Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
probeer alleen je handen inderdaad iets hoger en bij elkaar te dragen, en je beugels iets korter zou denk ik beter zijn omdat het inderdaad een springzadel is! Wat een leuk paardje trouwens, ze ziet er heel lief uit!! Ik heb het idee dat je nog wel een beetje "onevenwichtig" zit, probeer evenwichts oefeningetjes te doen zoals zonder teugels en beugels aan de longe te rijden, armen omwijd, draaien met je bovenlichaam, dat soort dingen, zodat je een onafhankelijke evenwichtige zit krijgt, ik vind dat je het leuk doet hoor! Groetjes! LiSSy schreef:zo te zien is het zadel een oude stubben, niets mis mee...
dat je nog wat wisselt van houding komt waarschijnlijk omdat je nog niet zo lang rijd, is heel normaal.
je hakken moeten op een rechte lijn met je heup liggen, dus je onderbeen moet ietsje naar achteren en je hak iets uitgedrukt.
verder ziet het er supernetjes uit, ga lekker lessen en ik ben over een tijdje wel benieuwd naar meer foto's

dafneXsky schreef:hoe rij ik? niet goed..
maar je bent een beginnende ruiter he?
Elena schreef:haaii,
wanneer is je eerste les dan?
en je krijgt die beuk heus nog wel wat strakker
verder vind ik het een lief paard,zo tezien
ik kijk uit naar de volgende fotos wanneer je al een paar lessen hebt gehad.
en ja ik denk dat een ander zadel ook een beter idee is.
en je pony kan heus nog wel wat "mee"![]()
zoniet, dan kan je het zadel weer verkopen, of op je nieuwe paard leggen,als die past en alsje een nieuw paard krijgt:)
vind het verder ook veel verstandiger om een cap op te doen, vanwege je ervaring..
_Dorien_ schreef:ziet er niet slecht uit! Voor een beginnende ruiter vind ik het best erg goed meevallen.
Voor de rest..je merrie is echt de max!
- niet te dik. Nyncke schreef:De max... daarmee bedoelt _Dorien_ dat ze je merrie helemaal top vindt- niet te dik.
Schoenie schreef:Het is inderdaad een oud stubben zadel. Dat heb ik bij het paard gekocht, vandaar!
Ik zou wel een ander zadel kunnen kopen, maar ik denk dat mijn merrie (al hoop ik van wel natuurlijk) niet zo heel erg lang meer mee gaat. En om dan een nieuw zadel aan te schaffen enzo vind ik ook zo wat. Of denk ik nu te snel?

.Vonnie84 schreef:Ik denk dat de beugels een gaatje korter al veel scheelt. Het is een springzadel, en daar kan je nou eenmaal niet in gaan zitten als in een dressuurzadel.