Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Sees schreef:Waarom is iedereen toch altijd zo gefixeerd op aan de teugel rijden??Mensen laat dat nou eens varen!!! Paardrijden draait niet alleen om het naar beneden rijden. Als je paard ontspannen is, goed over zijn rug loopt, buigzaam is, de achterhand er goed onder heeft etc etc etc dan komt dat nagefelijk rijden vanzelf. Dan hoef je dus ook geen strijd te voeren met sporen en hulpteugels etc. Je moet sowieso geen strijd hoeven te voeren om je paard naar beneden te rijden! Ik zie veel liever een paard wat lekker los door zijn lijf is en zijn rug goed gebruikt, een geheel is, met een los teugeltje dan de bovenstaande plaatjes.
Je hebt een heel erg mooi (pittig lijkt me?) paardje waar je zo te zien gek van bent maar ik vind idd ook niet je hem vriendelijk rijdt, als je te lang zo door gaat, krijgt hij rug- en of nek en schouderklachten.
Als het idd alleen een (zeer ongunstige) momentopname is, dan excuses voor de bemoeienissen (=goedbedoeld hoor), laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?

Pouskintje schreef:sachkeuh schreef:maaar nee ik tek niet hoor ..en ik heb al veel geprobeerd om hem wat te laten buigen en euh..tlukt niet!! met die rekker al wel beter en van dat trekken .. hij doe altyd zijn mond open en als ik vraag ..dan trekt hij terug..maar derna loopt hij wel mooi hoor..Ik heb hem ook nog maar twee maanden :p en thnx voor men rijbroek
Je paard aan de teugel rijden door hem een rekker aan te doen lijkt me geen zo'n goede methode.
Je moet geduld hebben en stap voor stap alles willen leren, samen met het paard. Als je hem nog niet lang hebt dan moet het paard misschien nog beter leren kennen, want zoals hij nu aan de teugel staat is het ook geen vrolijk gezicht. Het ziet er nogal gedwongen uit.
Werk je paard goed los dan is het ook al een stuk makkelijker.
sachkeuh schreef:ja die rekker hangt los omdat hij buigt en door diue rekker leren we hem buige zonder die rekker en ja het was even met die galop een verkeert moment omda hij vaak zijn mond open hij heef§t zo zijn trekjes en wij verpesten hem niet er is heeeel veeel verbetert

Je moet minder naar voren gaan zitten bij het springen. Als je paard nou weigert lig je er (zeker) af.
) is toch hartstikke gevaarlijk?