Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Tjah dat is jouw mening, ik kan je garanderen dat het onder het zadel schoen is, controlleer dit altijd extra goed, omdat ik juist super bang ben dat ze wondjes krijgt. En dat het er niet netjes uitziet is dan jammer, ik rijd voor mijn lol en niet voor de mooi. En mss is het je opgevallen, maar op de eerste foto valt het hele erge vieze wel mee, komt vooral door de donkere foto's
En mij is altijd vertel dat je niet elke dag goed moet poetsen, dat de laag dan zo weg is, dus ik ben gewoon voorzichtig met mijn pony, en na het rijden was ze weer vies, ze is niet schoon te houden. En tjah dit is gewoon mijn manier, en ik vind er niks mis mee
En dit zijn btw niet mijn gewone kleren, rijd altijd met die broek
Lekker relax zo alleen met een halster. En btw Loezoe is marloes jah
Da paard op de avater is haar nieuwe

Martine1232 schreef:"Overtollig huidvet en huidschilfers, vuil en stof en opgedroogd zweet moeten worden verwijderd.. Als dat niet gebeurd kunnen de huidporiën verstopt raken en deze zijn heel belangrijk voor het regelen van de lichaamstemperatuur. In de winter moet het vaker gebeuren dan 's zomers vanwege de dikkere beharing van de wintervacht. Poetsen moet je dus eigenlijk altijd doen, ook voordat je gaat rijden. Doe je dat niet, dan kan je paard/pony "door gaan": door het schuren van het zadel of de singel op een ongepoetste huid kunnen wondjes ontstaan die tijdens het rijden natuurlijk zeer pijnlijk zijn."
Ik geloof niet dat jij poetst, maar ik heb niet het recht om iets te zeggen over iets waar ik niks over weet. Ik wil je alleen even vertellen wat de consequenties zijn.

) SuusJa schreef:Nou kristel, gelukkig ben je vandaag eindelijk eens vroeg uit, kun je mooi je pony eindelijk eens gaan poetsen
@ Liedje, ja dat denk ik