Durf niet meer te galloperen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:25

Roxy20 schreef:
Hallo Allemaal,

Bedankt voor al deze reacties, ik ben gisteren wezen rijden. Heb wel de slofteugel erom gedaan. Alleen uit voorzorg als ze gek zou gaan doen. Heb rechtsom weer gegallopeerd en ze was erg braaf. Nu nog zonder slof proberen.... Hoop dat het lukt...

Als ie met slof niet bokt, dan zou ie zonder slof ook niet gebokt hebben. Misschien stelt je dat wat gerust.

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:40

Kris25 schreef:
Laat de persoon erop waar ze het niet bij deed, laat deze even galoperen, terug naar draf, weer galoperen, enz daarna jij erop, evt. met bokriem en kijken wat ze doet.....

Wat is een bokriem? Daar heb ik serieus écht nog nóóít van gehoord.

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 16:37

Een bokriem is een riempje dat je aan de voorkant van je zadel bevestigd. Aan die twee ringetjes, zodat je je daaraan kunt vasthouden mocht er wat gebeuren. Snap je wat ik bedoel?

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:50

ja ik snap wat je bedoelt, maar had er nog nooit van gehoord. Er gaat nu wel een lampje branden dat ik op maneges bij de pony's inderdaad wel eens een riempje zag zitten aan het zadel. Maar dat dat een bokriempje heet dat wist ik niet. Bedankt!

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 16:52

Graag gedaan hoor!

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:28

nog veel succes er mee.
ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.
nog een tip die ik ook wel eens gebruik met mijn eigen pony
een longeersingel en met een hulpteugel. misschien een optie.
ik heb t ook gedaan voornamelijk voor de galop van dr rechterkant.

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:24

Het kan zeker zijn dat het paard een probleem in zijn lijf heeft! Dat het zeer doet en dat hij daarom gaat bokken. Laat het zeker even door iemand nakijken!

Succes er mee.

Alieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:04

Het klinkt idd als uit proberen, ik zou dr gewoon gaan longeren, en kijken wat ze dan doet

en PETERSBURG ? : hoezo iets in zn lijf als die het niet op linkergallop doet ?

succes !!

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:10

Nou mijn paard is links ook veel makkelijker dan rechts. die van mijn wordt elke 2 maanden nagekeken door de acunpunctuur-kraker. Rechts is ze veel moeilijker dan links en dat komt omdat ze die kant erg moeilijk vind en dat doet pijn.

Daarom zeg ik misschien even nalaten kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:14

Alieta schreef:
en PETERSBURG ? : hoezo iets in zn lijf als die het niet op linkergallop doet ?

Ik vind het wel een hele logische reactie van Petersburg. Als een paard op 1 hand erg bokt in de galop, dan is heel vaak een lichamelijk probleem de oorzaak. En lichamelijke problemen kunnen zich op verschillende plaatsen voordoen.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:17

Ik ga altijd een beetje staan bij het bokken.. En als ze ervandoor gaan je hakken uitdrukken, en je handen niet omhoog.. En op de volte zetten..

Veel succes nog hea!

serenta

Re: Durf niet meer te galloperen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:37

Hey rox
Ik heb het ondertussen zo een gedeelte gelezen en had het nog niet gehoord van je. Wat erg weer dat het nu juist weer even mis gaat nu je juist weer vertrouwen in der had. Ik zou het zo snel mogelijk even samen met Nienke gaan aanpakken en als je alleen rijdt gewoon alleen de slof erom heen. Want ik weet datje die verder toch niet gebruikt met rijden (hij hangt altijd zo netjes los bij je )
Ik kom snel weer eens kijken bij je les
xxx an

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:20

heej rox,

Ik zou het eerst nalaten, kijken als je met slof gaat rijden en het paard is niet helemaal rustig in de galop voor de linker hand maak het niet uit, maar rechts wel, met de slof dwing je een paard als het ware naar beneden, en ik snap wel dat je het met een wat lossere slof probeer, maar toch de paarden kunnen niet helemaal omhoog komen.

dan lost je het probleem ook niet op, ik zou het zeker zonder slof doen!! En laat haar even nakijken.

En probeer haar dan goed van achter naar voren te rijden zonder slof!

succes.

Roxy20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 09:58

Bedankt voor alle reacties, mijn pony wordt regelmatig na gekeken door een kraker. Ze is niet zo lang geleden nagekeken, ga haar wel even laten komen. De laatste dagen geen problemen meer gehad, maar ze is gewoon erg fris op het moment...