Paard wil stal niet meer uit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sapphire

Re: Paard wil stal niet meer uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:03

dit hoeft niet gelijk te betekenen dat het paard dominant is hoor! jullie weten niet wat de TS met het paard doet als ze hem uit stal haald, mischien moet hij altijd maar werken als die uit stal gehaald word.. iedergeval alleen maar niet-leuke dingen, mischien gaat de TS wel niet goed met het paard om slaat ze hem voor alles of weet jij veel!

( ik zeg niet dat het zo is en wil de TS ook niet beledigen maar jullie weten helemaal niet wat de oorzaak hiervan is en roepen gelijk DOMINANT naja dat kan je niet zeggen achter je pc vandaan )

mischien is het wel gewoon dominant maar het zou ook goed kunnen dat het paard altijd niet-leuke dingen moet doen alstie uit stal gehaald word, nou dan zal ik ook liever in stal blijven.. probeer eerst de oorzaak te vinden voor je het met geweld doet!

Angeliek

Re: Paard wil stal niet meer uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:54

In zijn achteruit kan vaak helpen.

Als niks meer helpt heb ik een trucje:

Je pakt een zacht touw, zoals een soft longeerlijn, de klip maak je aan de linker of rechterkant van het halster vast. Dan haal je het touw door zijn mond, haalt het door de andere kant van het halster, en daarna leidt het touw naar jou hand. Jij gaat voor het paard staan, en je zet druk op het touw. Het paard zal begrijpen dat als hij achteruit gaat, dat de druk in zijn mond groter wordt, dus gaat hij vaak niet achteruit. Als hij een stapje vooruit zet, geef je hem meer touw, zodat de druk kleiner word. Daarna bouw je de druk in zn mond weer op, zodat hij weer een stapje vooruit zet, en dan geef je hem weer meer touw. Snap je?

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:19

Volgens mij heeft TS inmiddels haar paard uit de stal en heeft het paard door dat dat truukje niet werkte.
Op de vorige pagina schrijft ze hoe het uiteindelijk gelukt is.

pruyssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:18

Angeliek,

Het lijkt mij geen goed en fijn truukje door het paard druk in zijn mond aan te brengen het lijkt mij meer op straffen en ook erg pijnlijk. Uiteindelijk dwing je het paard en doe hij het niet uit vrije wil maar om van de pijn af te komen.

Vergelijk het eens met het volgende. Jij moet je kamer opruimen je doet het niet goed en je moeder sleept je aan je oor door de kamer heen om te laten zien wat je niet goed hebt opgeruimd.
Ik ben blij dat mijn moeder mij zo NIET heeft opgevoed.

Ik ben van mening dat er ook andere manier zijn waarbij je het paard vraagt om "enge" dingen voor je te doen.

Groet
Conrad

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:53

Ja, maar als echt niets helpt... Het paard moet een keer de stal uit..

Mijn paard laaide niet, staken voor de trailer en echt gevaarlijk doen.. Maar met dit trucje laaide hij wel!!