Men lieferd,,sasha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:26

ii ga mee met de rest, het ziet er niet vriendelijk uit, dat paard kijkt heel ongelukkig op foto vier en zes.

je hebt hem net, jullie moeten nog aan elkaar wennen, dan kan je beter eerst alles afgooien en hem naar de ontspanning toe rijden, ipv in de krul willen, want dat gaat toch niet als hij niet ontspannen is.

wel een erg mooi paard, veel succes met hem!

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:03

ik ga met sees mee!waarom is het zo belangrijk dat ie in de krul loopt?je hebt veel meer aan een paard dat ontspannen loopt en over zijn rug loopt.er zijn wel meer paarden die de mond open hebben met rijden, die van mij doet het alleen met in en uit stappen(lange teugel, spierenlosrijden).
en paard dat in protest is en aan de teugel loopt(getrokken word) is geen mooi gezicht.ik zou zeggen ga eens eenkwartier 20 minuten met lossere teugel instappen en loswerken en neem dan langzaamaan de teugels op maat.
en niet direct aan de teugels gaan hangen,maar spelen(niet zagen).en goed voorwaarts houden.als je 10 minuten in draf met korte teugels hebt gewerkt laat hem dan daarna met lange teugel ook nog een paar rondjes draven(in een normaal tempo, of boven zijn normale tempo niet eronder) is erg goed voor de rugspieren.

ik hoop dat je er wat aan hebt,op deze manier rij ik mijn paard ook en die komt vanzelf met zijn hoofd in een boogje, maar niet gespannen.

succes!

o ja, nog even voor de andere bokkers op dit topic, als je commentaar hebt kun je dat ook op een normale manier zeggen, denk dat ze daar meer aan heeft.

Xx_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:13

leuk paardjee de mijnee heet ook sacha

Sabientjeuh

Re: Men lieferd,,sasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:43

Het lijkt alsof hij oor protest zijn hoofd omhoog doet en dan zijn mond open...
Probeer hem lang en laag te laten lopen en dan steeds een stukje ronder... Hoe oud is hij eigelijk? Succes!

Faustie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:40

Heeej, rijdt je op de Heidepony's in Sint-job?? Komt me namelijk erg bekend voor.. Ik heb daar elke donderdagavond les bij Carine .
Werk een beetje meer naar de ontspanning toe.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:44

ik vroeg me ookal af hoe oud hij was jah;)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:02

Ik vind het der een beetje gedwongen uitzien sorry
Het paardje loopt niet over de rug, hij wordt meer in een krul getrokken...

En hou alsjeblieft op met dat msn taal dat is op bokt verboden!

sachkeuh

Re:ja hij loopt niet altij zo het was ff een verkeert moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 22:41

Sees schreef:
Waarom is iedereen toch altijd zo gefixeerd op aan de teugel rijden??Mensen laat dat nou eens varen!!! Paardrijden draait niet alleen om het naar beneden rijden. Als je paard ontspannen is, goed over zijn rug loopt, buigzaam is, de achterhand er goed onder heeft etc etc etc dan komt dat nagefelijk rijden vanzelf. Dan hoef je dus ook geen strijd te voeren met sporen en hulpteugels etc. Je moet sowieso geen strijd hoeven te voeren om je paard naar beneden te rijden! Ik zie veel liever een paard wat lekker los door zijn lijf is en zijn rug goed gebruikt, een geheel is, met een los teugeltje dan de bovenstaande plaatjes.

Je hebt een heel erg mooi (pittig lijkt me?) paardje waar je zo te zien gek van bent maar ik vind idd ook niet je hem vriendelijk rijdt, als je te lang zo door gaat, krijgt hij rug- en of nek en schouderklachten.

Als het idd alleen een (zeer ongunstige) momentopname is, dan excuses voor de bemoeienissen (=goedbedoeld hoor ), laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 22:49

[quote="sachkeuh"]Sees schreef:
Waarom is iedereen toch altijd zo gefixeerd op aan de teugel rijden??Mensen laat dat nou eens varen!!! Paardrijden draait niet alleen om het naar beneden rijden. Als je paard ontspannen is, goed over zijn rug loopt, buigzaam is, de achterhand er goed onder heeft etc etc etc dan komt dat nagefelijk rijden vanzelf. Dan hoef je dus ook geen strijd te voeren met sporen en hulpteugels etc. Je moet sowieso geen strijd hoeven te voeren om je paard naar beneden te rijden! Ik zie veel liever een paard wat lekker los door zijn lijf is en zijn rug goed gebruikt, een geheel is, met een los teugeltje dan de bovenstaande plaatjes.

Je hebt een heel erg mooi (pittig lijkt me?) paardje waar je zo te zien gek van bent maar ik vind idd ook niet je hem vriendelijk rijdt, als je te lang zo door gaat, krijgt hij rug- en of nek en schouderklachten.

Als het idd alleen een (zeer ongunstige) momentopname is, dan excuses voor de bemoeienissen (=goedbedoeld hoor ), laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?[/quote][quote="onley"]wat een mooi paard :D
en ik ga met de mensen hier boven mee volgens mij rij je hem niet zo vriendelijk ik zie een zweep, sporen, elastiek, en dat je paard niet zo vriendelijk kijkt en het heel erg gespannen uitziet.
Geef je paard eens de ruimte gooi dat elastiek weg (als het toch los hangt wat heeft het dan voor een nut?)
doe die sporen af hou de zweep erbij en rij je paard eens eerlijk.[/quote]
[quote="sachkeuh"]Sees schreef:

Als het idd alleen een (zeer ongunstige) momentopname is, dan excuses voor de bemoeienissen (=goedbedoeld hoor ), laat je dan eens foto;s zien die op een wat gunstiger moment geschoten zijn?[/quote][quote="onley"]wat een mooi paard :D
en ik ga met de mensen hier boven mee volgens mij rij je hem niet zo vriendelijk ik zie een zweep, sporen, elastiek, en dat je paard niet zo vriendelijk kijkt en het heel erg gespannen uitziet.
Geef je paard eens de ruimte gooi dat elastiek weg (als het toch los hangt wat heeft het dan voor een nut?)
[quote="onley"]wat een mooi paard :D
ja zie die rekker hangt( los als hij buigt als je het nog niet wist

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:51

Leuk paardje!

sachkeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 22:54

ja die rekker hangt los omdat hij buigt en door diue rekker leren we hem buige zonder die rekker en ja het was even met die galop een verkeert moment omda hij vaak zijn mond open hij heef§t zo zijn trekjes en wij verpesten hem niet er is heeeel veeel verbetert

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:00

ik versta niks van wat je typt
die rekker hangt mss los, maar dat is dan ook alles.
doe iets met de tips en zoek goed les!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:18

Pouskintje schreef:
sachkeuh schreef:
maaar nee ik tek niet hoor ..en ik heb al veel geprobeerd om hem wat te laten buigen en euh..tlukt niet!! met die rekker al wel beter en van dat trekken .. hij doe altyd zijn mond open en als ik vraag ..dan trekt hij terug..maar derna loopt hij wel mooi hoor..Ik heb hem ook nog maar twee maanden :p en thnx voor men rijbroek

Je paard aan de teugel rijden door hem een rekker aan te doen lijkt me geen zo'n goede methode.
Je moet geduld hebben en stap voor stap alles willen leren, samen met het paard. Als je hem nog niet lang hebt dan moet het paard misschien nog beter leren kennen, want zoals hij nu aan de teugel staat is het ook geen vrolijk gezicht. Het ziet er nogal gedwongen uit.

Werk je paard goed los dan is het ook al een stuk makkelijker.

inderdaad
Begin ook niet meteen te sjorren en hulpmiddelen in je paard te plaatsen. Leer je paard eerst goed voorwaarts lopen , alert maken voor je been , actief rijden , veel overgangen rijden. Neem je teugels op een bepaald afstand zodat je toch voldoende contact met de mond hebt , zonder echt te trekken aan je teugels. Rijd je paard dan met je been en gewicht van achter naar voor toe. Doordat je je paard drijft , en hem van voor stilletjes tegenhoud ( door die constante op de teugels ) gaat je paard zijn achterhand meer onderplaatsen en zo zijn rug meer gebruiken en gaat ie [/b]uiteindelijk[/b] zijn hoofd buigen. Een paard aan de teugel rijden is dus niet gelijk aan een paard in de krul trekken.

Overdrijf ook zeker niet met dat ' aan de teugel rijden ' laat hem af en toe de hals strekken , zorg dat je zeker niet over de loodlijn komt etc.

Maar : een heel leuk paardje en ik weet dat je zeker goeie bedoelingen met hem hebt ! Jullie komen er wel ( hoe oud is ie )

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:34

Hey mensen, hebben jullie ook een e-mail gekregen van TS? Ik kan nl echt niet lezen wat ze me schrijft. Iets over het verpesten van me eigen paard geloof ik. Ik snap er helemaal niets van....

Dianta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:10

sachkeuh schreef:
ja die rekker hangt los omdat hij buigt en door diue rekker leren we hem buige zonder die rekker en ja het was even met die galop een verkeert moment omda hij vaak zijn mond open hij heef§t zo zijn trekjes en wij verpesten hem niet er is heeeel veeel verbetert

Oke, hij hangt misschien los... Maar dressuur is ontspanning, jij trekt haar als het ware aan de teugel, ze heeft geen kans om ontspannen te lopen. En als je haar al zo tegenhoud (aan teugels trekken) hoef je helemaal geen zweep x sporen te gebruiken, dat fokt haar helemaal op. Een kleine tip wanneer je paard eens wil controleren op ontspanning: laat je binnenteugel wat losser tijdens een volte, cirkel. Als ze hetzelfde blijft lopen tijdens strakke teugels, dan zit je goed. Gooit ze haar hoofd in de lucht en is ze niet meer te houden: ga op zoek naar een lesgeefster.

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:47

he kris, pm je mailtje maar even naar mij, wil ik hem wel ontcijferen.heb geen mailtje gehad(heb mijn email adres niet hier staan)

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:20

hihi ik benieuwd naar dat mailtje! nou ik ga ook helemaal met de rest mee. heb je al les ts? ik ga verder niet alles herhalen, wil nog wel even zeggen dat ik het een prachtig dier vind. zorg dat hij zo prachtig blijft, en verpest hem niet.

Clinnn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:23

ik vind het nogal kinderachtig dat de TS niet echt commentaar kan verdragen en daarom een mail naar iemand stuurt.
Maar 'k zou het ook kinderachtig vinden moest die mail dan doorgestuurd worden naar nieuwsgierige bokkers om te weten dat de TS allemaal schreef

TS: probeer met alle tips in dit topic wat te doen.
Werk haar goed los, maak veel overgangen, en heb geduld. Dat aan de teugel komt zeker en vast, misschien ben je er nu nog niet klaar voor.

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:34

Leuk paardje...

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:37

aah lief paardje

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:34

Paardje is idd geweldig, maar ruiter is knudde!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:40

Ik ga geen commetaar geven over de hulpteugel. Vind hem niet strak zitten. Dus veel zal het niet doen.

Maar over het springen. Je moet minder naar voren gaan zitten bij het springen. Als je paard nou weigert lig je er (zeker) af.
Voorderest vind ik het er best uit zien. (voor die 2 maanden dat ze van jou is) Snap dat jullie nog aan elkaar moeten wennen. Alleen zou ik persoonlijk zonder hulpteugel doen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:45

Correct me if I'm wrong;
zo'n kin-kapje (hoe het ook mag heten ) is toch hartstikke gevaarlijk?
en die cap verder, tsja

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:54

ja met zo'n kinkapje kan je je nek breken als je komt te vallen(daarom zie je die ook bijna nooit meer).

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:50

hoe negatief allemaal. Ze trekt echt niet! Sasha aan de teugel krijgen is echt niet simpel... van die springhouding wordt door de springinstructeur NIETS gezegt. (hij rijdt Internationaal)
de rekker laten ze er al af. zonder sporen krijg je hem niet vooruit (weet ook dat ze daar niet voor bedoeld zijn)
Bokt kan blijkbaar enkel negatief doen...