Proefrijden Op Also

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:48

ik ben het eens met classeygurl ..

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:21

ik vind het wel een leuk paard om te zien, maar ik zie erg veel spanning op de teugels, en idd, waarom zo'n bitje? daar zou ik wel even naar vragen, het lijkt me (vanaf de foto's) niet het finste bit dat je kan hebben voor hem. hij loopt erg in de krul 'getrokken', en het ziet er niet ontspannen uit. ook vind ik de angst voor het been vreemd. hoe lang is hij onder het zadel? als je echt een 'gevoel' krijgt bij hem zou ik het zeker doen (na medische keuring ed.), hij is nog jong genoeg om er iets van te maken. zo heb ik het ook gedaan, en nooit spijt gehad. maar ik zou toch even goed vragen waarom het paard zo loopt. misschien is er een logische verklering voor?

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:05

het bitje lijkt wat dun, maar verder is het een heel vriendelijk bitje hoor, het zorgt ervoor dat het bit stil ligt. Ziet er misschien gemeen uit, maar is het absoluut niet
Verder is het inderdaad een beetje een gespannen beeld, dat heeft waarschijnlijk niet zo veel met jouw rijden te maken, maar meer met de vorige eigenaar. Als jij zelf niet zo wil rijden kan je er nog een flinke klus aan hebben hem helemaal te krijgen zoals jij dat wil, maar als je dat niet erg vindt en hem leuk vindt: ga er voor!

donnieYy

Re: Proefrijden Op Also

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:24

Ik vind hem wel erg leuk hoor!!
Lief hoofdje, niet te groot niet te klein, mooie bouw. Ik vind jou er ook goed bij passen! En ik moet ook zeggen: Het zag er niet slecht uit voor een eerste keer hoor, ik vind het er wel netjes uitzien eigenlijk!

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:57

Ik ben misschien een zeikerd maar ik vind het niet netjes om een paard dat je nog niet hebt gekocht zo te laten bespreken op internet!!

Wel een leuk ding trouwens!

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:59

Leuk paardje hoor

Femk3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:32

Heey Anoek

Mooi paardje hoor je rijd hem mooi!!!
En mooie foto's
Succes verder nog met zoeken

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:47

Ik denk ook dat als je hem koopt een hele klus gaat hebben, als hij zo 'verreden' werd door de vorige eigenaar. Hij kruipt enorm achter het bit aan, lijkt niet gezond. Maar als je de uitdaging aanneemt : veel succes! Laat ons iets weten he

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:09

Heey Anoek!

Daar hebben we em eindelijk.
Leuk paardje hoor, ziet dr lief uit.
Ik denk wel dat je dr veel werk aan hebt als je hem koopt, maargoed..als het klikt en je hebt het ervoor over. Waarom niet dan?

Kus, Maai

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:23

hey,

ik ga verder met iedereen mee..
maar ik heb je profiel bekeken, wat een mooie verzorgpaarden! ik zou dan helemaal geen eigen paard meer willen..
naja doeiii, elena

Lauraa91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:32

hee dat paard heb ik geloof ik op marktplaats zien staan kan dat?

maar leuk paardje hoor maar is er misschien een reden dat die zo bang is voor het been?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:04

leuk hoor, dat je een eigen paardje mag!! Ik vond hem alleen ook niet helemaal goed lopen onder 't zadel (loodlijn blabla.. is al gezegd )
Veel succes nog iig

Babsie_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:32

Heey!
Heel erg leuk hur dat je een eigen paard mag. Ik zou als ik jou was het paard kopen als je het echt een droompaard vind. Het achter de loodlijnlopen kan je allemaal aan werken zolang het paard maar geen ziektes of wat dan ook heeft. Bij mijn paard heb ik ook bijna alle hoeken van de bak gezien tijdens het proefrijden maar heb hem toch gekocht omdat ik het juist ook een uitdaging vond. Ik heb hem nu bijna een jaar en het gaat al stukken beter zolang je maar blijft oefenen en erin blijft geloven. Dus veel succes met het kopen van een paard en kies een paard wat je zelf wil en laat je niet beinvloeden door je omgeving.(sorry voor het lange verhaal).

Groetjes!!!

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:42

Thanks allemaal

@Wiesje .. daarom heb ik ook geen stalnaam genoemd of zoiets

@Babsie_Jana, thanx voor je mening erover en is niet erg hoor zon lang verhaall

@elana: thanks,, ze zijn wel lief en mooi maar tis toch anders dan een eigen paard, euh moeilijk uit te leggen het is niet eigen zegmaar

Dat bang voor het been ga ik binnekort vragen!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:48

Het bit lijkt me een gewone kneveltrens; is niets mis mee .
Hier een foto van het ganse bit:
Afbeelding
Heeft dezelfde inwerking als een gewone trens.
De scharen zorgen er eventueel voor dat het bit niet door de mondhoeken kan getrokken worden.

Nog veel succes met de zoektocht naar een eigen paard !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:17

Neem iemand mee die er verstand van heeft, laat die eens naar het paard kijken en er eventueel mee rijden. Als diegene jou 'rijkunsten' en wensen ook nog eens kent kan die je vast goed adviseren!!!

Iemand die ik ken heeft haar paarden super voor elkaar, maar ik kan er niet mee rijden zonder de nodige uitleg, bij 'teveel' been vliegt ie door de hal, gaat ook veel te diep lopen als ik het niet 'goed' doe.

En ik begreep dat dit paard op een handelsstal staat en dus niet door de vorige eigenaar gereden werd?

Iemand noemde het verreden, nou bijzonder knap als je dat vanaf een foto kan zien.

wat een slap GELUL over dat bit, echt als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets!!

gemeen he, met kneveltrens en mexicaanse neusriem, en dat bij een dier wat krap een jaar onder het zadel is!!!
Afbeelding

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:04

Het wordt ook steeds gekker hier op Bokt. Het paard wordt op een doodsimpel kneveltrensje gereden, daar is niets hards aan! Al wordt het paard op ijzerdraad gereden, een bit is zo scherp als de hand van de ruiter en dat kun je op een foto niet zien. Nog ff en we moeten met zijn allen pas op een paard stappen wanneer het 7 is en in die jaren voor hij 7 werd alleen maar buiten heeft gespeeld. Wanneer we er dan op gaan zitten, laten we dan vooral niets meer dan een simpel nylon halster aan zijn hoofd hangen. Mensen, waar gaat dit heen? Als een simpele kneveltrens al te hard is?!

Evenals het vluchten voor het been, moeten wij de TS er maar meteen op vertrouwen dat dat echt zo is? Misschien is zij wel dermate onervaren dat ze het paard te hard been heeft gegeven en dat hij daarvoor vluchtte. Lijkt me een hele logische reactie. (Niet banketstaaf bedoeld naar de TS, maar ik ben iemand die niet meteen vanalles aanneemt van iemand die hij niet kent)

Kortom, ga eerst zelfs eens bij dat paard kijken voor je je conclusies trekt. Misschien is het wel een heel fijn paard om te rijden.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:14

heej,
ik vind het een hartstikke leuk paard en het ziet er best leuk uit samen. alleen aan dat been geven moet natuurlijk nog gewerkt worden dan. Wat een gezeik over dat bit zeg, het is een gewoon bit. die staafjes zijn eigenlijk hetzelfde als bitringen alleen dan wat sterker. is echt niet zielig ofzo.

veel succes en plezier ook met zoeken!
als je gekozen hebt komtie wel even op bokt he?

Mandybrandt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:05

Hoi Hoi,
Ik heb even in je profiel gekeken! en kun je whisper niet kopen ahah wat een onwijs stoer beestje zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:08

Leuk paardje, jammer van de kwaliteit..
Het lijkt alsof je m heel erg 'ophoud'?

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:29

fionaa schreef:
dat bit is.. (hoorde t..) omdat hij zijn tong dr overheen gooit.. en dat zn hoofd dan niet wilt kantelen ofzoo .. ?

Hmm.. kantelen duidt op ongelijke aanleuning.. Wellicht scheefheid?

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:42

Scheefheid heb ik niet gemerkt toen ik erop zat, maar ik heb er ook maar een keer op gereden.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met het ophouden ik hield iig niet tegen behalve heel even toe in galop als hij een sprongetje maakte.

@Mandybrandt Nee whisper is niet te koop en zis nog maar 2,5 dus te jong.

@XoNo Ksnap wel dat je iets niet gelijk wil aannemen, maar iig geef ik niet te hard been waardoor hij zo schrikt. ik moest uitvinden hoeveel been ik wel en niet kon geven,, en tsja je hoet het niet te geloven maar hij is bang voor je been.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:47

idd jammer van het been, maar daar kan altijd aan gewerkt worden, lijkt mij! Verder een mooi paardje jullie zijn een goed koppel, lijkt mij!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:56

Als het met dit paard en jou goed klikt en jij denkt dat je hem zelf rijtechnisch kunt verbeteren zou ik lekker op mijn gevoel afgaan.
Zolang het paard maar klinisch (en eventueel op de foto) goed is.
Wat hier al eerder gezegd is..neem een ervaren iemand mee, die er zelf ook even met het paard rijdt en jou kent... Vraag desnoods of je nog een paar x mag rijden en blijf ondertussen wel gewoon nog rond kijken.

PDS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:26

Heey anoek!!

Ik vind de maat en de kleur erg leuk bij je staan
haha maarjaa als de klik er niet helemaal is dan moet je gewoon nog bij andere paarden gaan kijken (zoals we zaterdag gaan doen ) en ik neem zaterdag gewoon weer me camera mee ga ik je weer lekker op de foto zetten.. haha byee