Pony gaat liggen onder rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:29

xjessx schreef:
Stijgeren deed ie niet hoor..
Bokken wel!
toen jij weg was begon hij ook te stijgeren hoor

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:28

hey dit doet onze shetlander ook bij mijn oppaskindje!!
maar zei is haar gewoon niet de baas en als ze zoiets doorhebben!!
oeeeeeeee!!ze zijn zo eigenwijs!!

Goofy44

Re: Pony gaat liggen onder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:29

Dit doen niet alleen shetjes, ook grote KWPNérs. Die gaan niet rollen, die gaan liggen met de ruiter op de rug. Rollen doen ze niet eens. Een zweep erover, vergeet het, die paarden gaan het gevecht met je aan, dat moet je anders oplossen. De ruitertop hiermee kennis laten maken, die zouden het wel even "oplossen". De grote amazones zijn jankend het erf afgegaan. Niet omdat ze het probleem niet konden oplossen, maar omdat de trots, de status het aanzien was gekrenkt. De dames zijn nooit meer op een niet werkwillig dressuurpaard komen rijden. .

Moraal van het verhaal, het is waarschijnlijk staken, wat al is aangeleerd. Als het paard of pony heeft leren staken en dit langer doet, moet het opgelost worden. Het is ongewenst en het is gevaarlijk. Als het paard of pony niet aan de hulpen is en niet direct op het been reageert, dan is er werk aan de winkel. Ik denk dat het onverstandig is om er een klein onervaren kind op te zetten.
Een zweep die helpt niet. Op het moment dat een paard of pony ontdekt heeft wat met de zweep maximaal kan, heeft het paard of pony de eigen kracht ook ontdekt en zal die inzetten als het paard of de pony dat nodig vindt. Als je een zweepje gebruikt, gebruik dat dan waarvoor het bedoeld is. Ik zou dit soort gedrag niet gaan uitlokken.

Laat iemand die goed kan zitten en overwicht op de pony heeft een tijdje met het paardje rijden.

poes

Re: Pony gaat liggen onder rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:40

Goofy44 schreef:

Een zweep die helpt niet. Op het moment dat een paard of pony ontdekt heeft wat met de zweep maximaal kan, heeft het paard of pony de eigen kracht ook ontdekt en zal die inzetten als het paard of de pony dat nodig vindt. .

Idd. Daarom vind ik, dat je in dit geval niet eerst een voorzichtig tikje moet geven, maar gewoon vlam erop. En ik ben iemand die nooit paarden slaat, maar dit is gewoon te gevaarlijk. Het is als een hond die je speels voor het eerst bijt omdat je een koekje in je hand hebt: dan gil je 1 keer het huis bij elkaar en geef je hem een zo hard mogelijke mep (oke, gewoon hard genoeg dat ze goed schrikken is meer dan voldoende, ik klink wel erg wreed), en dan kom je het probleem nooit meer tegen.