ik in jockey training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:49

classic life nee ik ben geen jongen dus kan niej en ik hang niet in de teugels voor evenwicht om der in te houden ik kan der heus wel loslaten en zo blijven staan maar dit is in de bak dus moet ik der onhouden

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:57

o das wel jammer dan of niet... maar ga je wel amatrice/jockey worden, als je oud genoed bent?

NathalietjeB

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:04

uh ja...geloof je dit zelf dat je zo ken gaan koersen ..
met races heb je een heel ander zadel op hoor....en het trainen van renpaarden/pony's word altijd gedaan op lange banen..of een heel lang recht gallop pad..
op al je foto's trek je je pony enorm in ze mond....
ik zou zeggen ga eerst eens leren netjes in de verlichte zit te zitten zonder daarbij je pony in de weg te zitten...
je heb nu meer de houding van hoe ken ik zo hoog mogelijk uit me zadel komen houden..
in de verlichte zit hoor je een klein stukje uit je zadel t komen en niet meters boven je zadel uit t komen..
je rug hoeft niet bijna recht t zijn je kantelt hierdoor enorm naar achteren waardoor je enorm in ze mond zit t hangen..
ik vind ook dat zulke dingen in de bak oefenen ook niet ken he je pony ken zich niet echt lang maken en daardoor ook niet helemaal strekken omdat hij maar een paar sprongen dan maakt en dan moet hij alweer gas trug nemen om vervolgs door de hoek van de bak heen t gaan..
sorry maar ik zou zeggen stop hier maar mee..
ow ja ff een vraagje..
heb je dan ook al een ren zadeltje gekocht??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:07

Misschien zijn er wel ponykoersen bij haar in de buurt.
Ik heb er wel eens vaker foto's van gezien, dus zo gek vind ik het niet.

Ik vind het een hele goede oefening om je evenwicht te houden!
Gaat je al goed af, zo te zien. Zouden meer mensen moeten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:20

Citaat:
en ik hang niet in de teugels voor evenwicht om der in te houden ik kan der heus wel loslaten en zo blijven staan maar dit is in de bak dus moet ik der onhouden

Ik denk dat je inhouden bedoeld..
Met die races is het juist niet de bedoeling dat je je pony inhoud.
Ik snap dat je in de bak niet zo hard kan, maar wacht dan totdat je op een renbaan kan oefenen! En een renzadel hebt, want in een gewoon zadel kan je ook niet bepaald ''oefenen'' !
Dus blijf nog even lekker dressuren om je pony sterker te laten worden, en ga pas oefenen met racen als je hebt wat je er voor nodig hebt!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:33

hihi dit heet toch gewoon staan in je zadel?! of ben ik nou gek

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:44

Sorry maar heb nog nooit een jockey zo raar zien zitten, hihi

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 00:27

Als dit meisje dit nou erg leuk vind om te doen, laat haar dan toch. Misschien vind de pony dit ook wel veel leuker dan dressuren.
On-topic: Ik vind het er leuk uit zien, let alleen wel op dat je de pony niet in de mond hangt! En verder: lekker blijven oefenen meid!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 03:15

haha, dit deed ik vroeger ook Samen met een vriendin van mij, wie met de kortste beugels nog kon blijven 'zitten' in de galop

Troeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 05:13

Mensen...ze oefent alleen nog maar!!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:27

Dan nog, als je wilt oefenen prima, maar doe het dan op zijn minst goed. Een echte jockey laat niet al zijn gewicht op de voorhand komen en gaat niet simpel in de beugels staan. Ten eerste zou je kont een km naar achteren moeten.
Als je zo doorgaat lig je vrees ik eerdaags met je pony op je snuffert

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:14

jockeys zitten zo:
Afbeelding
Iets anders dus....
(=vader van m'n paard )

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:31

Ik was ook al op zoek naar een foto.
Ik heb stage gelopen op de renbaan en jockey's zitten idd echt heel anders. Kont enorm de lucht in, maar wel het gewicht in het idden houden.
Heb je wel les van een trainer?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:31

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:40

Wel jammer trouwens dat meiden niet mee mogen doen met de metworst! Ik wil al vanaf mijn 18e zo graag een keertje meedoen. Het gaat wel lomp, maar wanneer je een beheerst paardje hebt en je kan rijden lijkt het me echt geweldig!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:56

Zo'n oefening is idd harstikke goed voor je evenwicht en je veerkracht. Bovendien is het ook leuk om te doen. Het hoeft niet elke dag serieus. Vooral niet als jongere. Lekker spelenderwijs.
Ik heb hier nog wat foto's gevonden. Misschien dat je er iets mee kunt (qua houding van de jockeys).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sillo schreef:
zou dan wel foto's van je willen zien dat je goed rijd als jockey...ben benieuwd..??

Als we alleen nog maar goed rijdende mensen op bokt zetten, dan wordt het stil bij HAW.

stef schreef:
Dan nog, als je wilt oefenen prima, maar doe het dan op zijn minst goed. Een echte jockey laat niet al zijn gewicht op de voorhand komen en gaat niet simpel in de beugels staan. Ten eerste zou je kont een km naar achteren moeten.

Waarschijnlijk doet ze dit nog niet zo lang en moet ze alles nog leren. Zat jij de eerste 10 lessen perfect op een paard, zonder hem te hinderen? Maar ik ben het wel met je eens dat ze les moet halen (niet dat je dat zegt, maar ik bedoel: ze moet wel leren hoe het wel moet).

muiszje schreef:
hmm, dus je wilt met deze pony gaan koersen? als ik het goed begrijp?
BWAHAHAHA, sorry, wat wil je ermee bereiken?
als je echt jockey wilt worden, moet je je aanmelden bij een prof. trainer. Die willen je graag opleiden tot jockey. Zo leer je de kneepjes van het vak, en mag je als je er klaar voor bent een test-koers rijden, wat een soort van diploma is, om aan te geven dat je amatrice of prf. jockey bent.

Geld dat niet voor alle disiplines?? Ik zie zo vaak combinaties hier op bokt die zeggen: ik ga starten. Dat ik ook denk: en wat wil je daarmee bereiken??? Tuurlijk moet ze les volgen. Maar laat haar d'r pleziertje hebben. Iedereen is bij het begin begonnen. Zolang ze er plezier in heeft, heeft toch niemand het recht om te zeggen dat ze het niet mag doen. Ze vallen vanzelf wel op hun snufferd als dat nodig is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:40

Vind dat er bij de laatste 'voorbeeldfoto's behoorlijk flink in de mond getrokken word van de paarden

Wel een beetje sneu dat iedereen dit meisje uitlacht. Er bestaan toch echt koersen waaraan kinderen mee kunnen doen?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:52

Viel mij idd ook op. Maar deze foto's waren het snelst voor handen. Het ging me ook om de houding. Maar misschien had ik even verder moeten zoeken.

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:57

Je hebt toch de grand national. Met de raceshetlanders. Heel erg grappig vind ik dat altijd. Dat zijn echte sportpony's.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:58

Gut Stef, is jou niet hetzelfde gezegd toen je western aan het oefenen was met Jamaica?
Wat een afkrakerij toch weer. Het meisje heeft gewoon lol met haar ponietje het kind is verdikkie 13.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:58

Mss 1 tip, het gaat niet om rechtopstaan, je moet de hoek in je heup en die in je knie kleiner maken. Zo zul je in de correcte positie komen. Verder, handen niet te hoog!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:10

talented schreef:
Ik zou het een keer achterstevoren proberen, dan laat je een nóg sterkere indruk achter hier op bokt !

wat is dat nou weer voor opmerking.

dat meisje probeert het gewoon.
het ziet er niet zo goed uit, dat vind ik ook.
misschien kan je les volgen bij iemand, of op een manege gaan lessen waar ze aan rennen doen? (he, ik kom niet uit mijn woorden, je begrijpt het wel )

eroftmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:15

ik vind het best graapig der uit zien
haha ik herken t wel heb het ook heel lang gedaan
maar moetst van mijn ouders stoppen omdat ze het grvaarlijk vonden
dat vond ik wel heel jammer maar me oude pony loopt nu nog in de rennen en doet het heel goed
en ik mis het wel dus als je het leuk vind en je ouders het goed vinden zou ik der echt mee door gaan
alleen misschien zou je wel eens kunnen denken aan een wat grotere pony
groetjes

Dimple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:19

Billy schreef:
Gut Stef, is jou niet hetzelfde gezegd toen je western aan het oefenen was met Jamaica?
Wat een afkrakerij toch weer. Het meisje heeft gewoon lol met haar ponietje het kind is verdikkie 13.

Helemaal mee eens!

Meid, ga lekker je gang. Oefen wat je wilt, heb plezier met je paardje!

Over een paar jaar spreken we nog wel een keer en dan ben je vast heel beroemd!

Succes hoor!

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:24

Voor de lol is het leuk, maar pas op dat je de pony niet teveel belast!! De zit van een jockey is juist zo afgestemt dat het paard zo min mogelijk gehinderd wordt.

Maar wat je het echte werk noemt, bedoel je daarmee de ponyraces op festivals/markten e.d.? Of serieuze paardenraces?

In het laatste geval zou ik het je zeer sterk afraden.
Een volbloed is toch wel even wat anders.