Dribbelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:37

Mijn merrie dribbelt ook nogal graag .
Maar als ik bij haar dan meer voorwaarts rijd en wel opvang met mijn buitenhand gaat ze eerst even een klein stukje harder maarals ik haar dan daarna opvang dribbelt ze niet meer iig ik kan haar der gelukkig nu wel gewoon fijn door heen rijden en wordt ook steeds minder..maar alsnog volg ik dit topic toch even altijd handig.

En zal is probereren beter te omschrijven ben ik niet zon held in

milo

Re: Dribbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:49

rambo heeft het heel erg op de terugweg.
maar als ik dan lange teugel geef gaat hij vaak heel snel daarna draven. dan is het even stappen, en dan hup, toch stiekem weer in draf.
dus ik weer terugnemen, zwaar zitten, en zo gaat het cirkeltje rond.

gelukkig doet hij het niet de hele terugweg, maar ik vind het soms knap lastig!
vooral als het kinderen aan komen rennen, dan denk ik echt: oooh, blijf rustig paard
gelukkig is rambo een koele kikker wat dat betreft

Megan_

Re: Dribbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:32

Gracy gaat altijd dribbelen als ze enorm heet is. De ene keer doordat ze daarvoor stil heeft gestaan, de andere keer omdat ze de oevening moeilijk vind, of omdat ze iets spannend vind.

Ik kijk hoe ik er mee omga naar aanleiding van de oorzaak van het gedribbel.. De ene keer rijd ik haar wat voorwaartser en de andere keer zet ik haar stil. In jou geval zou ik voor het iets voorwaartser gaan..

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:03

mijn haflingerruin wordt ook wat nerveus buiten met anderen en ''danst'' erop los.

door mijn nieuwe instructeur maanden geleden heb ik nu geleerd om hem nageeflijk te vragen op welke hoogte waar dan ook met zijn hoofd.

om van het dribbelen af te komen(mijne doet het met ook met boogjes in de teugel en is absoluut niet sterk/trekkerig) vraag ik hem steeds lager bij de grond rond en nageeflijk(lijkt op halsstrekken),dan gaat hij over op stappen.

ach,ik irriteer mij er niet meer aan,omdat hij zo braaf bij mij blijft.