Pff, ik kap er mee.. kzag net die filmpjes ff.. arme shet
getrek in z'n mond Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
getrek in z'n mond Phante schreef:Ik weet dat de bak glad was, we hebben gekeken of ze konden uitglijden bij de hindernis, en dit was niet het geval. We gaan heus niet zo vaak zo hoog springen in deze bak.
Zijn er ook nog mensen met tips voor onze houdingen?
@_linda_: De shet doet het steigeren en bokken op commando.

en dan springen jullie met die pony,s op zo,n hoogte springmateriaal ligt verkeerd etc. en dan kun je wel zeggen geen commentaar a.u.b. maar als je zulke foto,s plaats dan vraag je erom en als je geen bescherming hebt...(volgende keer) en geen cap (volgende keer) en een natte bak kun je dan ook niet even wachten totdat je wel een cap,bescherming hebt en een drogere bak?! Leuke pony,s daar niet van...maar de manier waarop?! beetje jammer... Je rijstijl? Ga eerst eens naar een instructeur en leer daar springen en je houding aanpassen..het ziet er allemaal erg onervaren uit...!!! En ook al rij je al een paar jaar, dat zegt eigenlijk niet zoveel als je rijstijl er zo uit ziet als bij jullie..vind het echt onverantwoordelijk!

Ik heb hier echt een hekel aan...!
arme pony,s alles duidt op verzet... en jullie onkunde! serieus zo denk ik er echt over en die bak 1 en al modder het is nergens droog! Dat je het lef hebt om zulke filmpjes en beelden te plaatsen!
BEEST HEEFT WAARSCHIJNELIJK NU NOG LAST VAN ZIJN RUG! Die shet heey dat hij daar zo overheen springt! superbeestje als ik hem was

!! 

je schiet teminste niet meteen in verzet dat si al heel wat! Een goed begin.. 
Riant schreef:Ik kan me het commentaar erg goed voorstellen. De boden is vind ik ook erg slecht om zo te springen en dan wil je geen commentaar op je gebrek aan bescherming, wil je er dan wel een waarschuwing over?
Als je nog niet zo netjes kan rijden en de pony telkens vrij krap onder de sprong rijd dan behoor je ze slim te zijn om je paard en jezelf wat bscherming aan te meten.
OP zo'n moderige bak is een pasje verkeerd zo gezet, en het is de ideale gelegenheid voor forse peesblesures.
Als je met deze omstandigheden graag toch goed wul leren springen gan dan wat nuttige oefeningen doen op een CM of 40 hoog. dat is veiliger , en heel veel nuttiger.
Je hoeft je paard niet op stal te laten met slecht weer maar om hem over maximale hindernissen te jagen is een ander uiterste.
JE kan op niet een foto je knieën aan je zadel houden en komt helemaal los uit je zadel. Mijn tip zou zijn probeer daar eerst op te oefenen.
Phante schreef:Jullie zetten me aan het denken..
Ik ga de volgende keer zeker niet meer zo hoog, ik zie nu pas hoe gevaarlijk het is geweest..
De pony is 1.42 en de hindernis rond de 1.10/1.20.
. In zo'n blubberige bak kun je nog heel wat doen met je pony's, maar hou het springen dan bij 40/50 centimeter
.