Daisy door de tijd heen * Qua rijden*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: Daisy door de tijd heen * Qua rijden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:50

véééél beter!

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:52

uhuh

Er zijn zat punten waar ik aan meot werken .. maar daar ben ik druk mee in de weer..

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:59

Het ziet er inderdaad veel beter uit, sjemig dat was écht een sterrekijker, die liep verkeertenom aan de teugel haha! Er is nog wel heel wat werk aan de winkel voordat je die achterhand er onder hebt vrees ik, maar als het zo goed blijft gaan dan denk ik dat het allemaal wel goedkomt! Groetjes!

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:02

hihihi jaah .. Ze vondt het dak blijkbaar mooi
er is idd heel veel werk nog aan de winkel maar dat komt wel!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:54

Allereerst wil ik even zeggen dat ik je echt niet aan het afzeiken ben. Want daar begint het een beetje op te lijken. Maar dat is echt niet mijn bedoeling. Ik probeer hier zelf ook van te leren. Want zoals je gelezen had, had ik het zelf ook fout met m'n halsstrekken.
Ik vind ook dat je hartstikke vooruit gegaan bent Maar ik wil nog even hier op terug komen:

Dydy schreef:
Daisy liep wel beter .. maar dat komt omdat het zadel te strak lag op haar schoft vandaar die gel pad..

Ik begrijp niet helemaal hoe je zadel goed kan liggen met een gelpad, als het zadel te strak op de schoft ligt. Want imo ligt het zadel dan alleen maar nog strakker op de schoft.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:57

Daar bedoelde ik dat ik daar eht zadel te ver naar voren had .. toe nzat ie strak op de schoft.. nu zit eht zadel beter en heb ik er voor de lekekr heid voor Daisy een gelpad eronde rgedaan en het werkt wel ze loopt beter..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:08

Okido. Dan snap ik em.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:18

. .. gelukkig

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:47

Sorry maar ik vind het een beetje een hert.
Waarom doet dat paardje zo?

Voor de rest is ze leuk.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 00:00

Zie alle bovenstaande reacties is daarop mijn andtwoord ..
het kunnen verschillende dingen zijn ...

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:59

Ik denk dat je je paard eens moet laten nakijken. Tandarts of misschien een fysio, gewoon voor de zekerheid. Het kan je een hoop problemen besparen namelijk Is er al eens een keer een tandart bij je paard geweest en zo ja hoelang geleden is dat dan? Geeft je paard soms aan dat hij last van zijn rug heeft? Bij opzadelen, opstijgen, poetsen, deken opdoen enz.

1manier2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:10

Dydy schreef:
@ vonniej: Daisy loopt met haar neus op de grond als ik aan het hals strekken ben ...
Zadel ligt nu anders.. door middel van beter leggen en gelpad..

@ 1manier2 : Ik hou me handen idd laag... maar trek neit terug .. ik ontspan ..
Als ik mijn handen omhoog pleur heb je geen controle meer over je paard dus is dat niet verstandig..

uhh.. als je je handen wel laag hebt, trek je wél automatisch terug ....en als je jouw handen ''omhoog pleurt ''(zoals jij het noemt) heb je dus wel controle over je paard, je moet natuurlijk wél die aanleuning aanhouden, anders heeft het helemaal geen nut. Maar..altijd nog beter dan je handen té laag houden.

1manier2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:12

Jooske schreef:
Ik denk dat je je paard eens moet laten nakijken. Tandarts of misschien een fysio, gewoon voor de zekerheid. Het kan je een hoop problemen besparen namelijk Is er al eens een keer een tandart bij je paard geweest en zo ja hoelang geleden is dat dan? Geeft je paard soms aan dat hij last van zijn rug heeft? Bij opzadelen, opstijgen, poetsen, deken opdoen enz.

Het kan ook zijn dat het paard last van zijn rug heeft dóór het rijden, en dan is een andere rijstijl misschien de beste oplossing...

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:29

Heel goed hoor! blijven trainen zo, ziet er goed uit. longeer je ook wel is met een slof of hulp teugel? kan toch voor wat extra duidelijkheid zorgen voor het paardje.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 15:39

fallstar schreef:
Heel goed hoor! blijven trainen zo, ziet er goed uit. longeer je ook wel is met een slof of hulp teugel? kan toch voor wat extra duidelijkheid zorgen voor het paardje.

Met bijzet