zwemmen met me paardje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

Re: zwemmen met me paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:47

nee hij zit niet te laag hoor, lijkt maar zo

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:51

misty1 schreef:
leuke foto's man (*vrouw)

ik heb ook een hackemore maar hij is niet te laag hoor hij hoort zo!!!! me oom heeft paarden en die woont in amerika en hij gebruikt zelf ook een hackemore. dus hij heeft het ook voor gedaan hoe die moest bij me paardje dus hij is niet te laag......

maar iedergeval paarden vinden het veel beter als ze geen bitje in hebben die van mii teminste wel

Je oom heeft er dan dus echt geen ruk verstand van. Dit is de goede manier ja, als je wilt dat je paard niet fatsoenlijk kan ademen (het zachte gedeelte boven de neusgaten zet namelijk uit als het paard buiten adem is en als er spanning op de hack staat of als hij wat strak zit kan dat dus niet) en de neus zo snel mogelijk wil breken (waar de hack nu op zit is namelijk het dusnte uiterste puntje van het neusbot, één ruk van schrik of wat dan ook, en het breekt).
En ik neem aan dat de TS dat niet wil.
Idd, een paar cm onder het jukbeen, maar iig zodat de zachte gedeelten van het neusgat vrij liggen
Misty1 echt, het is zo gebeurt. Het is een bekende springruiter ook gebeurt en die vond waarschijnlijk ook dat ie verstand van had. Dat mensen iets al járen zo doen, of in Amerika wonen (al snap ik niet wat dat er mee te maken heeft, maar goed) of er zelf één gebruiken, wil nog niet zeggen dat ze het goed doen. Als je geen risico wil lopen zal ik hem ook maar is omhoog doen als ik jou was, je doet je paardje hier geen plezier mee.

2Morrow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:36

misty1 schreef:
leuke foto's man (*vrouw)

ik heb ook een hackemore maar hij is niet te laag hoor hij hoort zo!!!! me oom heeft paarden en die woont in amerika en hij gebruikt zelf ook een hackemore. dus hij heeft het ook voor gedaan hoe die moest bij me paardje dus hij is niet te laag......

maar iedergeval paarden vinden het veel beter als ze geen bitje in hebben die van mii teminste wel

ik heb les gehad met een bosal (valt ook onder hackamor alleen is deze wel vriendelijk) het moet op dezelfde hoogte zitten als een bosal alleen werkt het anders in en stuur je anders.

Eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:04

leuke foto's en verlang nu net zoals de meeste hier weer terug naar dat warme weer, vooral als ik nu naar buiten kijk en het alweer aan het sneeuwen is

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:09

QueJira schreef:
kan me hier zo kwaad om maken he als je er toch geen verstadn van hebt vraag je toch even aan iemand hoe zon hackamore wel moet!!Deze hangt niet zomaar een beetje te laag,maar gewoon echt mega laag!!Hackamore moet gewoon zon 3/4 cm onder het jukbeen,dus zon beetje dezelfde plek al hoge neusriem.Dit is absoluut een marteling voor je paard en ook nog eens gevaarlijk ook,het neusbot breekt niet zomaar,maar hoe jij je hack draagt is gewoon ongehoord laag en je hebt er niet veel kracht voor nodig om het neusbot te breken op deze manier!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom rijd je in godsnaam met een hackemore als je er helemaal geen verstand van hebt?

Shariff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:22

konden we maar zwemmen,
de enige plek waar ik nu kan zwemmen is de bak ..

saffi30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:20

mooi paardje

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:45

Altijd leuk om te doen!!! Leuke fotos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:10

peerke schreef:
QueJira schreef:
kan me hier zo kwaad om maken he als je er toch geen verstadn van hebt vraag je toch even aan iemand hoe zon hackamore wel moet!!Deze hangt niet zomaar een beetje te laag,maar gewoon echt mega laag!!Hackamore moet gewoon zon 3/4 cm onder het jukbeen,dus zon beetje dezelfde plek al hoge neusriem.Dit is absoluut een marteling voor je paard en ook nog eens gevaarlijk ook,het neusbot breekt niet zomaar,maar hoe jij je hack draagt is gewoon ongehoord laag en je hebt er niet veel kracht voor nodig om het neusbot te breken op deze manier!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom rijd je in godsnaam met een hackemore als je er helemaal geen verstand van hebt?

Beetje informatie aanvragen voor het gebruik van iets nieuws is wel verstandiger ja. Ik vind het er maar eng uit zien op de foto, erg oncomfortabel.

Maar verder om ook nog positief te doen, érg leuk paardje Ik wil ook zwemmen (natuurlijk als het weer zomer is) met de mijne, maar dat kan (mág) hier nergens :'(