fjord Taco in training (Z1) by Fabiennefotografie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: fjord Taco in training (Z1) by Fabiennefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:58

Echt een superpony, Kelly!

groetjes een aanstaande stalgenoot

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:03

Even wat antwoorden op de vragen/opmerkingen.

Over het opgericht lopen geef ik jullie compleet gelijk
Alleen rij ik hem thuis zelden in de oprichting omdat ik dit voor mijn training niet zo heel belangrijk vind.
Meestal pak ik het weer wat mee in de week voor mijn wedstrijden maar verder zelden.

Het op de voorhand lopen doen fjorden van nature dus vandaar dat je het bij Taco soms ziet
Moet er ook bij vertellen dat ik die dag zelf niet helemaal lekker was dus dan rij ik ook wat te makkelijk

De stelling in buiging in de appuyementen moet inderdaad wat meer, zijn we hard mee aan het oefenen.

Mijn hoofdhouding laat inderdaad wat te wensen over (gelukkig heb ik nog nooit iemand aangereden) maar in de proeven heb ik hier geen last van omdat ik naar de letters moet kijken

Daarbij is iedereen vrij voor commentaar, tenslotte heb ik ook nog iedere week les want uitgeleerd ben je nooit.

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:15

super dat je z1 met hem bereikt heb!! alleen vind dat ie nog wat kort loopt, op elkaar gepropt. Kan ook door de moment opname zijn..? maar de oefeningen doet ie verder netjes, ik ken ook een fjord die heeft z2 gelopen, die is verkocht en die loopt op moment in amerika....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:17

Ik vind die 1ste en die laatste foto echt heel erg gaaf!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:40

Commentaar/ tips geven mag natuurlijk. Maar ik vind dat wat sommigen zeggen gewoon overbodig, ze is geen beginner ofzo, en ze heeft ook niet een makkelijk sierlijk luxe paard de Z ingereden. Dus inderdaad vind ik, dat als je dat kan, je goed kan rijden en niks hebt aan commentaar over kapstokjes/ voorhand lopen enz enz. Maar dat is mijn mening. Rij zelf maar eens zo'n pony naar de Z, kijken of jullie dat ook lukt.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:42

wat een ontzettend gafe fjord zeg
veel succus nog
ennuhh.... op naar de Z2 !

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:43

Manda schreef:
Commentaar/ tips geven mag natuurlijk. Maar ik vind dat wat sommigen zeggen gewoon overbodig, ze is geen beginner ofzo, en ze heeft ook niet een makkelijk sierlijk luxe paard de Z ingereden. Dus inderdaad vind ik, dat als je dat kan, je goed kan rijden en niks hebt aan commentaar over kapstokjes/ voorhand lopen enz enz. Maar dat is mijn mening. Rij zelf maar eens zo'n pony naar de Z, kijken of jullie dat ook lukt.

Dat lukt iedereen met maar een klein beetje gevoel en een gezond paard/ pony!

Ik heb hem wel eens fijner zien rondsjouwen moet ik zeggen, ik vind zijn halshouding niet goed genoeg. Is hij misschien wat strammer geworden sinds je met S&T bent gaan rijden?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:44

Kennelijk denkt TS daar gelukkig anders over.

Taaclover, waarom de keuze om de oprichting niet te trainen thuis? Juist als hem dat moeite kost, zou ik het meenemen in de training. Niet als commentaar bedoeld, pure interesse. Ik heb er ook een die graag wat op de voorhand blijft duwen en aangezien dat in het M niet zo gewaardeerd wordt, werk ik daar juist veel aan thuis.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:46

Lielle schreef:

Taaclover, waarom de keuze om de oprichting niet te trainen thuis? Juist als hem dat moeite kost, zou ik het meenemen in de training. Niet als commentaar bedoeld, pure interesse. Ik heb er ook een die graag wat op de voorhand blijft duwen en aangezien dat in het M niet zo gewaardeerd wordt, werk ik daar juist veel aan thuis.

Is dat op mij bedoeld?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:47

Nee, op Manda. Sorry, was niet helemaal duidelijk meer.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:55

Hebben we Taco weer!! Ik vind het zooo'n geweldige Fjord!!.. =)
Ziet er allemaal goed uit!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:56

Lielle schreef:

Hij heeft er geen moeite mee hoor, heb ik dat ergens perongeluk gemeld, nee toch
Taco is juist heel makkelijk te plaatsen met zijn halshouding.
Dat hij misschien iets op de voorhand loopt op sommige foto's komt meer omdat ik zelf niet helemaal fit was dus dan versloft het rijden wat.
Normaal duikt hij namelijk nooit op de voorhand.

talented schreef:

Dat lukt iedereen met maar een klein beetje gevoel en een gezond paard/ pony!

Ben ik met je eens

talented schreef:
Ik heb hem wel eens fijner zien rondsjouwen moet ik zeggen, ik vind zijn halshouding niet goed genoeg. Is hij misschien wat strammer geworden sinds je met S&T bent gaan rijden?

Wat vind je niet genoeg aan zijn halshouding?
Hij is over het algemeen niet strammer geworden, die dag was hij wel iets strammer omdat ik al wat daagjes niet zoveel gedaan had omdat ik zelf niet lekker was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:04

Taaclover schreef:
Het op de voorhand lopen doen fjorden van nature dus vandaar dat je het bij Taco soms ziet

dat haalde ik hieruit, hoewel het er niet in zoveel woorden staat, dat klopt. Ik doel nl niet zozeer op de halshouding, maar wel op het oprichten, dus het gewicht naar achter brengen om te dragen en minder op de voorhand lopen. Dat gaat meestal wel gepaard met een andere halshouding, maar dat is niet de kern van mijn vraag.

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:07

heb een vraagje... hoe oud is taco nou??? gewoon ff nieuwschierig... en hoelang heb je erover gedaan om hem naar het z te rijden???

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:12

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:17

Ach mensen, soms heb je gewoon je dag toch eens niet.

Het is onmogelijk om elke dag %100 eruit te rijden.

Niemand kan dat, dus dan kan je het ook niet van hun verwachten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:19

maar dat zegt toch ook niemand? Ik vind het zeker knap om in het Z1 te komen, en ik vind het een sympathiek beeld, ik heb er alleen ook wat vragen over.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:31

BailyKarlos schreef:
Ach mensen, soms heb je gewoon je dag toch eens niet.
Het is onmogelijk om elke dag %100 eruit te rijden.
Niemand kan dat, dus dan kan je het ook niet van hun verwachten.

Het klopt dat niet iedereen altijd zijn dag heeft maar ik vind de kritiek van Lielle of Talented totaal niet aanvallend bedoeld
Vind het lief dat je me bij wilt staan hoor

Lielle schreef:
Taaclover schreef:

dat haalde ik hieruit, hoewel het er niet in zoveel woorden staat, dat klopt. Ik doel nl niet zozeer op de halshouding, maar wel op het oprichten, dus het gewicht naar achter brengen om te dragen en minder op de voorhand lopen. Dat gaat meestal wel gepaard met een andere halshouding, maar dat is niet de kern van mijn vraag.

Okey ja ik begrijp nu dat je eht dacht aan de hand van die opmerking.

Het gewicht naar achter brengen, inschikken noem ik het altijd, zijn we nu een maand echt fanatiek mee bezig (deze foto's zijn net voor die tijd).
Taco wordt namelijk altijd erg heet als ik hem wat terug wil zetten op het achterbeen en dat ging flink ten kosten van mijn aanleuning en ontspanning in zijn rug.
Aangezien ik helaas een tijdje met een achteraf niet goed passend zadel heb gereden hebben we het inschikken dus even laten schieten.
We hebben dus flink aan de aanleuning gewerkt (hij kon die dikke fjordennek er zo lekker uitduwen) en nu zijn we weer begonnen met inschikken.
Dus als je de oprichting in die zin ziet dan ben ik er dus wel echt mee bezig alleen probeer ik op dit moment zijn hals daarin nog wat lager te houden.

Misschien is de vraag van Talented daar ook gelijk mee beantwoord want omdat Taco dan dus zo heet wordt propt hij wat op
Gelukkig gaat het al steeds beter maar ik moet constant bij mezelf zeggen dat ik goed moet ontspannen want het is zo makkelijk om hem vast te houden

talented schreef:
@ Taaclover: op sommige foto's ziet het er wel goed uit, maar net als op een foto als deze : http://i20.photobucket.com/albums/b230/ ... F8173.jpg, zou ik liever wat meer lengte zien in de hals, iets meer uitschuiven. Al is dat vast niet makkelijk met ZO'N nek !

Helaas kan ik de foto niet zien maar ik hoop dat mijn bovenstaande antwoord het een beetje duidelijk heeft gemaakt.
En dan is het uitschuiven idd niet makkelijk

ankavdtolber schreef:
heb een vraagje... hoe oud is taco nou??? gewoon ff nieuwschierig... en hoelang heb je erover gedaan om hem naar het z te rijden???

Taco is nu 7 (wordt in februari 8)
We zijn begonnen toen hij 4,5 was.
We hebben wel tussenstops gehad, als je het precies wilt weten kun je even op zijn site kijken www.fjordtaco.tk daar heb ik het helemaal uitgetikt

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:36

oke lees je site ff!!!!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:47

Taco wat een knap paard is het toch ook!

jammer dat sommige foto`s zo raar en scheef genomen zijn vind ze verder erg leuk!

Succes in de Z1

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:48

Ziet er goed uit hoor, Kelly

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:51

Blijft toch wel geweldig om hem te zien

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:57

Mooi hoor! Je kunt wel weer zien hoe populair Taco hier is, gezien het aantal reacties alweer. Ik heb ook nog wel een vraagje: Train je hem altijd met S&T of maar af en toe?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 14:05

Perlina schreef:
Mooi hoor! Je kunt wel weer zien hoe populair Taco hier is, gezien het aantal reacties alweer. Ik heb ook nog wel een vraagje: Train je hem altijd met S&T of maar af en toe?

Ligt eraan.
Meestal 2x in de week met S&T en 2x met gewone bit.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:11

Wow, stoere foto's. En wat knap dat je al zo ver met 'm bent gekomen!!

Op de foto's is het zonnetjes trouwens erg mooi, maakt het net even af. Ook een gave 'playboy', kan Taco goed hebben, staat 'm stoer!