Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Delphi schreef:@Wranglerbutt: het is inderdaad aangeleerd gedrag. Zijn mond is nagekeken en hij loopt met het bit waar hij bij de vorige eigenaar het lekkerste op liep. Ik heb toen overlegd met de fysiotherapeut en mijn instructrice en beide vonden het beter om gewoon rustig aan met bit te rijden. Want ik kan het bit er nu wel uithalen, maar vroeg of laat zal hij toch met bit gereden moeten worden (wedstrijden). En het gaat er nu puur om dat hij het bit en contact niet met pijn associeerd. En dat heeft gewoon tijd nodig. Maar zoals ik al zij onze aanpak werpt in ieder geval zijn vruchten af. Hij is soepeler in zijn lijf en loopt lekker over zijn rug. Hij is goed aan het been en lekker voorwaarts neerwaarts. Alleen soms laat hij het bit los en gaat ja-knikken, maar dan geef ik hem ruimte zodat hij geen klap in zijn mond krijgt en ik los het voorwaarts op. En zowel de duur als de frequentie van het ja-knikken is erg afgenomen!!! Dus ik denk dat we op de goede weg zijn.