vreugdebok/bokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:08

calliou schreef:
Urielle schreef:
Het kan ook schelen als je wat gaat staan in je beugels (let op: WEL je gewicht naar achteren houden!!!) en hem dan onder je door laat bokken. Krijg je minder klappen in je rug en kun je dus makkelijker terug gaan zitten.

Niet gaan staan in de beugels.. ZITTEN!!!!
Ze moet je niet uit dat zadel laten gooien..
Goed terug blijven zitten en idd been geven en het paarden hoofd omhoog houden.. en ontspan.. niet stijf zitten of bang zijn die werkt tegen..

Ik ga juist wel staan hoor in mijn beugels! Helemaal als een paard flink hoog bokt. Op het moment dat je naar achteren gaat zitten word ik altijd gelanceerd naar voren... Staan helpt bij mij beter

Mariss

Re: vreugdebok/bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:45

Hoi,
Mijn paard bokt ook nogal veel, en ik gebruik een thiedeman omdat te verminderen. Je hoeft hem niet strak te doen, gewoon op het eerste. En je moet vooral cool blijven dus niet gaan zenuwappen, daar word je pony overmoedig van.
Groetjes Marissa

johndeertje

Re: vreugdebok/bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:30

IsSsatjuh schreef:
Hoi,
Mijn paard bokt ook nogal veel, en ik gebruik een thiedeman omdat te verminderen. Je hoeft hem niet strak te doen, gewoon op het eerste. En je moet vooral cool blijven dus niet gaan zenuwappen, daar word je pony overmoedig van.
Groetjes Marissa

ik wou nou een martingaal proberen kijken of dat scheelt

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:48

Geen martingaal proberen! Je laatste redmiddel is altijd het hoofd omhoog hijsen, wat je niet lukt met een martingaal! Als je het hoofd omhoog hijst, kan hij niet meer (hoog ) bokken.
Dan kun je hem, met het hoofd hoog, naar voren rijden, waarna je je hand weer kunt ontspannen. Hoe ronder en lager je em rijdt, hoe makkelijker het bokken is, dus dat moet je pas doen als ie wat moe-er is geworden en niet meer bokt.

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 19:29

Venetia schreef:
Geen martingaal proberen! Je laatste redmiddel is altijd het hoofd omhoog hijsen, wat je niet lukt met een martingaal! Als je het hoofd omhoog hijst, kan hij niet meer (hoog ) bokken.
Dan kun je hem, met het hoofd hoog, naar voren rijden, waarna je je hand weer kunt ontspannen. Hoe ronder en lager je em rijdt, hoe makkelijker het bokken is, dus dat moet je pas doen als ie wat moe-er is geworden en niet meer bokt.

ja maar hij is zo sterk nou wat voor hulpteugel zou wel kunnen heb verder niet zo op andere hulpteugels omdat een martingaal wel vriendelijk is..

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:49

Bokriempje, lange manen zijn ook wel handig (heb een hafje, die kan er soms ook wat van), vooral voorwaarts blijven rijden en ook heel erg belonen als hij na het bokken terug netjes voorwaarts loopt.
Bij het bokken blokkeert hij de voorbenen (anders kan hij achter niet omhoog), elke oefening die de voorbenen actiever houdt helpt dus ook. Voorwaarts rijden, tempo wisselingen, schoudervoor, wendingen... bezig en voorwaarts houden!
(bij steigeren net andersom de achterbenen aan het werk houden dus)

joycje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 19:51

Heel rap afleren... Dat zijn geen grapjes hoor... Je kan ook iemand in de bak laten staan met een longeerzweep die 'm naar voren jaagt wanneer zijn hoofd weer tussen zijn benen steekt om zijn kont weer omhoog te gaan gooien.. Verder voorwaarts is DE oplossing... Als hij hard gaat kan hij niet hoog...

Good luck..