een 2 jarige hoort zoals Taaclover al zegt lekker in de wei te staan. Als hij daar nu stond was hij wél handelbaar, want dan hadden zijn weidegenootjes hem wel opgevoed

Nienkeee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:39

Een goed begin is het halve werk..
Als ik jou was zou ik de 2-jarige niet voor de kar zetten voordat hij 3 jaar is.. Laat 'm toch nog lekker rondrennen zonder tuigjes enzo =)

marielle93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:45

ja oke maar het was om uit te proberen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:48

Oh, dus dan koop ik een kleuter, zet ik op een paard; Even proberen of hij kan paardrijden.
Gaat Natuurlijk helemaal fout, kind is niet meer in orde, ahjoh, geeft niet. Het was maar om te proberen.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:49

Met uitproberen verknal je je pony. Een eerste evaring moet een goede zijn en anders kan je het schudden.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:51

Heb je geen goede begeleiding?
Zoals gezegd is het belachelijk om een pony van 2 dit werk te laten doen.
Een goede jeugd is veel belangrijker voor een pony van deze leeftijd!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:11

hoi
JUIST bij shetjes moet je later beginnen want die zijn geestelijk pas later
en ook juist omdat hij mishandeld is geweest moet je m met rust laten en een 2 jarige hoort op de wei te lopen met leeftijdsgenootjes dan zou hij ook niet onhandelbaar zijn
en van dat scheren wat ... zei ik vindt dat je moet vragen dan waarom ze geswchoren zijn want er is/was een goede rede
maar meis gooi die pony t land op en haal m er pas met 3.5/4 jaar er weer af dan kan je beginnen met longeren enzo

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:38

Totaal met Laura2span mee eens.
Als jij nu al met een 2 jarige aan het werk gaat en je ziet dat hij gewoon veel te jong er voor is en het niet goed zal opvatten. (steigeren etc)
Waarom doe je dat dan ook?
Jij maar lekker leuk foto's maken, terwijl dat beest elke seconde aan de kletter kan gaan en hij zo weer naar de slacht kan.
Is dat wat jij wil?

Hahah Sjonniej dies goed!

En met dat scheren.
Als ze de hele winter op stal moesten, zouden ze heus niet zo'n erge berenvacht aanmaken die shetjes ook hebben die 24/7 buiten staan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:41

Ik heb het topic eens gelezen..
Ben zelf ook geen super ervaren menner, maar......
Ach laat ik mijn mond maar houden....
Ik weet niet veel, maar ik weet in ieder geval dat dit niet goed is...
Het meeste commentaar is al gegeven en daar ben ik het totaal mee eens!