Foto's Trainen gisteren Zonder Slof! (Splendeur & Katink

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:37

missmiekie schreef:
hier wat storende dingen die ik zo zie:
sommige foto's loopt je pony netjes ROND, maar zonder de rug, oftewel niet over de rug->drukt de rug weg- ken je ''spreekwoord'' geen gel*l paard in de krul?!
op sommige foto's zie je ook dat ze ernstig kantelt, dit komt waarschijnlijk door de druk die op de teugels wordt uitgevoerd
let zelf op je houding, je gaat zelf ook mee naar voren zitten!
een tip:
probeer je pony meer over de rug te rijden, verder probeer veel stelling en buiging mee te nemen, op foto .. zie je dat je je binnenhand netjes naar binnen zet voor buiging of stelling, maar dan moet je je pony niet met je buitenhand gaan tegenhouden, daarom kantelt je pony daar ook gigantisch
nog een tip: neem goed les!
verder vind ik het wel een leuke pony, veel succes ermee

amen _/-o_

verder mooi paardje hoor

row_bow

Re: Foto's Trainen gisteren Zonder Slof! (Splendeur & Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:37

heey,

Ziet er leuk uit hoor, erg leuke pony ook! Maar probeer wel je handen wat losser te houden(niet vast te zetten dus)! Maar t ziet er verder erg leuk uit!Xxx-jes

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:40

OKe, Over dat goed les nemen, je kunt niet veel zeggen van een paar foto's, ik les bij iemand die les heeft gegeven aan Anky (niet dat dat alles zegt) maar ze weet heus wel wat ze doet en het gaat op het moment erg goed. Foto's zijn maar momentopnames.
Mijn handen draag ik nu al meer dan op de foto's. Ik houd haar alleen tegen als ze te hard gaat lopen (pogingen om onder het werk uit te komen) Dat ik in een hoek mijn binnenhand naar binnen doe en mijn buitenhand tegen haar hals, over dat laatste, dat doe ik omdat ze anders nog teveel over de buitenhand wegvalt. Rechtrichten zijn we al mee bezig geweest en ze loopt nu vrijwel altijd recht. Dat ze haar hoofd kantelt, is omdat ze bij de vorige mensen helemaalvast is getrokken, en nu heeft ze met een kant nog een beetje moeite en daarom kantelt ze haar hoofd nog een beetje. groetjes katinka
owja, mijn handen lijken heel gespannen, maar dat doe ik eigenlijk alleen als ze moet nageven. Als ze nageeft ontspan ik. Ik les nog niet zo heel lang bij deze instructrice, dus ik ben heel anders gaan rijden en dat moet ook wennen en heeft ook tijd nodig!

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:23

Dat lijkt me erg sterk dat ze anky les heeft gegeven.. Het zou misschien kunnen dat ze heeft gelest bij anky..

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:30

mag ik de naam weten van je instructrice?! ben nu wel erg nieuwsgierig
en over je handen, dan geeft je pony zeker nooit na?? je lijkt nl erg strak in je hand, tja erg logisch dat als jij strak in je hand ben, je pony ook strak wordt(in zn mond)

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:31

Ik vind dat je te druk bezig bent om je pony naar beneden te houden, als het niet lukt even pech dan probeer je het later weer opnieuw. Goed aan het been rijden, lekker veel figuren en overgangen rijden en dan komt het wel goed. Even 1 vraagje: Weet je wel heel goed hoe je met een slof moet rijden? Want als je het op de verkeerde manier toepast kunnen er nare dingen gebeuren. Want ik zie al op sommige foto's je pony erg kantelt.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:32

Ziet er leuk uit zeg! Recht zitten en handen wat hoger, tenen naar binnen en hakken uitdrukken. Verder is de commentaar wel gegeven denk ik.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:34

Maaiikii schreef:
Ik vind dat je te druk bezig bent om je pony naar beneden te houden, als het niet lukt even pech dan probeer je het later weer opnieuw. Goed aan het been rijden, lekker veel figuren en overgangen rijden en dan komt het wel goed. Even 1 vraagje: Weet je wel heel goed hoe je met een slof moet rijden? Want als je het op de verkeerde manier toepast kunnen er nare dingen gebeuren. Want ik zie al op sommige foto's je pony erg kantelt.

dat laatste zie je helemaal verkeerd die pony kantelt, door de vorige eigenaren!! niet door de slof, en ze weet echt wel waar ze mee bezig is, want ja, dr instructrice is anky 2 haha sorry

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:56

leuke pony hoor, maar ik ben het met de rest eens!

ehm even iets heel anders...anky krijgt toch alleen maar les van der mannetje???

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:29

missmiekie schreef:
Maaiikii schreef:

dat laatste zie je helemaal verkeerd die pony kantelt, door de vorige eigenaren!! niet door de slof, en ze weet echt wel waar ze mee bezig is, want ja, dr instructrice is anky 2 haha sorry

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:34

Ik denk dat je wat minder bezig moet zijn met je pony. Ik zlef ook hoe vervelend het is als je paard continu scheef loopt en dat je constant moet ingrijpen. Maar dan blijf je een discussie met je pony voeren waar je waarschijnlijk allebei op een gegeven moment niet meer uit komt. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is gewoon vooruit kijken en je paard is aanvoelen in plaats van er naar kijken. En ik meen het na een training was het al een stuk beter!Hoe meer jij erop reageerd hoe erger het soms wordt.
Veel succes!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:20

klomp schreef:
leuke pony hoor, maar ik ben het met de rest eens!

ehm even iets heel anders...anky krijgt toch alleen maar les van der mannetje???

ja, maar vertel dat haar(de ts) maar niet haha ik ben nog steeds benieuwd naar de naam van haar instructrice

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:29

oryantje schreef:
Katinkatjuh schreef:
Orisse_Gipsy, Ze zwiept met haar staart als ze ergens plezier in heeft, of als ze zoiets heeft van: nouhou
hahah staart zwiepen betekent alles behalve plezier hebben als een paard met zijn staart zwiept is het meestal als protest en geirriteerd is of als er een andere paardje te dicht bij de in de beurt komt dan waarschuwd ze met der staart (zwiepen)zo van op rotte jij of je krijgt een trap dus ze zwiept echt niet met der staart omdat ze het zo naar de zin heb

rambo zwiept altijd met zijn staart, heeft hij altijd gedaan. als protest, maar ook als hij gewoon lekker bezig is. het hoeft niet ALTIJD iets negatiefs te zijn..