Ik zal haar proberen om meer van achter te rijden. En voorwaarts te rijden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marliesvr schreef:Blackmystery schreef:leuke fries.
Het klopt dat frieze snel in de tuiger houding gaan lopen, maar dat is er goed uit te krijgen.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Als je paard geen lengte in de hals heeft is het echt een rijtechnisch probleem. Het heeft niets te maken met het soort ras. Dus niet omdat het een fries is. Het probleem ontstaat doordat wanneer je je paard niet genoeg over de rug rijdt.
Probeer dus in je rijden je paard meer te laten zakken vanuit de schoft maar hou het neusje eruit. Het belangrijkste is dat je paard voorwaarts is, aan je been en recht en in balans loopt. Als aan deze voorwaarden voldaan wordt zal je het probleem van 'achter de loodlijn' niet snel krijgen.
uuuuuuh lezen, wat ik verder schrijf.
dit licht aan de bouw van de borts en hals partij, die eigenlijk gemaakt is om te trekken.
dit betekent, dus niet dat ze het niet kunnen he.
Blackmystery schreef:
uuuuuuh lezen, wat ik verder schrijf.
en familie van mij fokt frieze, en ik kan je vertellen dat frieze zelf ( dus hoeft niet onder het zadel te zijn ) vaak een tuiger houding aan nemen, net zo als bv de Hackny.
veel meer en eerder als een kwpn.
dit licht aan de bouw van de borts en hals partij, die eigenlijk gemaakt is om te trekken.
zo is het goed verzamelen en op de achterhand lopen voor een fries ook moeilijker als voor een kwpn.
een fries lift namelijk meer en een kwpn strekt.
Loesjuh schreef:Leuke foto's!
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat Friezen snel achter de loodlijn lopen. Maar ik heb niet veel verstand van Friezen, dus of het klopt weet ik niet.