Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:21

Bettine schreef:
Met afstraffen wordt het alleen maar erger (heb ik al meerdere keren ondervonden ), corrigeren werkt het beste. Afstraffen wordt ie kwaad, en dan wordt het echt gevaarlijk.. Corrigeren houdt ie er wel mee op, als hij het opgeeft.

Degene die erachter staat is m'n moeder die voor stond te lezen
Hij is gelukkig wel binnen de hekjes geland ja, dit was zeg maar 'recht' op de hoefslag..

Whaha, nou mijn moeder zou gelijk dood neervallen als ze mij zo zag zitten.....
Maar je hebt dus een paard met karakter, kan lastig zijn...maar ook wel vaak heel veel talent...
Maar misschien helpt het om hem gelijk z'n hoofd één kant op te doen, verliest hij zijn evenwicht en komt hij naar beneden.
Zou het eerst testen bij een minder hoge steigeractie
Haha, je blijft stoer hoor!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:22

Leuk paard heb jij

Scheelt dat je handig zat bent om het in goede banen te leiden, maar kan me voorstellen dat je niet lekker je proef uitrijdt..

viefdepief

Re: Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:41

Getsiej sinds ik twee keer met paard en al achterover ben geklapt heb ik het helemaal gehad met stijgerbeesten

Ook wel erg link voor je voorlezer!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:45

Jeetje echt hoog, zou ik niet op durven hoor! Trouwens wel mooi paard heb je! AParte titel heb je ook

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:49

Hoofd naar 1 kant helpt idd wel, maar bij zulke steigeracties als dit moet ik mezelf eerst in evenwicht zien te houden

@Romana, ik zag de typo ook al

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:53

tips zijhn heel makkelijk om te geven en uit te voeren hoor Als je aan de kant van de baan zit te roepen

Betinne: wat jij doet is perfect! Gewoon uit evenwicht brengen door naar voor te leunen zodat ie terug met beide voetjes op de grond komt. En in het 'afstraffen helpt niet' verhaaltje ga ik helemaal mee Ook ik spreek uit ervaring
wel een knap dier, is hij jong of gewoon een eigenzinnig 'kreng' dat maar niet wil opgroeien?

en inderdaad: talentvolle paarden hebben vaak ook een moeilijker karakter net omdat ze zo slim zijn

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 21:58

pharagirlke schreef:
wel een knap dier, is hij jong of gewoon een eigenzinnig 'kreng' dat maar niet wil opgroeien?

en inderdaad: talentvolle paarden hebben vaak ook een moeilijker karakter net omdat ze zo slim zijn

Thnx
Hij is 5 en nu 1 of 1.5 jaar onder het zadel ongeveer.
Dus jong EN ook wel eigenzinnig denk ik

Maar talent heeft 'ie gelukkig best wel
De beste paarden zijn vaak niet het makkelijkste...

Wat je nu ook nou zou zeggen, is dat ie vorige week in dezelfde proef 171 punten liep, dus het is geen kwestie van niet kunnen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:00

Goeie dag !!!

Wel een gave foto !!!

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:23

Je had me de foto al laten zien....

Wat blijf je er goed op zitten zeg!! chapeau!!!

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:30

hey,
mijn paardje deed dat vroeger ook regelmatig en is ook eens achterover geklapt maar toen reed iemand anders er op en die zat er zonder zadel op wat hefet die toen gedaan er af gesprongen en mn paardje achterver getrokken en nu doet ze het niet meer zo hoog alleen gata ze soms eens 1 m ofzo omhoog maar het heeft geholpen al is het niet zo een vriendelijk manier!!!!
MAAR voo rja commentaar geeft ik was er niet bij!!! wist niet dat hij het ging doen ook niet hij mocht er op rijden omdat hij al 25 jaar ervaring had met paarden!!! dus ik kon het niet weten en niks aan doen
ps: mooi beestje echt waar en ik hoop dat je niet achter over klapt en ik zou hem ook niet afstraffen hoor want het kan zijn karakter zijn maar het kan ook zijn dat hij van iest schrok of bang was al denk ik dat bij een wedstrijd niet gemakkelijk is voor te schrikken!
kussies amy

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:31

Poeh hé, wat komt mij dit bekend voor.
Bij mijnes is het ook echt karakter en niet af te straffen. Exact wat jij omschrijft.
Hij is al een keer achter over geklapt samen met mij, maar hij leert er niets van. Idd, wanneer het moeilijk wordt en nieuw uit het zich in dit en daarna is het oké.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:50

ik ken het helaas Andere pony heeft zoveel talent maaro m te rijden

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:50

jeetje wat een vlegel! Daar kan je het dan mee doen zeg, voel je je dan niet gepikeerd als hij je zo in de steek laat?
Wel een mooie buiging in de schouderbinnenwaarts

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:04

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:08

Ja had voor de proef al even aangegeven dat ik HC wilde starten, omdat ik dit al had verwacht (gezien het losrijden ), en dat ik dus wel wat extra voltes nodig zou hebben... Was de jury het helemaal mee eens gelukkig, en die heeft me er goed doorheen geloodsd.
Op een gegeven moment hing ze uit het raam en zei: als het helpt galoppeer je maar een paar rondjes hoor!

@Lenn, nee ik voel me niet echt gepikeerd. Ik weet dat hij het allemaal wel kan, maar dat dit soort acties er gewoon ook in zitten. Het blijft een dier, hoewel hij je geduld af en toe wel flink op de proef stelt...

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:20

wow!! Die kan wel hoog steigeren!
En idd knap dat je bent blijven zitten!!

Ik wil niet graag met je ruilen, ik heb er maar een hekel aan, heb het 1 keer gehad, nou dat liep BIJNA(sta je met je pony midden op de weg met allemaal auto's, en hij ging weer naar beneden en ik werd er afgeslingerd) heel slecht af, dus heb het nu wel gehad met het gesteiger!!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:26

wow..die gaat lekker zeg

het karakter, zoals je het hier een beetje omschrijft, lijkt veel op de Zuidhorn van mijn instructrice...die kan ook zo "knal" omhoog gaan }>

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:29

Woowie ..
Ik ben blij dat ik op mijn pony rij ..
Die steigerd hoog zeg!
x-

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:32

Ineke2 schreef:
Wow he, ik zou niet graag met je ruilen zo

Met de voorlezer ook niet denk ik zo te zien
Oei, hij steigert flink ook! Ik zou niet zijn blijven zitten geloof ik!

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:35

wow die kan egt hoog steigeren gelukkig liep hij sommige stukjes nog wel goed maar als je een paar onderdelen niet laat zien word je tog gediskpowaliviseert??

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:36

justicelover schreef:
wow die kan egt hoog steigeren gelukkig liep hij sommige stukjes nog wel goed maar als je een paar onderdelen niet laat zien word je tog gediskpowaliviseert??

Ik had van te voren al aangegeven dat ik HC wilde starten omdat hij met losrijden ook al wat verkeerd was

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:43

.....mijn maag draait om na het nieuwsbericht van het overleden meisje
en het zien bij deze foto's....

Ik vind het knap dat je ondanks zijn streken er nog zo rustig mee omgaat, zo'n paard is niks voor mij.
Streken prima...maar zo stijl omhoogkomen is me net iets te gek

Volgende keer beter

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:44

Bettine schreef:
justicelover schreef:

Ik had van te voren al aangegeven dat ik HC wilde starten omdat hij met losrijden ook al wat verkeerd was

owh oke vond het al zo raar

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:44

@Noble-Girl: Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, ook met de braafste paarden. Feit is wel dat je er met een paard als die van mij ook handiger in wordt.
Ik heb vroeger ook een ongeluk gehad met een steigerend paard en daar toen een gebroken bekken aan over gehouden (al eerder in dit topic vermeld). Toen ging het dus niet goed, maar was ik ook nog lang niet zo handig als nu.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:48

wow, wat een mooi beest, wel goed van je dat je blijft zitten hoor !!

zou niets voor mij zijn hahaha