euhm... springen??? poging-tot...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: euhm... springen??? poging-tot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:20

ramgad schreef:
ik wou hier toch wel eens een topic openen voor haar omdat jullie haar zo tips kunnen geven om beter de leren springen:D mss gelooft ze mij dan dat het beter kan:D

Uhm, en zij was het hiermee eens? Kijk, ben met je eens hoor dat het beter kan, maar zomaar foto's plaatsen van mensen terwijl ze het niet weten, en dan met deze reden.... ik weet niet of Bokt daarvoor bedoeld is...

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:23

Ik ben ook wel benieuwd of zij hier vanaf weet? Lekker banketstaaf om zomaar foto's van haar er op te zetten.
En nee het kan heus wel beter, maar laat dr lekker oefenen ipv dat je het hier open en bloot neerzet...

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:27

Euu... Ik zou gewoon nog een paar lesjes nemen! Het is zeker een lieve pony dit had mijn pony nooit gepikt! En als ik haar was (moet ze zelf weten hoor) zou ik toch maar de cap op gaan zetten.

Maar als je lessen hebt gehad zou het echt een leuke combi zijn

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:41

Precies, ik kan ook voor geen meter springen (over hogere hindernissen) dus dan doe ik dat ook niet. En als ik dat doe is de eigenaresse erbij om "les" te geven. Het is geen fijn gezicht, die armen helemaal recht naar beneden!
Als ik haar was zou ik les nemen.

Trouwens wel banketstaaf als deze foto's zijn neergezet zonder toestemming ja.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:53

Arm paardje, is wel een brave ziel. Ik zou ook dringend les gaan nemen, en dan kunnen we verder praten...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:58

respect voor het paardje!

Ik las ergens dat dit een arabiertje met papieren is..mag ik vragen van welke afstamming?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:59

hey
eerst zou ik die beugels al twee à drie gaten korter doen. met gestrekte benen kan je toch onmogelijk springen?
verder: chaps of laarzen aandoen. Met alleen een rijbroek heb je niet genoeg steun en houvast. Ook een cap zou handig zijn
En verder: les nemen. Deze houding is... tja. les nemen dus!
succes alvast!
xxx

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:06

Ik vraag me af wat je zus ervan vindt dat ze zonder haar weten op internet staat...

Maargoed, de pony is super, wat ee braaf diertje.
Op 1 van de eerste foto's lijkt ze zo hard in het zadel te knallen dat ze hem pijn doet, de oortjes plat naar achter.
Misschien een idee om je ouders te overtuigen dat het veiliger is om les te nemen?

xxanitaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:20

ramgad schreef:
haha:D erg eh!
ze heeft al laaangg geen les genomen, vind dat niet nodig...

nog iets... euhm,... kdurf het bijna niet zeggen maar... ze heeft 2 weken geleden springwedstrijd gedaan met dat diertje... ze was fouloos:s:s dat bewijst toch alleen maar hoe goed dat diertje kan springen?! braaf beestje!

sorry hoor maar het lijkt net alsof je het leuk vind dat het springen niet zo goed gaat met je zus.
misschien moet je haar gewoon een beetje proberen te helpen in plaats van haar uit te lachen.

_Saroosh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:59

Mijn commentaar: Handjes wat meer bij elkaar en hakken wat meer naar binnen houwen.
goed tenen naar beneden doen..

Doeg,,[k]

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:11

xxanitaxx schreef:
ramgad schreef:
haha:D erg eh!
ze heeft al laaangg geen les genomen, vind dat niet nodig...

nog iets... euhm,... kdurf het bijna niet zeggen maar... ze heeft 2 weken geleden springwedstrijd gedaan met dat diertje... ze was fouloos:s:s dat bewijst toch alleen maar hoe goed dat diertje kan springen?! braaf beestje!

sorry hoor maar het lijkt net alsof je het leuk vind dat het springen niet zo goed gaat met je zus.
misschien moet je haar gewoon een beetje proberen te helpen in plaats van haar uit te lachen.

Idd. Om maar in het bokt-plaatje te passen iemand onderuit halen
Dan ben je net zo slecht bezig.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:33

uhm.... mijn mening?
voor de ruiter: neem les
voor de TS: zou jij het leuk vinden moest je zus jou slechte foto's op bokt plaatsen?

verder vind ik het wel grappig dat hij op foto 2 een hele lange neus heeft

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:50

ik ga mee met al het bovengenoemde. ik vind het wel sneu voor het paardje, hij is gewoon té lief. mijn paard zou zo niet springen, ik had er hoogstwaarschijnlijk meteen naastgelegen. 'foei, baasje!'

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:21

Kvind het eigelijk niet grappig
Erg voor het dier ..
Neem les zal je goed doen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:45

Afgezien van het feit dat ze er gwoon niet goed opzit, vind ik het eigenlijk niet kunnen dat jij zomaar foto's plaatst van je stiefzusje, een hoop lol lijkt te hebben dat het niet gaat zoals het hoort.

Daarbij reageert je zusje niet, dus wie zegt dat dit niet precies de slechtste foto's zijn?
Een parcours foutloos doorkomen is 1 ding, maar als ze constant zo zou rijden zou ze daar denk wel commentaar op gehad hebben.

Ik dnek dat het een stuk leuker zou zijn als je je zusje zou helpen in real life dan dat je haar laat afkraken hier op Bokt, zou je ook gelijk eerlijker tegenover het paard zijn.

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:49

tsja.. wat zal ik er over zeggen... braaf paard!
als ik je stiefzusje was, zou ik toch ook zeker wel een cap op zetten, want haar rijstijl is verre van perfect!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:41

Afbeelding
Aah.. die rug! gewoon te erg om aan te zien.. het lijkt net alsof ze een soort van boggol op haar rug heeft.. Uhm.. hou je rug recht lijkt mij dan he

Afbeelding
Na de sprong moet je naar achteren leunen.. anders leun je al je gewicht op de voorbenen en dan kan hij erdoorheen zakken.. lijkt mij

Afbeelding
Ben je aan het pianospelen? je moet je handen recht houden, duimen naar boven laat maar zeggen, en verder je handen bij elkaar boven de schroft van je paard!

niet dat ik zo goed kan rijden.. maar op deze puntjes moet je stiefzus wel letten.. dan ziet het er 100 % beter uit

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:06

- Handen naar voren tijdens de sprong
- Niet meteen in het zadel terugklappen, maar ook niet te lang blijven staan, anders heeft je paard geen steun.
- Misschien zou een cap wel verstandig zijn
- En de allerbelangrijkste: Neem les aub..

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:52

Billy schreef:
Ze kan gewoon niet rijden, het wordt echt tijd voor goed les

Paard is wel superbraaf dat hij dit pikt

Ik vind dat ze haar handen helemaal vastzet en dus niet meegaat paard dus rukken krijgt in de mond, paard auw mond, gaat kortere pasjes nemen.. En tsjaa dan ben je nog verder van huis.

Kvind der houding idd niet mooi.
Ze mag idd de sporen wel af doen hoor

Kortom echt les nemen!

Zo niet wat ze al zei dat ze vond dat het niet nodig was ..
Kijk in de spiegel hoe je derop zit!
Dat dat paard nog springt is zelfs een wonder!
Als ik zo zou rijden, zou Ramona me der gelijk weer af proberen te krijgen.

Gebruik je hersens en zie in dat je zo niet goed bezig bent!
Als je dan nog zo egoitisch blijft.. Verkoop je paard dan ..

[edit]Doe gewoon een cap op! Als je van je paard valt tijdens de sprong??
I'm sorry je bent niet stoer hoor dat je zonder cap rijdt ..
Eerder arrogant .. MIJN MENING!

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:56

Foto 3 en 5...

Ik snap niet, niet banketstaaf bedoeld, maar dat dat paardje van haar nog springen wil. Ze zit hem ontiegelijk tegen, dat kun je ook wel duidelijk aan zijn reactie merken lijkt me. Foto 3 bekeken.

Foto 5, ook zo iets. Ze hangt nog boven het zadel als de pony al secondes lang geland is.

1 tip voor haar; Neem les. DRESSUURles, en wanneer dat goed gaat, ga dan eens een springlesje nemen. Op deze manier is er voor haar pony ook weinig aan.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:57

Zo ga anders ff dressuren :S

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 20:09

wel, ik heb die foto's dus geplaatst omdat ze denkt dat ze goed kan rijden en ze wil geen les nemen en nu kunnen jullie dus zeggen dat het niet zo is want anders zou ze nooit les willen nemen:s

niet slecht bedoeld op haar hoor, want mijn stiefzusje zie ik echt graag ze, alleen, wat ze haar paard aandoet zo...:s ik ga er niet verder op in gaan want er zijn nog punten waar ik het erg vind dat ze een paard heeft... maarjah

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:11

zoals de sporen zonder je benen op de plek te kunnen houden
Of is die al voorbij gekomen?

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:12

Op foto 3 zit ze weer veelste vroeg in het zadel.
Ik ga met de punten van jou mee.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:17

ramgad schreef:
wel, ik heb die foto's dus geplaatst omdat ze denkt dat ze goed kan rijden en ze wil geen les nemen en nu kunnen jullie dus zeggen dat het niet zo is want anders zou ze nooit les willen nemen:s

niet slecht bedoeld op haar hoor, want mijn stiefzusje zie ik echt graag ze, alleen, wat ze haar paard aandoet zo...:s ik ga er niet verder op in gaan want er zijn nog punten waar ik het erg vind dat ze een paard heeft... maarjah

Leest ze dit dan ook allemaal?

Zo ja .. als ze zich nog niet gaat realiseren dat ze les moet nemen kan je beter je paardje verkopen want ik vind dit niet kunnen hoe jij je paardje rijdt. Niet als jezelf vind dat je goed kan rijden iig!