Serendipity1 schreef:Beetje donkere stills helaas, maar als je goed kijkt zie je het wel![]()
2 keer foutloos is niet slecht! Beter zo dan dat je je pony op gaat jagen enzoGefeliciteerd met je 5e plek.
Jagen in de barrage is uberhaupt nooit de bedoeling.. Kort en beheerst, dat zijn de beste barrages

(maar ik snap wel wat je bedoeld, veel mensen hebben niet door dat je de korste en snelste barrage rijd door juist het rustig te rijden... Want je rijd rustig, kunt hem dus goed kort sturen. En het belangrijks, je kunt hem dicht onder de sprong rijden, zodat hij dicht achter de sprong land, zodat je veeel sneller draait.. Scheeld vaak al enkele secondes
)---------------------------
okej, als jou beetje-instructrice ga ik even commetaar geven

Ten eerste, probeer eerder aan te galopperen.. je galoppeerd op zich niet extreem laat aan, maar het is beter om het vroeger te doen zodat phantom beter in z'n ritme kan komen. Officeel heb je (dacht ik) 45 seconden na de bel, om te starten.. Dus is het wel slim om na de bel nog even een rondje door het parcours te rijden, zodat phantom in z'n ritme kan komen, jij nog even het parcours kan checken, en je kunt concentreren...
Let wel op dat je niet door de startlijn gaat uiteraaard

Je handen mogen idd een heel stuk naar voren, en let er op dat je niet teveel uit het zadel komt, en teveel naar voren... het zijn geen extreem hoge sprongen, en voor Phantom een makkie, dus is niet noodzakelijk om helemaal naar voren te gaan zitten.. Gewoon beetje uit het zadel, handen meegeven, en iets naar voren gaan zitten...
En alssie druk is, juist niet aan de teugels gaan "hangen"... Want je zult het al wel 100 keer gehoord hebben (ik iig wel
) "je pony is altijd sterker als/dan (
) jij, en je zult nooit van hem kunnen winnen daar te trekken"... Dus kun je beter hem terughalen, en weer ontspannen.. Terughalen, en weer ontspannen, en enz... In het begin zal dat best moeilijk en vermoeiend zijn, maar een keert krijgt hij door wat precies de bedoeling is, en dat hij niet mag rennen, en dan heb je een goede rustige springpony 
Of ga van te voren tijdens het losrijden, 5 keer halthouden voor de hindernis.. (nja je weet wel wat ik bedoel, dat hebben we vorige keer geoefend toch?)
Verder mooi zo, met jasje enzo.. Volgende keer kom ik kijken

[edit] pff wat een verhaal

)