Jimmy (mini) weer eens aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:04

ik denk dat je de touwtjes beter anders kun vast maken... op de manier hoe je het nu hebt zitten krijg je hem niet ontspannen, als hij met zijn hoofd de lucht in gaat staat er veel spanning op en als hij naar beneden wilt zakken (ontspannen houding heel goed voor de rugspieren) dan botst hij tegen het touwtje boven aan...

mijn advies: doe het elastiek achter zijn oren, naar beneden langs de bakstukken... door de bitringen (van buiten naar binnen) en maak het elastiek vast aan de singel (tussen zijn benen dus...)

dit heeft als effect dat als hij zijn hoofd omhoog houdt dat hij tegen druk inloopt, maar als hij wat wilt zakken dan krijgt hij vrijheid... dit werkt dan als een soort van beloning... naarmate je dit vaker doet kun je het elastiek korter maken door hem achter zijn oren te verstellen (knoop erin?! wij hebben er een speciaal dingetje voor misschien heb ik een foto even zoeken... ) ik hoop dat je er wat aan hebt...

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:09

Zal het eens gaan bekijken. Op zich ben ik daar geen voorstander van want als hij met zn hoofd zakt en zn benen opgooid zit hij in het touw. Dus ik denk dat ik hem eerst op deze manier blijf bijzetten met dan de bovenste aan de zijkant.

NickyyLove

Re: Jimmy (mini) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:12

Bakstuk kan wel wat langer! of ander hoofdstel T lijkt of ie onwijs in z'n mond zit te trekken.. Verder ziet het er goed uit!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:16

Ander hoofdstel lost daar echt niets aan op die zit hetzelfde in elkaar. Zoals ik al gezegd had ik heb vanmiddag het bakstuk een gaatje langer gedaan en dan hangt het bit dus te laag en klappert tegen zijn tanden aan, dus hij zit prima zo

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:24

dat gebeurt niet.... dan zit ie dus te los.... wij trainen onze engels volbloed paarden allemaal op deze manier, die zijn zo af en toe ook behoorlijk springerig nog nooit problemen mee gehad....

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:28

Jimmy krijgt het zelfs voor elkaar om met deze touwtjes een been erover te krijgen. Maar dan meot je hem wel heel strak zetten of niet om dat te voorkomen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:39

Hier trouwens een close-up.

Afbeelding

Perfect is zijn bit niet maar daarom word er ook een gemaakt.

goiis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:44

eeuj lian!!

leuke foto's weer.. kom je snel ook weers op zaterdag op de manege kijken ?

xx joyce

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:01

als hij hier ook zijn benen overheen krijgt tja dan is het inderdaad niet erg slim;) maar de touwtjes die ik bedoel zitten dus exact hetzelfde alleen dan bovenaan niet aan de singel vast maar achter zijn oren, zo krijgt hij een druk achter zijn oren wanneer hij zijn hoofd omhoog doet en verdwijnt de druk als hij braaf is, en ontspannen houding met ze koppie naar beneden loopt...
het is en blijft natuurlijk jouw pony maar je leert hem zo weinig door hem in een houding te dwingen, wat hier dus wel het geval is..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:02

Dit dwingt hem juist tot niets, hij kan alle kanten op met zn hoofd. Daarnaast is dit pas de tweede keer met touwtjes, dus ga ik hem sowiezo nog niet strak zetten.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:02

@ goiis: Ga mn best doen maar eerst op vakantie

visitor1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:30

karoliena schreef:
Dit dwingt hem juist tot niets, hij kan alle kanten op met zn hoofd. Daarnaast is dit pas de tweede keer met touwtjes, dus ga ik hem sowiezo nog niet strak zetten.

ik snap volgens mij niet helemaal hoe die touwtjes nu zitten....

ze laten hem een beetje los als hij met zijn hoofd ergens in het midden zit of niet?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:29

Als hij zn hoofd ind e normale loop houding zeg maar houd werkt er niets in. Als hij zijn hoofd naar links of naar rechts draait ook niet. Als hij zijn hoofd naar beneden doet ook niet. Alleen als hij heel erg omhoog of heel erg naar voren gaat. Maar hij kan dus een hoop doen. Zo kan hij rustig leren wat het is.

OemmiejO

Re: Jimmy (mini) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:35

leuke foto's hoor

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:32

Ik vind het er nog niet echt heel ontspannen uitzien, maarja wat wil je ook voor één van de eerste keren. Ben benieuwd hoe hij het over een poosje doet.
Ik zou een echte longeer singel voor hem kopen zodat je wat meer mogelijkheden heb om de touwtjes op verschillende hoogtes vast te maken. Als je zo'n stoffen singel koop in maatje pony en die laat je door de schoenmaker dubbel naaien op de goede maat moet het passen.
Verder zou ik toch oefenen op de dubbelle longe. Je zegt dat dat niet gaat met één hand, maar je kan ook met hem mennen en dan heb je dezelfde materialen in je handen.

Pessoa tuigje kan je trouwens heel makkelijk zelf maken in die kleine maat, heb ik ook gedaan, via de site van pinky girl.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:36

Mennen is toch echt anders als kunnen werken met dubbele longe. Met de linkerlongeerlijn kan ik dus niets doen dus heeft het ook geen zin om hem er aan te doen. Longeersingel moet ik nog even gaan uitzoeken. Die standaard stoffen konden niet klein genoeg dacht ik.

Zal weer eens gaan kijken naar de uitleg van het pessoatuigje maar de vorige keer kon ik er echt geen wijs uit worden, hihi

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:41

karoliena schreef:
Longeersingel moet ik nog even gaan uitzoeken. Die standaard stoffen konden niet klein genoeg dacht ik.

Zal weer eens gaan kijken naar de uitleg van het pessoatuigje maar de vorige keer kon ik er echt geen wijs uit worden, hihi

Maar die stoffen kan je heel makkelijk een stuk van dubbel (laten) naaien. Doet de schoenmaker hier voor 3 euro.

Pessoatuigje moet je gewoon uitprinten en dan meteen op je pony doen dan lukt het wel.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:43

Ja snap hoe ik die longeersingel korter kan laten maken maar hij moet wel heel erg klein he. Dat is vaak het probleem, het schoftje zit dan al gauw halverwege zn buik. Maar ik ga volgend jaar ook nog kijken voor een ander schoftje bij mn tuig dan laat ik op die oude gewoon ringen zetten als ik dan nog niets heb. Zal nog een keer gaan meten en kijken in de winkel.

Zal de uitleg dan inderdaad evne uitprinten en kijken of ik er dan wat van snap

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:00

Roger van mij is wel iets groter dan jimmy kwa hoogte maar heeft een heel klein lijf en daar past het ook goed. Je kan ook over drijven, zo moeilijk is het nou ook weer niet voor die kleintjes wat te vinden.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:02

He. Nou ik kan dus echt neit aan mn spullen komen. Ik heb dan nu bij toeval een winkel gevonden waar ze dan dit dekje hadden die past. Ergens anders weer een winkeltje die springschoenen en peesjes heeft. Verder valt er weinig te vinden hoor. Waar haal jij je spullen dan?

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:12

Dingen als springschoenen of peesbeschermers zoek ik niet naar omdat ik al die rotzooi niet nodig vind. Maar de standaart dingen als een longeersingel zijn niet onvindbaar hoor. Beetje rondsnuffellen op beurzen en gewoon bij de ruitersportzaak hier in de buurt.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:15

Ik moet hier echt alles laten maken als ik iets wil hebben. Hoofdstellen moeten verkleind worden net als tuig. Dekjes en dergelijke bestaan niet volgens hun, blijkbaar wel want die heb ik gevonden. Misschien woon ik gewoon echt in het verkeerde deel van het land of zo, dat ze hier nergens kleine maatjes hebben. Waar jij je spullen haalt hebben die winkels ook een site of zo dan?

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:14

Ik vind het bitje ook wel wat te strak staan.. En ik zou als ik jouw was een compleet hoofdstel kopen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 18:21

Compleet hoofdstel kopen heeft geen zin, dit was ook een compleet hoofdsel. 1 hoofdstel past gewoon niet. De keelriem is ingekort de frontriem is ook los gekocht en als je het hele topic had gelezen, had je gezien dat een neusriem onderweg is

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:50

Op die ingezoomde foto vind ik het nog meevallen hoe hoog het bit hangt hoor.
1 gaatje lager zou misschien kunnen.

Ik heb voor Ivy ook een longeersingel in laten korten en die moest ook echt een heel groot stuk korter.
En dat kan prima!

Enneuhh Karoliena, je had gewoon niet zo'n kleine pony moeten kopen dan kan je gewoon alles vinden.
I