Hafpony-power deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:11

Owhjah en [***] ten eerste staat Carlo niet in een wei maar in een stal ten tweede rijd ik hem niet vast elke week ofsow. En ten derde vind ik die zin van ..omdat ik anders het misschien niet overleef.. een beetje heel erg overdreven. en als laatste wil ik er eventjes aan toevoegen dat dat een knopspoortje is die hij geeneens voelt.

Dus en heb je nou nog meer dingen om over te klagen of ben jenou klaar?.. want in jouw ogen ben ik nu volgens mij een of andere dierenmishandelaarster(niet aanvallend bedoelt ofsow) maar ik bedoel het echt alleen allemaal maar goed voor die pony.

En ik rijd hem wel degelijk bijna elke dag. En toen toevallig met slof.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:42

Ik heb thans toch ergens gelezen (misschien in het andere topic) dat hij onlangs onderkoeld van de weide is afgeplukt ... en dat hij soms een week stilstaat voordat je er weer op gaat rijden ...

En als je hem wel elke dag rijdt, zoveel te beter toch? Maar als hij dan altijd zo explosief en moeilijk is moet je misschien gaan zoeken achter een oorzaak (of oorzaken) .. want hij zal het heus niet alleen voor de lol doen denk ik ...

En ik klaag niet .. ik zeg gewoon mijn mening .. Jij moet verder weten wat je doet, ik ken jouw niet en zie de pony nooit, dus waarom zou ik moeten klagen? En dat je in mijn ogen een dierenmishandelaar bent .. sorry, maar dat haal je echt wel uit de lucht ... Vind dat echt wel een overdreven reactie. Als ik jou al een dierenmishandelaar vind, wat vinden die mensen dan allemaal die het slecht vinden hoe jij met die slof rijdt? Want daar heb ik het nog niet eens over gehad ...

haffiebecky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:12

Nikitaatje schreef:
en als laatste wil ik er eventjes aan toevoegen dat dat een knopspoortje is die hij geeneens voelt.

ik ga me hier verder niet in mengen maar waarom rij je met een spoortje als hij het toch niet voelt? dan is het toch ook niet nodig?? en als je onverhoopt je been iets te ver in zn buik drukt en hij voelt het opeens wel (en het is zo'n explosief dier) zal hij er zeker wel vandoor schieten.........

of heb ik het nou fout?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:16

Oh jee, nog iemand waar ik het mee eens ben ... Nu vind ik je nog veel meer een dierenmishandelaar ... Of zoiets

(wil gewoon maar even zeggen dat ik blijkbaar niet zo alleen ben met mijn mening en mijn gedachten .. en dat het misschien nuttig kan zijn eens rustig te lezen wat anderen zeggen, in plaats van meteen te gaan verdedigen dat je het toch wel allemaal weet wat goed is... Van forums kan je héél wat bijleren of je kan er toch tenminste zelf over gaan nadenken.. wat je dan weer in de praktijk kan toepassen en daar wordt iedereen (jij en je pony) alleen maar beter van)

haffiebecky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:36

amen!!!!!! !!!!!

lolliebollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:51

Ik snap best dat jullie je mening en commentaar geven. Maar er kan toch ook iets positiefs gezegt worden, ik bedoel, ik vind de pony er wel gewoon goed verzorgt uit ziet.

En zoals een van jullie al zei, je kent haar niet en de pony ook niet. Misschien zijn de foto's wel gewoon op het verkeerde moment gemaakt.
Weet jij veel.....

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 00:09

[***] schreef:
Ik heb thans toch ergens gelezen (misschien in het andere topic) dat hij onlangs onderkoeld van de weide is afgeplukt ... en dat hij soms een week stilstaat voordat je er weer op gaat rijden ...

En als je hem wel elke dag rijdt, zoveel te beter toch? Maar als hij dan altijd zo explosief en moeilijk is moet je misschien gaan zoeken achter een oorzaak (of oorzaken) .. want hij zal het heus niet alleen voor de lol doen denk ik ...

En ik klaag niet .. ik zeg gewoon mijn mening .. Jij moet verder weten wat je doet, ik ken jouw niet en zie de pony nooit, dus waarom zou ik moeten klagen? En dat je in mijn ogen een dierenmishandelaar bent .. sorry, maar dat haal je echt wel uit de lucht ... Vind dat echt wel een overdreven reactie. Als ik jou al een dierenmishandelaar vind, wat vinden die mensen dan allemaal die het slecht vinden hoe jij met die slof rijdt? Want daar heb ik het nog niet eens over gehad ...

Ben je ook een keer klaar met je gezaag en gezeur???
Dan heb je wel wat van een ander te zeggen. Meer de les te lezen.
Alles in de hoop dat je reactie van iemand kan krijgen want daar leef je op schiijnbaar. En vele met jou. Ga al jou theorien op je eigen paard (als je die hebt) uitvoeren. Nee ik heb iets beters.
Ik nodig je uit om te komen als zij op die pony rijd. Er valt niets te verbergen. Wat ik nog veel zieliger vind voor hem is hoe die eigenaren doen. Of andere paarden die mishandeld worden of Brookes Hospital.
Als je je daar eens druk om ging maken had het nog nut. Dan dit doelloze gezever, wat al 100 keer is gezegd.
Je bent hier niets eens bijgeweest maar je hebt wel een heel verhaal alsof je het zelf meegmaakt hebt.
Wat bereik je of win je hiermee met dit gedram. Alleen maar ruzie en kwetsen van mensen.
En lees de teksten eens een keer goed door. Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.

Wat zou jij ervan vinden als je zo'n walm van ellende over je heen kreeg. Terwijl je alleen maar je best doet.?
Oh ik weet al wat je gaat zeggen.
Maar dan moet je de foto's niet op bokt zetten. blablabla.

Dat heeft ze niet gedaan dat heb ik gedaan of die meiden te verrassen met wat foto's, die verrassing is overgens helemaal verneukt door jullie!

En al plaats je ze zelf. Heb je dat recht dan niet????
Is er een regel als er helemaal niets op aan te merken valt alleen dan mag je foto's plaatsen???

Ik probeer ook een ander zijn mening te respecteren ook al doen ze dat bij mij niet, maar dit is geen mening geven meer dit is afbranden en vetrappen wat ervan over is.

Doorzagen je gelijk halen, mooie boel.

[***] schreef:
Oh jee, nog iemand waar ik het mee eens ben ... Nu vind ik je nog veel meer een dierenmishandelaar ... Of zoiets

(wil gewoon maar even zeggen dat ik blijkbaar niet zo alleen ben met mijn mening en mijn gedachten .. en dat het misschien nuttig kan zijn eens rustig te lezen wat anderen zeggen, in plaats van meteen te gaan verdedigen dat je het toch wel allemaal weet wat goed is... Van forums kan je héél wat bijleren of je kan er toch tenminste zelf over gaan nadenken.. wat je dan weer in de praktijk kan toepassen en daar wordt iedereen (jij en je pony) alleen maar beter van)

Ben je nu medestanders aan t zoeken??? Dit is geen oorlog ofzo.
Vind je het leuk dat iedereen met ze alle 1 meisje gaat afbranden.
Als het zo is dan zou ik gauw naar een psychiater gaan want leedvermaak is niet gezond.

Dus wat wil je gewoon maar ff zeggen?

T klikt zo geweldig weet je wat je mag haar en mij wel ff een lesje paardrijden geven. Ik zit vast binnen NO TIME in GP.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:18

AMEN!
Leuke foto's en slofcommentaar is al gegeven, de slof kan je op deze manier ook gebruiken om de rugspieren te trainen, heb ik net even zitten opzoeken!
ik heb verder geen commentaar

Loezoe

Re: Hafpony-power deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:39

Er is al veel gezegd over de sporen en de slof, maar ik wil je een rijtip meegeven die erg goed bij mijn oude haffie heeft geholpen en die was ook erg explosief als het fris was en hij wilde in eerste instantie ook niet nageven:

Rij héél véél overgangen. Doe je sporen af, haal de slof eraf en ga overgangen rijden. die kosten hem veel energie, die hij dus kwijt moet als ik jou zo hoor en van veel overgangen rijden wordt hij ook nog eens nageefelijk. Tijdens je overgangen terug iets been geven, voor opvangen door een halve ophouding (kneepje in je hand, niet te hard) en je zult merken dat het steeds beter gaat. Voor de overgangen van stap-draf, halthouden-stap is het een kwestie van zorgen dat je paardje eerst nageeft en dan pas wegrijden. Want zo leer je hem dan hij pas harder mag, wat hij duidelijk leuk vindt, als hij nageeft en niet andersom. Je beloont hem dan als het ware.
In het begin zal hij omdat hij sporen gewend is, naar jouw gevoel niet snel genoeg reageren. Dus: krijg je naar één keer been geen reactie, dan geef je hem nog een tweede keer duidelijk been. Als er dan nog geen reactie is, geef je hem een tik. Wedden dat ie 't de tweede keer donders goed snapt? Wees daarnaast consequent, ik weet dat het moeilijk is af en toe, maar daar leert je paardje het meeste van en weet hij hoe ver hij kan gaan en gaat hij niet uitproberen. stap=stap, draf=draf enz. Verder vergeet hem niet te belonen als hij iets goed doet, want dat vinden paarden vaak erg fijn en dan zetten ze zich nog beter in.

Nogmaals, het is geen aanval, ik weet wat het is en probeer je alleen maar op een vriendelijke manier te helpen. Mocht je nog iets meer willen weten, dan hoor ik 't graag van je.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 00:43

Loezoe schreef:
Er is al veel gezegd over de sporen en de slof, maar ik wil je een rijtip meegeven die erg goed bij mijn oude haffie heeft geholpen en die was ook erg explosief als het fris was en hij wilde in eerste instantie ook niet nageven:

Rij héél véél overgangen. Doe je sporen af, haal de slof eraf en ga overgangen rijden. die kosten hem veel energie, die hij dus kwijt moet als ik jou zo hoor en van veel overgangen rijden wordt hij ook nog eens nageefelijk. Tijdens je overgangen terug iets been geven, voor opvangen door een halve ophouding (kneepje in je hand, niet te hard) en je zult merken dat het steeds beter gaat. Voor de overgangen van stap-draf, halthouden-stap is het een kwestie van zorgen dat je paardje eerst nageeft en dan pas wegrijden. Want zo leer je hem dan hij pas harder mag, wat hij duidelijk leuk vindt, als hij nageeft en niet andersom. Je beloont hem dan als het ware.
In het begin zal hij omdat hij sporen gewend is, naar jouw gevoel niet snel genoeg reageren. Dus: krijg je naar één keer been geen reactie, dan geef je hem nog een tweede keer duidelijk been. Als er dan nog geen reactie is, geef je hem een tik. Wedden dat ie 't de tweede keer donders goed snapt? Wees daarnaast consequent, ik weet dat het moeilijk is af en toe, maar daar leert je paardje het meeste van en weet hij hoe ver hij kan gaan en gaat hij niet uitproberen. stap=stap, draf=draf enz. Verder vergeet hem niet te belonen als hij iets goed doet, want dat vinden paarden vaak erg fijn en dan zetten ze zich nog beter in.

Nogmaals, het is geen aanval, ik weet wat het is en probeer je alleen maar op een vriendelijke manier te helpen. Mocht je nog iets meer willen weten, dan hoor ik 't graag van je.

Dit is nou gewoon een normale onderbouwende raectie!
Er worden tips gegeven. Je kan er iets mee.

Dan kan de rest nog wat van leren.

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:32

Jah bedankt voor je tips.. Ik rijd normaal niet met sporen op hem hoor maar ik had ze nog om want ik had daarvoor een ander paard gereden maar aangezien Carlo daar toch niet op reageert had ik ze maar gewoon eventjes omgelaten(omdat ik daarna weer een ander paard ging rijden). Met die overgangen rijden ben ik inderdaad al telkens mee bezig gewoon zonder slof. Maarjah die slof was toen gewoon echt nodig. Alleen wat jij zegt over een tik geven met de zweep dat gaat hellaas niet lukken omdat als ik een zweep erbij neem hij meteen al hellemaal gek word voor de zweep heeft hij gewoon angst. Majah hij reageert gewoon goed op het been dus een zweep is dan ook niet nodig om die overgangen te rijden. Iedergeval bedankt voor je reactie. Als ik hem voortaan weer een keer moet rijden ga ik daar ook zeker veder mee.

Groetjes Nikita

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:01

Och komaan ... Heb ik ooit gezegd dat ze de pony mishandeld, dat de pony er slecht uitziet, dat ze niet met sporen/slof mag rijden .. blablabla .. Neen, dat heb ik NOOIT gezegd ...

Maar blijkbaar is mijn reactie in het verkeerde keelgat geschoten.. maar ik ook weten waarom? Want ik heb het nooit slecht bedoeld... Trouwens, ik heb in dat andere topic helemaal niet gereageerd over die slof .. wilde eerst niet reageren maar ik vond het gewoon raar dat je met sporen reed .. Dus toen vroeg ik me gewoon af waarom. Ik vraag me graag dingen af, zodat ik weet waarom anderen kan doen en kan nadenken of het misschien geen goede methode is om zelf toe te passen ... Zo ben ik gewoon .. En dan krijg ik in plaats van een gewoon antwoord zo'n reactie dat ik jou een mishandelaar vind enzo .. Verder vraag ik me gewoon af of de pony wel zo gelukkig is, heb gelezen dat de eigenaren er niet zo voor zorgen enzo .. Jij doet dat wel, en dat is heel goed voor de pony. Maar ik dacht ergens te lezen dat hij soms een week op stal stond (misschien heb ik verkeerd gelezen) en ik vind dan niet dat je verbaasd moet zijn als hij daarna vol energie zit en moeilijk te rijden is ... En ik denk gewoon dat er andere manieren zijn om hem dan rustig te krijgen, maar als dat niet zo is dan is dat niet zo .. Jij kent hem het beste, ik kan alleen zeggen wat ik denk en misschien vind je door reacties van mij en anderen wel tips .. Ik bv. zou gaan zoeken naar de oorzaken van zijn gedrag, als het dus niet komt door een week stilstaan (als je hem elke dag rijdt en hij is altijd zo dan scheelt er volgens mij gewoon iets en ik zou dat willen weten...).

Ik heb je dus nooit willen aanvallen of weet ik veel .. De pony ziet er superleuk uit en ook verzorgd .. Je zal er wel goed voor zorgen want anders zou die er niet zo goed uitzien ... Maar ik vraag me gewoon altijd dingen af waarom mensen een bepaald iets doen.. en dat is toch niet aanvallen denk ik? Ik bv. zou nooit op zo'n explosieve pony met sporen rijden, dus vraag ik me af waarom jij dit wel doet .. Als jij dit voor een bepaalde reden doet dan vind ik het leuk om daarover na te denken .. Maarja, als ik van jou geen antwoord krijg op die vraag en je begint dadelijk uit te vliegen dat ik zeg dat je je pony mishandeld ... Denk gewoon dat je mijn reacties nog eens moet lezen, zonder vooroordelen en dan zal je zien dat allemaal niet zo slecht bedoeld is, maar gewoon uit nieuwsgierigheid ...

Groetjess

Ps: over dat medestanders zoeken, sorry, maar dat is de grootste zever die ik ooit gehoord heb .. Ik heb niemand nodig om mij een mening op te dringen, ik kan die perfect zelf vormen ... en ik heb ook niemand nodig die het met mij eens is .. Dat is het mooie aan een mening, iedereen heeft die voor zichzelf .. Dus als er iemand wel met mij eens is heb ik daar koud of warm aan .. dat betekent dat ik niet de enige ben die zo denkt en dat is leuk, maar voor de rest zie ik daar niks nuttigs in ... Dat ik zou kicken op anderen afkraken enzo of dat ik het leuk vind dat iedereen hard reageert op 1 meisje .. tja, daar reageer ik gewoon niet eens op...

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 16:45

Sjonge Jonge,,sommige mensen kunnen het topic zo bederven! word daar zo moe van he.

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:04

Easterlover schreef:
Sjonge Jonge,,sommige mensen kunnen het topic zo bederven! word daar zo moe van he.

Mee eens..

En nou ga ik even wat zeggen over sporen ..
Denk jij nog echt dat ze bij een sportstal bijv, waar een beestje explosief is & fris, niet met sporen gaan rijden?
Ik kom op een hoop sportstallen (en ook echte beroepstallen) en daar worden ALLE paarden met sporen gereden, denk je niet dat Anky als ze een paard heeft dat explosief is niet gaat rijden met sporen?
Als jij denkt dat paarden van sporen extra snel en wakkerder worden, heb je (mee eens met Taaclover) nog veel te leren. Nog 1 keer, sporen worden niet gebruikt om het paard voorwaarts te houden! Als jij je sporen af doet omdat je paard te explosief is, dan geef je je op dat gebied je over aan de pony omdat je dan denkt dat ie nog erger wordt en dat moet natuurlijk niet gebeuren. (En dat is ONZIN!)
Echte penny's

[***] schreef:
Waarom tijd steken in zo'n pony als het beestje toch ongelukkig wordt gemaakt door de eigenaars?

Wat een onzin? Ben blij dat de pony überhaupt nog aandacht krijgt!!
Het meisje bedoeld het goed, oké ze is geen Anky, maar dat is niemand. Ik heb ook respect voor d'r als ze met zo'n paardje nog iets DURFT te doen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:13

Als jullie alles nu eens in z'n geheel zouden lezen en er niet 1 zin of een halve zouden uitplukken en hierover gaan zagen dan zou het al heel wat minder erg klinken ...

Maar bon, verder ga ik hier mijn tijd niet meer in het topic steken (ben bezig met PM's met de topicstarter en dat is iets leerzamer)

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:53

@ [***], Ik heb alle reactie's gelezen, als je dat bedoelt.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:07

Ooooh gut gaan we nu al de hele tijd beginnen dat mensen met sporen rijden.
pfff, geen sporen, geen zweep, geen slof, geen enkel hulpmiddel... dat is toch ieder zijn eigen probleem...

Het ziet er niet ontspannen uit, maar het lijkt me ook geen makkelijke pony.
Het setje staat hem wel erg goed!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:38

Taaclover schreef:
[***] schreef:

Maar je kan niet verwachten met de houding van haar voeten dat die pony die sporen niet voelt ... Als ze zo in mijn buik zouden prikken (het zullen wel geen scherpe zijn maar je pony zal het wel voelen) zou ik ook wel eens iets gaan doen .. En zoals ik al eerder heb gezegd: als je met zo'n explosieve pony je benen zo super stil kan houden dat je je pony niet stoort/pijn doet en de sporen dus alleen maar gebruikt waarvoor ze dienen .. proficiat dan ...

Ten eerste kunnen we niet zien hoe groot of wat voor sporen het zijn.
Als het minibolletjes zijn voelt dit dier het echt niet door die vacht.

Daarbij vind ik het heel goed dat dit meisje het dier wil rijden omdat hij er anders schijnbaar niet uit komt.

[/quote]

nee, sporen voelt een paard niet.
waar haal je dat vandaan?????

het is algemeen bekend dat een paard zelfs vliegen voelt, en hij voelt toch ook de kuiten? dan voelt hij een klein bolletje juist!!!

als je je voet niet stil en recht kan houden, kan je beter geen spoor omdoen.

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:58

heyyy

nou hier ben ik dan maar weer eens ff.
wat een gedoe nou hebben we het weer over de spoor of je dat ook echt opvalt ofzo jeetje mina. laat haar tocch gewoon lekker [***] word jij nou nooit moe van je zelf nou ik word wel moe van jou met je gezeur niks leuks niks opbouwends zeg dan gewoon niks zo moeilijk is dat toch niet?? echt een leuk setje nikit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:02

Ik zeg gewoon mijn mening .. dacht dat dit nog altijd mocht ... Moet ik dan elke keer als ik iets zeg zeggen wat ze dan wel moeten doen (opbouwend)? Dat is dan ook weer niet goed want dan ben ik een betweter .. ben ik nu blijkbaar toch al ..

Dus kortom: als je iets zegt wat misschien niet zo leuk klinkt dan ben je de slechte, hoe je het ook zegt ... En ik vraag me dus echt nog af wat er dan zo erg is aan mijn reacties? Want ik zie het niet in ... Ik zeur en zaag, maar anderen die het ook over de slof en sporen hebben die doen dat niet? Waarom wordt mijn naam altijd genoemd?

En ik wil best wel stoppen met al dat gezaag, want zo belangrijk is dit hier allemaal niet hoor .. maar dan zou ik aan jullie willen vragen van te stoppen met op mij persoonlijk te reageren en het gewoon bij het onderwerp te houden ...

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:58

omdat jij altijd maar gelijk weer reageert en er steeds weer en weer opingaat daaom

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:29

Volgens mij schieten we met dit welles-nietes spelletje niet zoveel op.
Zowel van de kant van degenen die reageren als van de kant van de topicstarter/ruiter op de foto's komen reacties die niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen.
Ik ga hier een slotje op zetten.