Letterlijk wegrennen bij doorzitten e.d

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 10:20

Romy18 schreef:
hey hey even om op het keuren terug te komen een da keurt een paard nooit af er word alleen advies gegeven of het geschikt is voor het doel dat jij er mee wilt bereiken een paard dat voor een dressuur ruiter die er mee naar de Z wil rijden niet goed is kan voor iemand die recreatief wat wedstrijdjes wil rijden perfect zijn daarom een paard word niet afgekeurd.greetz

ik rijd puur recreatief, en de da vertelde dat je van spat niet veel problemen hoeft te krijgen.

Daniella

Re: Letterlijk wegrennen bij doorzitten e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:16

wat je ook kan proberen daar ben ik nu heel veel mee bezig met mijn jonge paard... gewoon vanaf het begin af aan al doorzitten misschien is hij aangeleerd dat je met doorzitten gelijk moet aangalloperen.. zo heeft die van mij dat wel geleerd dus iedere keer dat ik hem terug wou nemen en zwaar moest gaan zitten vloog die van mij weg .

ze is helemaal gecheckt op de rug e.d maar niets mis mee. gewoon hoe het aangeleerd is,
misschien is at het wel .....

maar probeer eens de hele tijd doorzitten en dan over gangen maken stap , draf , stap , draf en ga zo maar door als dat niet helpt na een dik kwartier half uur dan is er toch wat mis met het paard!!!

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:18

Linde90 schreef:
Romy18 schreef:
hey hey even om op het keuren terug te komen een da keurt een paard nooit af er word alleen advies gegeven of het geschikt is voor het doel dat jij er mee wilt bereiken een paard dat voor een dressuur ruiter die er mee naar de Z wil rijden niet goed is kan voor iemand die recreatief wat wedstrijdjes wil rijden perfect zijn daarom een paard word niet afgekeurd.greetz

ik rijd puur recreatief, en de da vertelde dat je van spat niet veel problemen hoeft te krijgen.

mijn vorige pony is ook verkocht maar die mensen wouden hem wel helemaal goedgekeurd hebben maar mijn pony had een klein spatknobbeltje zitten maar hij is 100% goed gekeurd. omdat het geen kwaad kan .
maar ken ook iemand waar het als maar groter word die kan er niet meer op rijden.

sandra1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:02

Linde90 schreef:
Kris25 schreef:
Misschien heeft ze wel een rugprobleem, past het tuig en komt er wel eens een fysio? Heb je les, want het kan ook aan je rijstijl liggen...
Succes

Tuig moet passen, zadel heb ik een half jaar en is door zadelmaker gepast e.d

Dat wil nog niet per se zeggen dat je zadel nog goed ligt, helaas ben ik hier onlangs door eigen ervaring achter gekomen.
Ik had 3kwart jaar geleden ook mijn zadel laten nakijken op het paard, doordat ik zag dat het zadel achter bijgevuld moest worden omdat het zwaartepunt niet goed lag, heb ik Van Triest laten komen.

Conclusie Van Triest was dat er nog wel het een en ander meer mankeerde aan mijn zadel en dat hij helemaal niet goed lag op mijn paard. Hij heeft de kamer versmald, opnieuw opgevuld omdat het zadel scheef was en hier nog een half afgebroken machine-naald uit de wol gehaald en de spanbanden van het zitvlak juist gemonteerd want deze zaten verkeerdom!! en het zwaartepunt van het zadel weer correct gemaakt.
Kortom zelfs als je denkt dat het zadel goed ligt en je er iemand bijgehad hebt kan het nog wel eens zijn dat het zadel niet goed is.
Mijn paard kon het ook altijd moeilijk verdragen als ik ging doorzitten...drukte zijn rug eruit en ging versnellen. Dus misschien ook handig om toch nog een keer je zadel na te laten kijken?!

unamie

Re: Letterlijk wegrennen bij doorzitten e.d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:08

clauw schreef:
IK zou gewoon heel je gewicht storten op het paard en gewoon ergens anders aan denken,, laat hem maar rennen, hij word vanzelf moe.

Groetjes Claudia

lijkt me inderdaad een heel goed idee om je paard snel de vernieling in te helpen
maar ik geloof dat dat niet de bedoeling was van de topicstarter

sandra1977 schreef:
Dat wil nog niet per se zeggen dat je zadel nog goed ligt, helaas ben ik hier onlangs door eigen ervaring achter gekomen.
Ik had 3kwart jaar geleden ook mijn zadel laten nakijken op het paard, doordat ik zag dat het zadel achter bijgevuld moest worden omdat het zwaartepunt niet goed lag, heb ik Van Triest laten komen.

daar heb je helemaal gelijk in
Van Triest is op het gebied van zadels heel bijzonder
hij denkt heel goed na wat het zadel met het paard doet (en dat is meestal niet zo best)
en hoe hij dingen kan verbeteren
ik kom er al een jaar of 10 en kan hem iedereen aanbevelen
hij is echt kundig