Hoe rij ik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:21

zo te zien is het zadel een oude stubben, niets mis mee...
dat je nog wat wisselt van houding komt waarschijnlijk omdat je nog niet zo lang rijd, is heel normaal.

je hakken moeten op een rechte lijn met je heup liggen, dus je onderbeen moet ietsje naar achteren en je hak iets uitgedrukt.

verder ziet het er supernetjes uit, ga lekker lessen en ik ben over een tijdje wel benieuwd naar meer foto's

Anoniem

Re: Hoe rij ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:26

Ik vind je niet bar slecht rijden.
Maar je handen mag je wel zelf dragen boven de schoft van het paard .

Rosalie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:31

Vind het er ook niet slecht uitzien voor een beginner. Ik ga met de opmerkingen van anderen mee!
Maar nog een opmerking, vind je het wel zo veilig om zonder cap op je paard te stappen, hoe mak en hoe lief ze wel niet kan zijn? En omdat je zelf nog niet zoveel rij-ervaring hebt, zit je waarschijnlijk nog niet zo heel stevig enz.. je weet wat ik bedoel..
Maar ja je moet het zelf weten!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:31

Mooi vriendelijk beeld. Alleen zou je idd eens naar een ander zadel uit kunnen kijken. Eentje waar jij wat steun aan hebt zodat je benen niet naar voren zwiepen bij het lichtrijden. Hoeft geen kapitalen te kosten, een goede moderne Wintec( Isabell Werth o.i.d.) heb je al rond de 200 euro.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:40

Ik denk dat de beugels een gaatje korter al veel scheelt. Het is een springzadel, en daar kan je nou eenmaal niet in gaan zitten als in een dressuurzadel.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:05

Ik vind dat je vriendelijk rijdt, je paardje boft maar met zo'n ruiter probeer alleen je handen inderdaad iets hoger en bij elkaar te dragen, en je beugels iets korter zou denk ik beter zijn omdat het inderdaad een springzadel is! Wat een leuk paardje trouwens, ze ziet er heel lief uit!! Ik heb het idee dat je nog wel een beetje "onevenwichtig" zit, probeer evenwichts oefeningetjes te doen zoals zonder teugels en beugels aan de longe te rijden, armen omwijd, draaien met je bovenlichaam, dat soort dingen, zodat je een onafhankelijke evenwichtige zit krijgt, ik vind dat je het leuk doet hoor! Groetjes!

Schoenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:22

LiSSy schreef:
zo te zien is het zadel een oude stubben, niets mis mee...
dat je nog wat wisselt van houding komt waarschijnlijk omdat je nog niet zo lang rijd, is heel normaal.

je hakken moeten op een rechte lijn met je heup liggen, dus je onderbeen moet ietsje naar achteren en je hak iets uitgedrukt.

verder ziet het er supernetjes uit, ga lekker lessen en ik ben over een tijdje wel benieuwd naar meer foto's

Het is inderdaad een oud stubben zadel. Dat heb ik bij het paard gekocht, vandaar!
Ik zou wel een ander zadel kunnen kopen, maar ik denk dat mijn merrie (al hoop ik van wel natuurlijk) niet zo heel erg lang meer mee gaat. En om dan een nieuw zadel aan te schaffen enzo vind ik ook zo wat. Of denk ik nu te snel?

Maar aan al deze tips heb ik zeker wel wat!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:25

haaii,

wanneer is je eerste les dan?
en je krijgt die beuk heus nog wel wat strakker
verder vind ik het een lief paard,zo tezien
ik kijk uit naar de volgende fotos wanneer je al een paar lessen hebt gehad.
en ja ik denk dat een ander zadel ook een beter idee is.
en je pony kan heus nog wel wat "mee"
zoniet, dan kan je het zadel weer verkopen, of op je nieuwe paard leggen,als die past en alsje een nieuw paard krijgt:)
vind het verder ook veel verstandiger om een cap op te doen, vanwege je ervaring..
Laatst bijgewerkt door Mexx93 op 06-12-05 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:25

ziet er niet slecht uit! Voor een beginnende ruiter vind ik het best erg goed meevallen.
Voor de rest..je merrie is echt de max!

guest1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:28

hoe rij ik? niet goed..
maar je bent een beginnende ruiter he?

Lienemien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:38

Ik vind het er best netjes uit zien, je hebt een leuk paard succes verder nog!

Schoenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:42

dafneXsky schreef:
hoe rij ik? niet goed..

dafneXsky schreef:
hoe rij ik? niet goed..

Duhhh, maar ik had gevraagd naar opbouwend commentaar en beargumenteerd!

Schoenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:44

Elena schreef:
haaii,

wanneer is je eerste les dan?
en je krijgt die beuk heus nog wel wat strakker
verder vind ik het een lief paard,zo tezien
ik kijk uit naar de volgende fotos wanneer je al een paar lessen hebt gehad.
en ja ik denk dat een ander zadel ook een beter idee is.
en je pony kan heus nog wel wat "mee"
zoniet, dan kan je het zadel weer verkopen, of op je nieuwe paard leggen,als die past en alsje een nieuw paard krijgt:)
vind het verder ook veel verstandiger om een cap op te doen, vanwege je ervaring..

Ik moet het nog afspreken maar in principe staat hij voor zondag in mijn gedachte.
Het is zeker een lief paard. Ik heb haar al wel een tijdje, maar reed haar eigenlijk alleen maar buiten. Lekker in het bos enzo. Dus ik zorg altijd wel dat ik er op blijf zitten.
Ja, een cap. Die heb ik dus niet....
Zal eens gaan kijken voor een cap. Is misschien niet onverstandig. Want er is nog niets gebeurt, maarja, als....................

Schoenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:45

_Dorien_ schreef:
ziet er niet slecht uit! Voor een beginnende ruiter vind ik het best erg goed meevallen.
Voor de rest..je merrie is echt de max!

Max, je bedoelt dik??
Ook niet gek, na jarenlang fokmerrie te zijn geweest.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:05

Cap: weet je, eraf vallen hoeft niet eens. Wat dacht je van een tak tegen je hoofd, paard glijdt uit etc. Je hebt maar 1 hoofd en dat is simpel te beschermen.

Schoenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:14

Niet zo'n goed antwoord, er staan geen bomen rondom de bak

Maar jullie hebben zeker wel gelijk hoor!
Toch maar eens eentje aanschaffen!

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:15

De max... daarmee bedoelt _Dorien_ dat ze je merrie helemaal top vindt - niet te dik.

Schoenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:16

Nyncke schreef:
De max... daarmee bedoelt _Dorien_ dat ze je merrie helemaal top vindt - niet te dik.

Dat is ook leuk om te horen!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:11

Schoenie schreef:
Het is inderdaad een oud stubben zadel. Dat heb ik bij het paard gekocht, vandaar!
Ik zou wel een ander zadel kunnen kopen, maar ik denk dat mijn merrie (al hoop ik van wel natuurlijk) niet zo heel erg lang meer mee gaat. En om dan een nieuw zadel aan te schaffen enzo vind ik ook zo wat. Of denk ik nu te snel?

Als ik jou was zou ik geen nieuw (tweedehands) zadel aanschaffen. Zoals LiSSy al zegt: je moet je balans nog vinden. Dat los je niet op met een ander zadel. Beugels een gaatje korter en gewoon oefenen. Dan komt het vanzelf wel goed

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:15

Ziet er heel vriendelijk en ontspannen uit voor een beginner! Ik zie liever een beginner die geen steun zoekt aan de teugels en lekker relaxed zit, dan een beginnende ruiter die zijn paard al zagend naar beneden rijdt er er zelf ook nog eens aan hangt!
Lieve merrie!

Schoenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:37

Ja, een lieve merrie dat is het zeer zeker!!

Ik probeer mijn merrie zo ontspannen mogelijk te rijden, omdat ik zelf dus vind dat ik niet kan rijden.
Dan kan ik inderdaad wel gaan zitten zagen, maar ik weet toch niet hoe ik het moet aanpakken.
Ik ben nogal faalangst gevoelig dus ben bang dat ik het fout doe. Vandaar dat ik lessen ga nemen om te bevestigen dat ik het dus wel goed doe. Nou ja, ik ga het dan goed leren, bedoel ik dus te zeggen!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:46

Waaw, ook mijn complimenten
voor nooit les te hebben gekregen vind ik dit zeer goed

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:47

Ik vind dat je er best netjes opzit hoor, en niet alleen voor iemand die nooit paardrijles heeft gehad .
Het enige wat ik zo kan zien, is handen hoger houden, benen ietsje naar achter, en het lijkt alsof je soms een beetje inzakt, door je schouders.
Maar met een instructeur gaat dat helemaal goedkomen hoor!

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:25

Vonnie84 schreef:
Ik denk dat de beugels een gaatje korter al veel scheelt. Het is een springzadel, en daar kan je nou eenmaal niet in gaan zitten als in een dressuurzadel.

je hebt helemaal gelijk!
Ik lees hier nu al een aantal keer dat de beugels een gaatje korter mogen, maar voor je houding is dat niet beter. Het gaat wellicht makkelijker omdat je meent meer steun te hebben in de beugels, maar de rest gaat er niet op vooruit. Ik denk dan altijd maak ze een gaatje langer, dan moet je goed gaan zitten, en als je goed zit gaat het meeste al een stuk beter. Maar nu je het zegt, ik kan me goed voorstellen dat juist op een springzadel je beugels een gaatje langer maken niet de ideale oplossing is. Je hebt gewoon weg te weinig steun daarvoor in je zadel. Maar ja wat wil je, ik ben dresuur ruiter, en bekijk alles vanuit dat perspectief

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:28

dafneXsky schreef:
hoe rij ik? niet goed..

aaahhhh wat zijn we vriendelijk!!!
zeker nieuw hier op bokt, en we weten nog niet zo goed hoe we ons moeten gedragen. Afin we zijn iet allemaal ZZ plus weet ik veel wat. Gelukkig ben jij als ZZ begonnen en heb jij altijd al zo goed gereden. Helaas geld dat niet voor de rest van ons. Wij zijn gewoon bij het begin begonnen.
Weet je dat zo'n vieze opmerking je geloofwaardigheid van je ZZ nog wat wel drastisch naar beneden haalt? De meeste ZZ ruiters zijn namelijk dat tijdperk al wel ontgroeid.