Hafpony-power X 2 (in setjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:59

Jij hebt echt een gruwelijk fout idee over de slof .. "ja als het niet anders kan dan moet het maar ". Probeer dan een keer een thiedeman teugel of een martingaal . en longeer hem eerst van te voren . Ik blijf er bij dat je die slof niet echt waard bent .

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:59

ja dat zijn dan slechte momentopnamens geworden

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:00

En veder een hele leuke verrasing en ik vind de eerste paar foto´s van ons met ze vieren het leukste.. en je moet maar echt die foto opleiding gaan doen vind ik hoor vind ik

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:01

@ Nikitaatje: Ik begrijp dat het paard explosief is en als je dan de slof als zekering zou gebruiken, waar hij ook al neit voor utigevonden is, zou ik het nog wel begrijpen. Misschien was dat je bedoeling ook wel maar op de foto's dwing je hem toch echt in een houding en daar is de slof zeker neit voor bedoeld. Denk dat iedereen zich er daarom aan stoort.

Je verpest het paard zo door hem constant te dwingen. Over een tijdje is hij neit meer zonder slof te rijden en dan ben je verder van huis.

Je zegt dat je de slof hebt voor als hij er vandoor gaat. Dan hoort hij dus als hij normaal loopt in een boog te hangen en alleen als hij er vandoor gaat pak je hem dus op. Dat doe je duidelijk niet. Misschien is het je nog nooit zelf opgevallen maar dan weet je het bij deze

BailyKarlos

Re: Hafpony-power X 2 (in setjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:04

Ha ha ha dan moet ik zeker elke week in de bak staan te bevriezen voor een paar kiekjes

En voor iedereen:
Ik zal ook een paar foto's erop zetten waarbij de slof doorhangt, maar dat zijn wel mislukte en bewogen foto's vandaar dat ik die er niet op gezet heb.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:06

OK kom maar op .... ^^

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:07

had ik ook met mijn haf...
gooi hem dan eerst een beetje los zodat de eerste energie er uit is..
of longeer hem..
of probeer hem zo uit... en dan niet vallen ... want probeerde ook dingen uit maar dat hielo niet om het af te leren ..
het meeste is door te veel energie of veel spanning en er zit altijd wel wat in om je uit te proberen kijken hoever die op dat moment kan gaan .... en zo een tijdje vechten leerde die het af en nu kan ik alles met hem doen

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:09

Karoliena: Ik heb hellemaal niet gezegd dat ik de slof gebruik om de reden dat hij er van door gaat. En jij zegt nu wel dat de slof dan los hoort te hangen al hij er niet vandoor gaat.. Maar waarom denk je dat de slof dan ´´zo strak staat op de foto´´? Omdat hij probeert onder me uit te komen,door te gaan rennen.

ohw en YORDY_TIMON dat doe ik ook meestal.. dan laat ik hem keihard uit ze dak gaan dus laat ik hem heel hard galloperen en doen. majah hij moet dan uiteindelijk toch aan het werk.

groetjes Nikita

YORDY_TIMON

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:13

ja oke dan moe je zo lang mogen lijk door proberen om hem de baas te zijn ...
je weet haflingers zijn niet makelijk..
en er zijn wel bepaalde manieren dat een paard nie onder je uit kan lopen....
en als je dit bv niet lukt wat zpou hetdan zijn met een ander wild paard... (wil niet dom ofzo overkomen of aan te vallend)
Laatst bijgewerkt door YORDY_TIMON op 13-12-05 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:17

hihi.. foutje moet kunnen.. maar ik begrijp wat je bedoelt.. ik weet precies hoe haflingers in elkaar zitten heb er zelf ook eentje van 8maanden (maar die is gellukig heel braaf).. Majah iniedergeval kan Carlo ook heel erg braaf zijn. Maar hij is nu gewoon een beetje een soort van overspannen laat maar zeggen, en dat is best wel heel zielig voor hem. Majah ik knuffel hem heel veel en hoopt dat het een beetje helpt.. hihi

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:20

@ Nikitaatje: als jij de slof dus voor een andere reden gebruik dan ben je dus je paard aan het verpesten want je gebruikt hem duidelijk niet goed zoals ik al zei.

Slofteugel is een geweldig hulpmiddel maar niet voor zulke dingen.

Als ik de draf foto's zie kan je mij neit wijs maken dat het paard er vandoor wil gaan op die momenten, en toch heb je de slof strak staan, dus maak je misbruik van de slof teugel.

Maar goed je moet het zelf weten maar zulke dingen zijn ook rijtechnisch op te lossen zonder slofteugel helemaal als je in een afgesloten bak rijd want als hije r dan een keer vandoor schiet kan er weinig gebeuren want hij akn nergens heen.

Maar ik probeer alleen maar te helpen want als je op deze manier door blijft rijden kan je straks niet meer zonder slof rijden (misschien is dit dus al het geval?)

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:30

Ben het helemaal met bovenstaand commentaar eens! De slof staat strak als er druk op staat, en dat is bij jou het geval. Mee eens?
Er zijn vele andere manieren (veel vriendelijker) om een haflinger de baas te worden. Kracht is hier geen van, zij winnen het toch wel! Wees slimmer dan hem en daag hem uit zodat hij het leuk vindt om voor je te werken dan komt het vast goed!
Als mijn haflinger in een renbui is en onder me door wil rennen dan laat ik hem rennen, en het liefst nog harder!! Totdat hij lekker moe is en blij is dat hij even niet hoeft te rennen. Of ik stap af en denk: morgen weer een dag. Maar dat getrek (wat je in feite doet met een slof) daar begin ik niet aan. Worden ze alleen maar stugger en nog sterker van!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:33

Ik heb maar ff een deel 2 gemaakt om het topic overzichtelijk te houden.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=507103

En wat ik in het algemeen even wil zeggen.
Oordeel niet te snel over foto's of iemand.
Schijn kan bedriegen. Achter een foto zit een verhaal.
Ze rijd ook zonder slof. En ze doet haar best.
Die pony is blij als ze komt. Hij hinnikt naar haar. Hij rkijgt aandacht van haar en mag lekker zijn stal uit. Waar die soms letterlijk een week niet uitkomt.

Als ik weet dat mijn merrie erg explosief is gaat er lekker een elastiek omheen. Ik bedoel het moet niet de bedoeling zijn dat je er vanaf valt en verders niet doet. En in die zin gebruik je het dan mischien verkeerd.
Als het verkeerd is om het als controle middel te gebruiken.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:36

maar laten we nu maar weer gewoon leuk en gezellig kletsen in dit topic anders word t zo'n zwaar vervelend topic.
Want we zijn hier om gezellig te kletsen en elkaars kiekjes te bekijken, toch???

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:37

karoliena Jij zegt wel dat ie geen kant op kan gaan maar dat kan hij duidelijk dus wel anders had heb ik niet een paar keer in het hek gelegen door hem. Want hij gooit zichzelf er gewoon tegen aan. maja jij denkt toch dat je het allemaal beter weet. Ga zelf maar eens op zo´n paard zitten die dat soort dingen doet. Nou dan weet ik zeker dat bij jouw de slof op dat moment ook strak staat.

En nikkigioa ik loop niet te trekken in ze mond. Dat is wat jij er van maakt.

Dus en zoals ik al zei is dit beesie hellemaal van slag en probeer ik nog wat goeds voor hem te doen wat gister overgens heel erg goed ging.

DUS NU WIL IK VEDER GEEN COMMENTAAR MEER OP DE SLOF HEBBEN!!

Sorry voor de mensen die het wel allemaal goed bedoelde. Maar ik ben het gewoon een beetje zat altijd maar dat gezeur over die slof bij iedereen. Als iemand al een foto met slof op bokt zet dan krijg je meteen alweer gezeik erover zelfs al hij wel loshangt.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:39

BailyKarlos schreef:
maar laten we nu maar weer gewoon leuk en gezellig kletsen in dit topic anders word t zo'n zwaar vervelend topic.
Want we zijn hier om gezellig te kletsen en elkaars kiekjes te bekijken, toch???

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:42

Sorry hoor maar de foto's zeggen genoeg. Ik zal even in het andere topic kijken en misschien veranderd mijn mening daardoor. Maar als het dus echt zo meevalt dan had je misschien niet deze foto's bij elkaar moeten plaatsen maar ook andere foto's erbij zodat mensen zien dat het niet zo erg is.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:43

Sorry maar ik blijf bij mijn mening.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:43

BailyKarlos schreef:
BailyKarlos schreef:

jah dat vind ik ook!!!!

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:44

oepss ging iets mis.. Soms word je weleens boos.. majah niets aan te doen..
Laatst bijgewerkt door Nikitaatje op 13-12-05 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:46

karoliena schreef:
Sorry maar ik blijf bij mijn mening.

Dat recht heb je. Iedereen doet t anders. Maar t zou jammer zijn als mijn topic een slotje krijgt
Wij weten jou mening nu en die respecteren we.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:47

ik heb nog een reactie gezet op het andere topic . Want daar zag ik ineens sporen aan de benen hengen ... erg logisch als het paard zooooo explosief is .. ^^ mhahahahaha

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:58

nikkigioa schreef:
Als mijn haflinger in een renbui is en onder me door wil rennen dan laat ik hem rennen, en het liefst nog harder!! Totdat hij lekker moe is en blij is dat hij even niet hoeft te rennen. Of ik stap af en denk: morgen weer een dag. Maar dat getrek (wat je in feite doet met een slof) daar begin ik niet aan. Worden ze alleen maar stugger en nog sterker van!

Dat werkt natuurlijk niet voor ieder paard zo.
Als Taco in een gekke bui is en laat hem rennen, het liefst nog harder (zoals jij zegt) lig ik binnen 2 tellen of met mijn bakkes in het zand, of ik ga onderuit of ik beland samen met mijn pony in het hek.
Zet ik hem op stal is hij de dag erna nog net zo druk.

Ik kan best begrijpen dat je de slof er even bijneemt (zou niet mijn keuze zijn).
Als ze eens een enkele keer zo rijdt dan is hij echt niet gelijk verpest hoor.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:48

Ach misschien zijn het inderdaad wel allemaal momentopnames, ik zou me er niet zo druk om maken als wat mensen hier nu allemaal doen.

Ziet er in ieder geval wel vriendelijk uit, BIJ JULLIE BEIDEN!!!

Veel plezier, enne wat goed dat jij die pony nog wel wat liefde geeft, en die andere pony vind ik ook heel mooi!!!

Groetjes en veel plezier!!!

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:59

dank je wel voor je leuke reactie! ben blij dat er ook nog mensen zijn die er anders over denken.