Bono @ Springwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerakiJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:29

Ehm, er ligt toch een grondbalk? alleen geen balk dat de hindernis voor het paard duidelijker maakt een steiltje met 2-3 balken..
Pff, ik kap er mee.. kzag net die filmpjes ff.. arme shet getrek in z'n mond

Lavita330

Re:

Phante schreef:
Ik weet dat de bak glad was, we hebben gekeken of ze konden uitglijden bij de hindernis, en dit was niet het geval. We gaan heus niet zo vaak zo hoog springen in deze bak.
Zijn er ook nog mensen met tips voor onze houdingen?
@_linda_: De shet doet het steigeren en bokken op commando.

Bekijk het 2e filmpje nog eens. Trekken in mond, protest, bokken.
Dat lijkt mij toch echt niet op commando hoor!

KiWiKo

Re:

Je kan lallen wat je wil, maar die poonie heeft wel lef

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:30

Ja oke, dat is dan wel weer waar. Maar het is meer rondom de bak, op de hoefslag waar het glad is.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:31

Ik kan me het commentaar erg goed voorstellen. De boden is vind ik ook erg slecht om zo te springen en dan wil je geen commentaar op je gebrek aan bescherming, wil je er dan wel een waarschuwing over?
Als je nog niet zo netjes kan rijden en de pony telkens vrij krap onder de sprong rijd dan behoor je ze slim te zijn om je paard en jezelf wat bscherming aan te meten.
OP zo'n moderige bak is een pasje verkeerd zo gezet, en het is de ideale gelegenheid voor forse peesblesures.

Als je met deze omstandigheden graag toch goed wul leren springen gan dan wat nuttige oefeningen doen op een CM of 40 hoog. dat is veiliger , en heel veel nuttiger.

Je hoeft je paard niet op stal te laten met slecht weer maar om hem over maximale hindernissen te jagen is een ander uiterste.
JE kan op niet een foto je knieën aan je zadel houden en komt helemaal los uit je zadel. Mijn tip zou zijn probeer daar eerst op te oefenen.

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:32

Noem je dit jagen? De pony vind het zelf geweldig, wil er gewoon overheen en ik geef niet veel been.

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:33

Echt gek zijn jullie ze hadden hun benen wel kunnen breken.
Gelukkig is dat niet gebeurd vindt het echt wel goed dat jullie ze toch beweging geven maar kijk uit.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:34

mmm... vind het er niet heel geweldig uit zien.
ook al heb je al zelf commentaar op dat je geen cap op hebt ik vind het gewoon vreselijk dom als je met zo'n hoogte springen geen cap draagt.

ikke17

Re: Bono @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:36

Wat een onverandtwoordelijk gedrag!!! De hele bak is zeiknat! en dan springen jullie met die pony,s op zo,n hoogte springmateriaal ligt verkeerd etc. en dan kun je wel zeggen geen commentaar a.u.b. maar als je zulke foto,s plaats dan vraag je erom en als je geen bescherming hebt...(volgende keer) en geen cap (volgende keer) en een natte bak kun je dan ook niet even wachten totdat je wel een cap,bescherming hebt en een drogere bak?! Leuke pony,s daar niet van...maar de manier waarop?! beetje jammer... Je rijstijl? Ga eerst eens naar een instructeur en leer daar springen en je houding aanpassen..het ziet er allemaal erg onervaren uit...!!! En ook al rij je al een paar jaar, dat zegt eigenlijk niet zoveel als je rijstijl er zo uit ziet als bij jullie..vind het echt onverantwoordelijk!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:37

Ik vind ook niet dat jullie die springen kunnen noemen,
gewoon-zonder-enige-techniek-op-de- hindernissen-afracen-en-maar-hopen-dat-het- goed-kom vind ik een betere benaming

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:38

@Lydian: Bedoel je ons allebei? Nou, vertel wat er fout is aan de houdingen..

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:41

Bah.... jullie zijn net een stel p---y,s!!!! Waarom springe jullie er zo over heen...aandacht??? Laten zien dat je goed bent! Ik heb hier echt een hekel aan...! arme pony,s alles duidt op verzet... en jullie onkunde! serieus zo denk ik er echt over en die bak 1 en al modder het is nergens droog! Dat je het lef hebt om zulke filmpjes en beelden te plaatsen!

Aan de andere kant....het opent de ogen wel weer..
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 11-12-05 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:42

Ik bedoel vooral dat meisje in die zwarte jas...werkelijk! sorry dat ik zo tekeer ga tegen jullie maar ik vind dit toch best wel ernstig

Wat fout is...er wordt niet goed op de sprong afgereden! als dat al mogelijk is de kans dat je pony uitglijd is heel groot... de houding..gewoon alles ik spring zelf ook... en ik ben heus niet de nieuwe Angelique Hoorn ofzo..maar ik weet wel wat goed en fout is

Jullie pony,s zijn goud waard! dat ze daar op die manier over heen springen! Echt!!!

En die shet steigerde echt niet op commando! Kom op hey...dat is overduidelijk en dat meisje is te groot voor die shet zon hoogte springen met dat op je rug?!? ARME pony!!!! BEEST HEEFT WAARSCHIJNELIJK NU NOG LAST VAN ZIJN RUG! Die shet heey dat hij daar zo overheen springt! superbeestje als ik hem was

Mijn advies: neem een goede instructeur en luister daar naar mischien dat het dan nog wat wordt
Laatst bijgewerkt door ikke17 op 11-12-05 12:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:42

leuke pony's en lief...
sja je cap en die dingen (eigen keus!) bemoei me daar niet mee,
dat springen opzich.. beetje onervaren en springt soms beetje "ongecontroleerd" naja, tot daar toe
over de bak begin ik niet, want dan heb je een boek...
die shet leuk diertje!
en op commando steigeren? nee, onder DWANG!
je ziet dat ie er geen plezier aan beleefd!
en het meisje is ook te groot voor hem/haar (te zwaar..zou ik niet weten)

TIP: wacht tot het droog is voor je springt, probeer je afstand in te meten bij de sprong , want noodsprongen zijn (in deze bak vooral) heel gevaarlijk.
en het meisje met de shet.. laat ze leuk VD of grond werk met hem doen, ik wil wedden dat hij dan wel op commando gaat steigeren MET PLEZIER, ipv haar erop te laten rijden EN springen...
ik denk dat je shetje volgende keer met verukking staat te wachten om wat "grond/beloning werk" te gaan doen ipv naar zijn rug te staan kijken en denken " kan hij het deze keer nog aan"
je shet doet alles met plezier voor je, maakt niet uit wat het is.
hij kan niet zeggen "sorry baasje, ik heb last van mijn rug ik wil wel alles voor je doen maar kan het niet!" hij laat het je zien via signalen! en dat zijn "hoofd omhoog,bokken, steigeren , wegspringen en die dingen"

dit is niet afbrekend bedoeld, maar zie het als een tip
verder vind ik de pony's wel echt schattig!

oh ja: in de winter laat men hun paarden/pony's niet "staan".
we doen het als volgd:
1 je denkt na; "zou het goed zijn voor mijn paardje om wat werk te doen? ligt de sneeuw bevoorbeeld niet te hoog, zodat het te zwaar werk wordt, en is het niet te glad, (zelfs zonder sneeuw)
2 je kan een boswandelingetje doen, je paard zal je dankbaar zijn, want het is eens wat anders dan altijd die "bak".
3 je kan (op zachte bodem) proberen uit te zoeken hoe inteligent je paardje is en hoever hij je vertrouwd door wat VD te doen.
4 desnoods borstel je hem vertroetel je hem zoals je dat nooit gedaan hebt en zet hem lekker een dagje in de wei, zonder wat te doen! hij zal je heus niets kwadelijk nemen voor zo iets

wees creatief! zet desnoods een shrik parcour op! je zal ontdekken dat je je paardje helemaal nog niet van buiten kent!

veel sucses in de toekomst
en over je rijstijl: beetje meer uit het zadel komen en je handen wat naar voor doen bij de sprong, anders belemmer je je paardje
Laatst bijgewerkt door Woest op 11-12-05 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

unicorn_kiss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:43

hmmmm
heel rommeling, dat wel
je pony springt niet heel netjes om zo hoog te springen
hij laat zen benen hangen en het ziet erallemaal nogal 'gejaagd' uit
je rijstijl laat ook een beetje te wensen oven, je legt je benen naar achteren of opzij, je spant ze niet genoeg op
over die shet ga ik zwijgen of ik ben nog lang bezig

ik vind het ook positief te rijden in zulk weer, maar hou het dan alsjblief bij 50-60cm
Bij zo'n hoogtes gaat er sneller iets fout dan je denkt, want bij de lading/afzet is het erg makkelijk om uit te slippen, zeker als je zo racet.
O en laat je vader eens die punt van die balk afzagen want het ziet er niet erg vriendelijk uit

Voor de rest mag je heel trots zijn op je pony dat hij over zon hindernis springt zonder te weigeren, want geloof me, een normale pony gaat er zo langs. Een normale hindernis moet wat 'opgevuld' worden.

ik vraag me ook wel af hoe hoog jouw pony en die hindernis is

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:45

Jullie zetten me aan het denken..
Ik ga de volgende keer zeker niet meer zo hoog, ik zie nu pas hoe gevaarlijk het is geweest..
De pony is 1.42 en de hindernis rond de 1.10/1.20.

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:46

Fijn dat je er wat van geleerd hebt!!
Al vind ik het super dat de pony er overheen gaat !!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:47

Wauw dat is hoog!
Leuke pony's.
Ik zal niet veel commentaar leveren, maar ik wil wel even zeggen dat het mij gevaarlijk lijkt om in een blubberbak te springen.
De pony's kunnen uitglijden en kijk wat er dan voor ongelukken kunnen gebeuren.

Hoe hoog zijn die hindernissen? Knap dat de pony's dat kunnen.

[edit]
O zo hoog zijn ze dus.

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:48

je zou wel kunnen springen...het gedeelte is idd niet zeiknat zoals de rest...
maar om zo hoog te springen....ik weet niet of dat wel verstandig is..
knap dat je het kan...ik doe het je niet na...
tja cap is idd eigen keus.. maar bij zulke hoogtes raad ik het sowieso aan.....bescherming voor het paard zelf is ook heel belangrijk...
en de houdingen tja.....je zit naar voor...en je houdt hem heel erg terug met de teugels......niet ontspannen....
niet banketstaaf bedoelt hoor...we proberen jullie alleen maar te helpen, alleen de ene formuleert het zo en de ander weer zo....

heb je eigenlijk ook les ?

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:48

Fijn dat je er redelijk over denkt Phante! je schiet teminste niet meteen in verzet dat si al heel wat! Een goed begin..

_Catl0ver_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:51

Haaj haaj,
Ik vind het leuk dat het paardje zoveel lef heeft.
Ik vind je houding opzich wel goed met springen,alleen dat meisje in die zwarte jas..
Ik vind der TE groot voor die shetlander en echt netjes rijden kan ze nou ook weer niet.
En springen met dat beestje als die bijna stilstaat
En dan ook nog op die Bono na die hindernis zo vaag landen ivm haar handen...
Erg sneu voor dat shetje om zo te moeten steigeren met dat getrek in zijn mond.
Ook vind ik de bak niet al te droog

Hopelijk weten jullie wel wat je doet..

Gr Kelly

CharlieVM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:53

Riant schreef:
Ik kan me het commentaar erg goed voorstellen. De boden is vind ik ook erg slecht om zo te springen en dan wil je geen commentaar op je gebrek aan bescherming, wil je er dan wel een waarschuwing over?
Als je nog niet zo netjes kan rijden en de pony telkens vrij krap onder de sprong rijd dan behoor je ze slim te zijn om je paard en jezelf wat bscherming aan te meten.
OP zo'n moderige bak is een pasje verkeerd zo gezet, en het is de ideale gelegenheid voor forse peesblesures.

Als je met deze omstandigheden graag toch goed wul leren springen gan dan wat nuttige oefeningen doen op een CM of 40 hoog. dat is veiliger , en heel veel nuttiger.

Je hoeft je paard niet op stal te laten met slecht weer maar om hem over maximale hindernissen te jagen is een ander uiterste.
JE kan op niet een foto je knieën aan je zadel houden en komt helemaal los uit je zadel. Mijn tip zou zijn probeer daar eerst op te oefenen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik denk dat er over het shetje genoeg gezegd is door alle mede- bokkers, dus mijn commentaar daarop zal ik jullie besparen. Wel wil ik nog even kwijt dat ik Bono wel een ontzettend leuke pony vind. Wees er maar zuinig op! Ik ben blij te horen dat je er van geleerd hebt.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:53

Phante schreef:
Jullie zetten me aan het denken..
Ik ga de volgende keer zeker niet meer zo hoog, ik zie nu pas hoe gevaarlijk het is geweest..
De pony is 1.42 en de hindernis rond de 1.10/1.20.

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties en mn die van Riant . In zo'n blubberige bak kun je nog heel wat doen met je pony's, maar hou het springen dan bij 40/50 centimeter .

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:55

Ben het geheel met Apple eens.

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:55

zie je bokt to the rescue...
en als je ooit wat anders doet in de aard van NH en Vd
willen we graag de foto's als vordering