Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nu moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn w tjes ook al wel een hoofdstel in hebben en dat ik ze al laat "wennen" aan een sjabrakje en een longeersingel. maar goed bijzetten laat ik nog even achter wegen. eerst maar de 3.5 jarige af hebben en dan over naar de wtjes volledig.
Kris25 schreef:Ik vind wel dat je hem verkeerd aan de longe hebt lopen. Ik zie maar één lijn, en volgens mij gaat die van jouw hand, door de steigbeugel/singel naar binnenkant bit.
). Een lichte en een donkere. Eén lijn loopt van de binnenste bitring door de stijgbeugel naar haar hand. De tweede lijn loopt van de buitenste bitring achter de kont langs naar haar andere hand. Ze longeert dus met dubbele longe.
Dat was sowieso haar keuze. 

...
en dat is ook wel te zien op de foto's 
!! karoliena schreef:Ik vind de manier van bijzetten ook niet prettig om te zien zeker niet op die leeftijd

Quellian schreef:karoliena schreef:Ik vind de manier van bijzetten ook niet prettig om te zien zeker niet op die leeftijd
Juistem! Het gaat er niet om dat het paard gelongeerd wordt, maar wel de manier waaróp
Ow en TS: Pb jij iedereen die het niet met jouw manier eens is?
verder geen commentaar.. Ik heb een vuelen en ben van plan op 2 of 2,5 te beginnen met te longeren en misschein hoofdstelletje.. maar zadel wacht ik nog even mee omdat het niet echt goed is voor de rug van een 2 jaribge.. maar dat is mijn menign
(wel met shabrak en longeersingel op 2,5 hoor
wjerdo schreef:En dat basser je op?? Die 2x pm dat hij gelongeerd wordt? ALs je het al longeren kunt noemen, 20 minutjes in totaal....
Het is niet eens echt bijzetten.. Een bijzetteugel vind ik nu te vroeg, maar een dubbele longeerlijn imo een vriendelijke manier van net iets meer dan alleen een rondje lopen.