Frappa @ work.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: Frappa @ work.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:02

Mooie paardjes, alleen der ruiter moet wel wat rechter zitten, en niet van die piano handjes hebben, verder ziet het er leuk uit hoor ! Zonde dat je um moet verkopen

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 23:08

gelukkig moet ik hen voor iemand verkopen,als het mijn eigen paardje was ging ie nooit weg...hij is zo lief,dat ik er nu al een zwak voor heb...

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:30

Gave paardjes
Is het bij jullie om 15 over 5 nog steeds licht?! >;)
bij ons is het om 15 voor 5 al kei donker!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 23:40

nee,wij hebben betaald voor wat langer licht....

scheelt een heleboel....

(werd bij ons ook al donker hoor...vandaar dat die foto's niet zo mooi zijn)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:49

Vindt het er toch scheef uitzien. Maar dat zal wel aan mij liggen

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:49

Jaaaa fem het was weer is leuk en ik weet dat ik soms euro's zoekt en soms piano speelt maar het in de krul trekken nou dan loopt een paard heeeeeel anders.

Dit 1e dier zat wat vast dus even losgewerkt en ja dan vraag ik weleens wat op mijn binnenhand, maar zodra het paard ontspant, ontspan ik ook en rijd ik netjes handen bij elkaar weer verder en been erbij om de achterhand erbij te rijden.

LaFunkyJazz schreef:
die KWPN-er is gaaaf!
ik vind het er juist heel goed uit zien! de ruiter geeft zelf ook na als het paard nageeft en geeft een ophouding als dat nodig is (zo zie ik het)
Super mooie paarden!

CocoChanel schreef:
Ik vind het er goed uitzien. Misschien is ze wel juist aan het loswerken een beetje inbuigen. Wat mij betreft mogen ze best wat diep, als ze maar voldoende aanleuning houden en genoeg naar de hand toe worden gereden, goed vanuit het achterbeen. Je kunt ook niet alles van foto's afleiden. Ik vind het er goed uitzien, leuke paarden!

Kijk en wat ik doe is precies wat jullie zeggen. En een foto is een moment opname. Het 1e dier werd steeds beter en dan hoef je hem niet te buigen. Je moet ook eerst een paard fijn aan het lopen hebben netjes nageeflijk van achter naar voor, dan kan je meer rechtrichten ed, in iedere geval dat zijn mijn ideeen erover.

Ja en ik zag ook dat ik rechter moet zitten maar ja dan is zo'n foto sessie wel weer goed.

Fem ontzettend bedankt voor de leuke dag en de heerlijke mac, vond het echt gezellie !!!!!!!!!!!

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:55

Echt een leuk paard hoor die KWPNer en idd je zit in de training echt niet altijd even recht en goed op je paard! Maar let er wel op dat je niet steeds voorover blijft zitten, wij willen immers dat een paard ''de berg opgaat'' dat houd je zo alleen maar tegen.Verder vind ik je netjes rijden hoor.Ik weet wel het is een moment opname . En ja het ene paard is het andere niet, ik rijd mijn paard ook los met veel stelling en buiging , en ik vraag ook wel eens even sterk maar als je daarna maar weer ontspant en dat is heel belangrijk.Als sommige mensen een paard iets dieper zien lopen is het gelijk ''in de krul trekken'' nou daar zit wel degelijk vesrchil in! Moet je zien hoe diep Anky dr paarden inrijd en die weet echt wel wat ze doet!

ezzybezzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:00

Hey die Fran, wat een leuke opmerkingen allemaal, je moet ze wel allemaal opvolgen he!!! hihi
Dit zijn echt moment opnames, in reallife valt dit echt super mee.
En Fran wanneer krijgen we MIO weer eens te zien op bokt!!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 00:06

frannie moet gewoon eens langskomen met mio...dan maak ik wel foto's...

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 07:02

Wat een leuke foto's!!

Gambitje is leuk he!! vind hem zo schatje.... daar moet ook echt een leuk iemand voor worden gevonden...

En die Lazlo is ook leuk hoor.. heb hem alleen nog maar in stal zien staan maar zo in Aktie is hij ook erg leuk!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:35

ik vindt dat het er bij die bruine en die schimmel trouwens ook helemaal niet ontspannen uitziet en dat ze allebei kantellen

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 10:12

want????ja ze zijn beide nog niet afgetraind als grand prix paard,dus zullen ze weleens kantelen,de bruine heeft een jaar recreatief gelopen en werd vandaag aan het werk gezet,en een amzone die er nog nooit op gereden had,en zelf geen grote paarden rijd,heeft ze hem echt wel heel netjes laten lopen..

de pony,is nooit zo gereden,meer alleen mee gesprongen,en laat mooi los in de kaak,zoals ook wel op het filmpje te zien is,ik meen dat paarden dat doen als zij ontspannen en als de ruiter ook zijn hand ontspant,en buiten het kantelen heeft de pony ook zeer veel andere trukjes om onder het werk uit te komen,ook hier vind ik dat deze zeer netjes gereden werd!!

maar mss kan je vertellen hoe het beter moet??tips geven??dan kunnen we dat eens uitproberen,roepen dat het er niet ontspannen uitziet en dan geen reden geven of oplossing...tja...kan er niet veel mee..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:19

Wow, die KWPN'er! Ik weet wel wat ik onder de kerstboom wil
Vind de manier van rijden van de ruiter niet geweldig,maar goed, gezien de omstandigheden kun je met name de houding wel door de vingers zien.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:32

Ze heeft echt typisch een KN zit , valt me heel vaak op, mensen die op een KN zadel rijden een beetje naar voren kantelen in hun lichaam.

Ik vind het wel goed om te zien dat de paarden, beide, lekker rond en laag losgereden worden. Het enige wat ik storend vind ik dat ze op bijna alle foto's met behoorlijk wat binnenstelling gereden worden. Een keer doorvragen en meer stelling rijden, okeej, maar rijd hem/haar dan ook weer een paar passen recht (net zoals op de foto die je later plaatste).

Wel een complimentje voor de ruiter, niet iedereen rijd zo weg op wildvreemde paarden!

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:07

wo, die kwpner vind ik leuk !

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:23

Die Lazlo is echt prachtig!!!

Gambitje vond ik al stoer, maar die Lazlo is echt, heb er geen woorden voor.
Vind dat Frappa ze netjes rijdt hoor!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:11

Ziet er netjes uit.
Vind alleen wel dat het hoofd van de schimmel op elke foto wat kanteld.
Verder ook mooie paardjes hoor

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:23

Ha mijn nieuwe collega aan het werk!!! Leuke paarden heb je weer Kimmie!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:27

Ja, ik kan me wel vinden in hoe ze rijdt. Dat stelling vragen om los te maken (neem aan dat ze soms ook weer rechte stelling vraagt)
Ook met de extra foto om te laten zien dat ze op de buitenteugel rijdt is prima.
Wel wil ik nog een tip geven aan de ruiter en dat is om iets meer je binnenhand van de hals te houden.
Het is even wennen, maar ik kan het verschil wel merken. Dan kan het neusje er iets meer uit komen en wordt het geen krul... zeker op de laatste foto (waar de hond op het bankje zit) zie je dat ze eerder haar binnenhand omhoog doet ipv opzij.
(ook tussendoor belonen en steeds even lange teugel werkt bij mij goed)
sterkte

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:22

Ik weet niet goed wat ik ervan moet zeggen. De amazone werkt teveel in met haar binnenhand, waardoor het lijkt alsof ze het paard in de krul trekt, en ze zit ook voorover.. Maar ik weet niet.. toch lijkt het niet heel erg slecht uitzien.. Hm.. nouja.. wel super mooie paardjes!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:12

Er is een groot verschil tussen tegenwerken met de binnenhand dus het zogeheten trekken of vragen.

En ik zal soms mijn hand iets wat naar mij toe trekken en ja die zit oke dat moet echt beter. Maar kijk als mensen nou tips geven dan heb je er wat aan en niet alleen maar zeuren en hoe doe je het dan beter ?? Bokt is om te discussieren en dingen van elkaar te leren en volgens mij niet het doel hoe zeik ik iemand af.

Tuurlijk kunnen er dingen beter maar ik ben geen anky, ik doe mijn best om de paarden fijn en ontspannen aan het lopen te krijgen en daarbij wil ik best goede ideeen met beargumentatie aannemen want daar leer je immers van.

Tevens was het de 1e x op die paarden en die schimmel is echt geen makkelijke hor, zit heeeel erg vast en wilde slecht ontspannen, dus dan vraag je is door. En die laatste foto is een standfoto waarbij ik hwt hoofdje wat naar binnen vraag. Voor de foto zeg maar.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:17

Ik denk dat de mensen hier je er gewoon op hebben gewezen dat het op de foto's overkomt alsof je toch te veel inwerkt met je binnenhand. Of dat in werkelijkheid ook zo is en of je het wel of niet als afzeiken opvat is geheel aan jou.

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:22

patos schreef:
Ik denk dat de mensen hier je er gewoon op hebben gewezen dat het op de foto's overkomt alsof je toch te veel inwerkt met je binnenhand. Of dat in werkelijkheid ook zo is en of je het wel of niet als afzeiken opvat is geheel aan jou.

Kijk nu doel ik er niet op dat iedereen afzeikt nee hor, maar het gaat erom hoe je dingen hier beschrijft dus met tips of op een normale manier. In werkelijkheid vraag ik best wat op de binnenhand maar als het paard dan ontspan ontspan ik ook alleen die schimmel is gewoon een vast dier dan vind ik het belangrijker dat hij ontspant aan de voorkant en lekker loopt en ja soms kantelt hij iets nou ja so what dit was de 1e x en misschien ook wel de laatste x. Kijk train ik dit dier elke dag oke dan werk je daaraan daar geef ik je ook groot gelijk in en ik zal er de volgende x zeker op letten.
Want houding is toch ook wel erg belangrijk

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:24

@ mooie paardjes..alleen jammer dat het telkens dezeflde soort foto`s zijn.. maar het ziet er netjes uit

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:29

Ben ik nou de enigste die dat schimmeltje een ontzettend leuk dier vind? Hoe groot is die? En afstammeling?