achterhand erbij..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:26

eigenlijk zoude er meer foto's bij moeten...

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:39

tamary schreef:

Nee, om te verzamelen moet een paard het zwaartepunt naar achteren verplaatsen. Een paard dat zo ver naar voren grijpt doet dat niet. Een paard dat verzameld loopt kan minder hard en ruim lopen dan een paard dat loopt zoals barvrouwke schetst.

Dit klopt, mijn paard loopt heel ruim, misschien wel 3 passen erover, maar er is dan geen sprake van die achterhand.
Pas als ik verzamel en hem vanuit achter rijd gaat die achterhand eronder en krijg je een scherpe hoek in de achterbenen, ipv dat ze het achterbeen naar voren gooit.

En dancie: Ik denk dat je toch meer moet verzamelen en recht moet gaan zitten. Als je naar voren zit, raakt je pony uit balans, en gaat hij door jou gewicht ook op de voorhand lopen.

Veel succes!

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:01

haai stef,

ik denk dat je wat terug moet rijden en dan weer weg... zo train je je achterhand ....
( snappie ?? harder en zachter dus )

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:47

Hey,
Ik heb eigenlijk een vraagje. Als je te groot voor je pony bent, heb je dan meer de neiging om naar voren te gaan zitten? Ik ben namelijk iemand die goed recht zit, maar als ik op mijn verzorgpony rijd (ik ben 1m55, pony is 1m22) dan heb ik altijd zo de neiging om wat naar voren te zitten. Het zo een hele boel uitleggen als het normaal is dat je dan de neiging hebt om meer naar voren te gaan zitten .

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:03

ik heb normaal geen naar voor zit neigingen op een groter paard

en leonie ik rij der zo ook maar het is een rottige foto dus ja je ziet het niet zo

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:09

en cap rijd ik nooit mee ze i te vertrouwen buiten en jes kan het weten heeft er ook op gereden buiten maar ik kom er net achter dat dancer nu 6,5 is heb de jaren even geteld

Noemy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:19

Ik vind niet dat je zomaar vanaf een foto kan oordelen. als je niet dressuurmatig rijdt, is het niet eens zo nodig om de achterhand eronder te hebben.. als je echt dressuurmatig wilt gaan rijden.. dan moet je serieus les gaan nemen.. dat leer je niet zomaar van heel veel verschillende berichten met verschillende meningen op een forum

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:10

Ik ga helemaal met Noemy en BBgirl mee.Dit paard wordt recreatief, zonder contact en nageeflijkheid en vast gehouden rug gereden.Hoe kan je dan spreken over of de achterhand voldoende onder treedt??

Paard loopt gezien de situatie niet uiterst beroerd op de voorhand.Ik zou me bij het rijden meer richten op actief van achteruit over de rug naar de hand toe rijden.Dan komt het ( meer )ondertreden van de achterhand vanzelf met behulp van je ( goede ) instructie.

Het worden anders zo van die loze kreten, niet meer in het kader van de gehele opleiding van het paard ( en ruiter )

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 18:46

jah ik krijg het bij mijn fries voor elkaar
maar de pony is iets lastiger erin

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:19

stef... waarom ga je ook niet op les bij die vrouw van lisanne

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:07

en cap rijd ik nooit mee ze i te vertrouwen buiten en jes kan het weten heeft er ook op gereden buiten maar ik kom er net achter dat dancer nu 6,5 is heb de jaren even geteld

bla bla bla, tuurlijk joh. lekker zonder cap blijven rijden is heeeeeel verstandig!!!

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:12

Dancie schreef:

Dat is heel dom van je als nooit met een cap rij, mijn vorige paard was ook echt te vertrouwen maar altijd cap op!! Trouwens mocht er wat gebeuren ben je niet verzekerd!!! en kun je alles zelf dokken, dus zou toch maar een capje op doen, ook al is het niet fijn.

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:40

Heey,
Ik heb nog wel een filmpje van Dancer in draf misschien kunnen jullie dan beter oordelen: ik plaats het vanavond want ik zit niet op de computer waar die op staat.
Groetjes Li3sann3

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 18:22

luv_lady schreef:
stef... waarom ga je ook niet op les bij die vrouw van lisanne

waarom wel ik heb al iemand en ga jij dan ook op les

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:56

ik heb er geen behoefte aan...
en die vrouw van lisanne is egt goed !!

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 19:51

ja nou en ik heb er ook geen behoefte aan voorlopig rij ik paardjes in en heb er niet zoveel tijd voor en wat werk ik nou met dancer en hedda 1x in de week echt dressuurwerk

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 10:42

als je geen tijd heb voor 2 paarden... dan heb je strax tog ook geen tijd voor 4 paarden :s

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:59

Zullen we weer even on topic gaan...
Over of Dancer de achterhand erbij heeft of niet

Jimbo

Re: achterhand erbij..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:36

Volgens mij zit de achterhand er niet goed bij, ze loopt volgens mij redelijk in balans.
Dat je naar voren zit is volgens mij op zich nog niet zo erg, maar als je wedstrijden gaat rijden wordt je er zeker op afgerekent (ik ken trouwens iemand die rijdt een nog kleiner pony'tje maar die zit kaarsrecht)
rijlaarzen, cap, misschien ook wel handig (nooit een paard gezien die nergens van schrok)
Als je een gp-paard rijdt dan voel je wel de buiging van de achterbenen, de achterhand komt omlaag en schuift eronder. Misschien voel je dat niet zo snel als bij jouw paard, maar je kan het altijd proberen, zou het paard (hem of haar?) in ieder geval iets nageeflijker proberen op de foto te zetten. (als je wil vragen of de achterhand eronder is)
leuk beestje

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 18:03

voor 4 ze zijn niet allemaal van mij hoor en ik heb heus wel tijd ik heb mijn tijd ingericht voor 2 paarden per dag en dat gaat makkelijk

en ja ze loopt in balans maar eigelijk zie je het buiten niet goed ook in de bak heeft ze een nette achterhand

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:15

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:55

Wat mij opvalt aan dat filmpje zijn je handen, je werkt er echt gigantisch mee.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:45

Karl66 schreef:
Wat mij opvalt aan dat filmpje zijn je handen, je werkt er echt gigantisch mee.

De ruiter die er op rijd die rijd er nu niet meer op...

nicolietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:35

wat mij opvalt dat dit meisje wel een cap op heeft!

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:51

Dancie schreef:
ja nou en ik heb er ook geen behoefte aan voorlopig rij ik paardjes in en heb er niet zoveel tijd voor en wat werk ik nou met dancer en hedda 1x in de week echt dressuurwerk

Dit is dus een nutteloze dicussie, wel of niet de achterhand er goed onder