Fleurtje weer eens @ work tijdens de les

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:01

Ziet erg onstpannen uit! Wat zonde dat ie artrose heeft.. Op foto 9 loopt ie niet te opgekropt hoor Ziet er juist heel mooi uit.

batje

Re: Fleurtje weer eens @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:19

Mikey schreef:
Ik vind het wel jammer dat je haar in het begin snel laat galloperen etc. Een paard met artrose moet je juist langzaam en langdurig opwarmen. Niet galop-stap en stap-galop doen en al helemaal niet in het begin. (als ik het verkerd begrijp... sorry!) Na een half uur warm rijden kun je wel wat zwaardere oefeningen doen.

Fijn dat je het opmerkt, een arthrose paard moet inderdaad goed opwarmen! Doen we ook wel hoor Toen we net gingen lessen waren we 45 minuten aan het stappen en mochten we daarna een drafje proberen. Nu wordt die opwarmtijd steeds iets korter, maar hij is er zeker wel hoor! Eerst mag ze vrij stappen, dan lang en laag en daarna moet ze ook van achter actief worden terwijl ze laag is. Daarna gaan we links en rechts inbuigen en als ze actief, nagevelijk en ontspannen loopt gaan we even gek doen om er wat pit in te krijgen en om echt alles even warm te draaien.

Ik zie inderdaad heel goed dat er nog veel punten zijn waar we aan moeten werken, maar ik blijf beretrots dat we in een paar lessen van een kreupele pony die eigenlijk een beetje afgeschreven was naar een vrolijke dressuurpony zijn gegaan.. Fleur is pas 6 en heeft in haar hele leven nooit meer dan 2 weken echt goed gelopen en als je dat in je achterhoofd houdt vind ik het nu echt heel goed gaan.

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:22

Ziet er goed uit Batje. Wat jammer dat Fleur artrose heeft. Enig idee hoe ze daar al zo jong aan komt? Als je haar zo ziet lopen, zou je niet denken dat ze iets heeft.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:50

Dank je! Ik heb echt geen idee waar die artrose vandaan komt, als ik iets fout gedaan heb is het eerder dat ik te weinig met haar heb gedaan (ook door de kreupelheid) dan te veel, het is dus geen overbelasting. Ook genetisch kan ik geen aanwijzing vinden. Ze hebben het in Utrecht op de foto gezien, maar daar dachten ze dat artrose niet het hoofdprobleem was, eerder de weke delen.
Fijn dat je het niet op de foto kan zien, doet me goed

Esterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:23

Ik ben het met Mikey eens!
Verder hebje een erg mooi paardje !

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:29

Leuk beestje!!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:31

Wat leuk om weer eens foto's van Fleur te zien. Wat erg dat ze artrose heeft, maar zo te zien doet ze het er wel goed mee. Ik vind het een heel ontspannen plaatje zo het rijden (behalve de foto van boze fleur ). Veel succes verder ermee!

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:56

Leuk paardje hoor

Mickyl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:10

hey babat! zoals ik al zei vind haar d'r super goed uitzien! Veel beter dan 5 maanden geleden toen ik net bij jullie op stal stond Ga zo door en ik wil best binnenkort weer foto's maken van de vorderingen!

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 09:45

Fijn dat jullie haar er ontspannen uit vinden zien, dat was ook wel het doel

Enneuh Mickyl: Graag!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:53

Wow, wat zie ik daar een vooruitgang! Echt een heel ander plaatje van je paardje. Ze is terecht opge-Fleurd!
Het is al eerder gezegd maar een betere houding van jouzelf kan ook de houding van je paard verbeteren. Misschien moet je toch proberen wat meer op je zit en je handen te letten.
Verder ziet het er erg goed uit met uiteindelijk veel ontspanning! Leuk hoor!!

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:03

Sorry, ik zag de rijfoto's vandaag pas Ik vind dat jullie beide Fleur heel goed rijden, ik merkte dat toen ik erop zat het toch wel een hele klus is (en toen heb ik het daar maar bij gelaten en lekker rondgehobbelt) Ga je ooit nog dressuur wedstrijden rijden? En leuk dat de lessen zo goed helpen. Zonde dat ze wel weer kreupel is....
Nog veel plezier met die knappe meid!

Groetjes,
Caroline

Adiance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:45

Het ziet er goed uit na de tegenslagen die je hebt gehad..

Maar toch moet ik zeggen, ook wel eerder vernoemd, je kan pas goed aan je paard zijn houding werken als je zelf goed en in balans zit!
Het oogt ook alsof het paard de teugels uit jou handen probeert te rijden en op veel foto's net iets teveel op de voorhand loopt, probeer dit te corrigeren door jou zit en door overgangen te rijden en de achterhand er meer onder te stoppen.

De foto waar jij zei 'hij loopt te opgekropt' , vind ik juist een mooi beeld. Van mij mag ze wel een stuk ronder gaan lopen in de hals, maar dit is wel een mooi onstpannen begin!

Veel succes!

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:53

mooie bak en omgeving!

leuke pony! jammer dat ze artrose heeft, mijn vorige pony had al op 6 jarige leeftijd spat (gelukkig geen last van met gewoon werk, maar voor de sport kon ik hem niet meer gebruiken)

Ik vind het er wel netjes uitzien, af en toe lijkt het wat onrustig in de hand maar dat kan ook door de foto's komen.
Ze loopt wel stukken mooi ontspannen!

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:00

Oud topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:32

Inderdaad een oud topic Hierbij dus een slotje.

Adiance, je kunt ook de TS een pbtje sturen met je opmerkingen, tips etc.