Net nieuw paard, nog geen vertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:28

het is heel moeilijk, en als het 1 keer fout gaat is het zeer moeilijk om het goed te krijgen, bedankt voor je uitleg

romantic

Re: Net nieuw paard, nog geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:54

om nou ook nog een beeld te hebben bij de knol waar het hier nou over gaat dit is d'r

Afbeelding

Afbeelding

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 01:50

Lekker koppie, ondeugd straalt er vanaf

romantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:22

dat is zeker 1 ding wat vast staat ghehe

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:42

Leuk dier, dat moet vast goedkomen, ze kijkt iig erg vriendelijk en attent!

Nick_C

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:51

Ik denk dat het ook belangrijk is dat het beestje jou leert vertrouwen. Misschien kan je buitenom het rijden ook veel met haar doen zoals borstelen, longeren etc.

xxRavernaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:16

hoi hoi

Leuk paardje hoor. Ik ben zelf ook nog veel bezig met mijn nieuwe paard ik heb er nu bijna anderhalve maand en ze begint me nu echt uit te proberen. Ik doe heel vaak de methode van Monty roberts met haar das echt goed voor haar en je eigen vertrouwen als ze dan achter je aan loopt in de bak dat geeft echt een goed gevoel. Misschien ook een goed idee.

Groetjes

Hercules_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:17

Leuk beestje,..en inderdaad de ondeugd zit hem in de ogen haha.

Ik had dat ook met mijn paard. Hij was bij de vorige eigenaresse verwend tot op het bot. Hij hoefde niet vast te staan maar kon lekker hooi eten terwijl hij werd opgezadeld. Gevolg: Hij trekt de lijn kapot bij onze hoefsmid. We schrokken ons een hoedje. Daarnaast totaal respectloos naar de mens, gewoon doordenderen en vooral doen wat hij zelf wil. Ik heb hem eerst een week vakantie gegeven om te wennen. Toen een week alleen maar gelongeerd en daarna wandelen langs de weg....zoals jij dat doet. Daarna longeren en rijden afwisselen. Hij maakt er nu ook een spelletje van om overal naar te kijken maar ik heb geleerd om met de stem en een tikje met de zweep de baas te zijn. De eerste keer denk je toch van,....mmmmmm en daarna leer je elkaar gewoon kennen. Neem de tijd en doe vooral de dingen waarbij jij je zeker voelt. Anders neemt hij misschien een loopje met eventueel wat ongelukjes als gevolg....omdat jij je dan niet zeker voelt. Succes