Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ijslanderfan schreef:hoi,
Ik ken je probleem, ik heb hetzelfde met mijn paard. Het is nu verleden tijd. Hij ging er ook vandoor, luisterde niet, en sturen ho maar. Het is een IJslander dus het is ongeveer het zelfde soort paard. Ik durfde er ook niet meer op te rijden, ten heb ik dit gedaan en binnen een maand kende ik hem niet meer terug.
Zet je bak af in een rondje van een doorsnede van ongeveer 18 meter. Gooi je paard erin los zonder halster. (wat nu gaat komen klinkt raar) Pak een stuk touw en gooi het naar hem, net zolang todat hij rondjes gallopeert. Ga door net zolang todat hij zn lippen begint af te likken, zn oortjes naar binnen draait, en zn hoofd naar beneden doet, maar kijk hem nooit in zn ogen aan! Dan doe je hetzelfde naar de andere kant. Als hij zn oortjes verdraait wil dat zeggen, ik geef toe, jij bent mn baasje.... Dan draai je je opeens om en wacht je tot ie naar je toekomt, als hij dat doet ga je rondjes lopen, hij zal achter je aan lopen, doet hij het niet, jaag hem dan weer rond. als je een stukje hebt gelopen, geef je een aai over zn flanken, en doe je een halster om. Dan zadel je hem rustig op, en ga je een stukje stappen.
Als je dit telkens doet voordat je gaat rijden, krijgt hij in de gaten dat jij de baas bent. Maar ga hem nooit schoppen slaan of het touw tegen hem aan komen!
Dit komt uit het boek: de man die naar paarden luistert, van Monty Roberts. Ik vond het ook onzin maar het help echt, probeer het tenminse een paar keer...
Ik hoop dat het je lukt! (het boek is niet zo duur 8 euro)
Succes en met geduld kom je er wel...
Groetjes
speedygirl schreef:gewoon tikken relax er op zitten en als ze niet regeerd goed been geven en gelijk met zweep tikken,
)