Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karijn schreef:Ik heb eens bij ons op stal gekeken naar de paarden aan de longeerlijn. Bijna alle paarden lopen regelmatig naar de buitenkant te koekeloeren. Dit zijn allemaal paarden die verder niet vastgezet zijn met bijzetteugels of dergelijke. Ik ben me eens gaan afvragen waarom ze dat doen? Eigenlijk doen wij het ook. Als wij op een klein rondje lopen en alleen naar voren of naar binnen kijken: dan worden we zo duizelig als de neet. Daarom kijken wij ook naar buiten. Dan draait de wereld wat minder snel dan wanneer je naar iets kijkt dat dichtbij is. Paarden doen het ook.
Nogmaals: je paard recht in zijn lichaam krijgen doe je door hem recht te rijden. Ik zou me er niet zo druk om maken dat hij met longeren naar buiten kijkt. Ik zou ook niet graag duizelig willen worden.
.. Dat heb ik dit jaar geleerd. karijn schreef:Klopt, als jij duizelig wordt, zoek je ook weer evenwicht. Dat ligt heel dicht bij elkaar.