Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sanne_ schreef:Ziet er prima uit. Paard is vrij groot, of lijkt dat maar zo? En als hij 5 is (T-jaargang), waarom is hij dan nu pas onder het zadel?
Ruiter zit er btw ook netjes op, het ziet er fijn voorwaarts en op eigen benen uit!

pieternel schreef:Leuk paard. Waarom rijd je het paard niet zelf ? Hij is toch van jou of van de manege eigenaar.
Foto 1 is vriendelijker dan 2 en 3, paard wordt tijdens de middendraf op die foto's te diep gereden. Het lijkt zo geforceerd. Foto 1 geeft een veel vriendelijker beeld. Waarschijnlijk zal dit komen door de onervaren manier van rijden van de amazone.
Dat men geen cap wil dragen tijdens het rijden moet iedereen voor zich weten natuurlijk. Je bent verantwwordelijk voor je eigen daden. Het is wel zo dat het feit van een onervaren amazone en een net aangereden paard, natuurlijk wel de reactie van anderen oproept dat een cap dragen toch wel verstandig zou zijn.

sanne_ schreef:Ziet er prima uit. Paard is vrij groot, of lijkt dat maar zo? En als hij 5 is (T-jaargang), waarom is hij dan nu pas onder het zadel?
Ruiter zit er btw ook netjes op, het ziet er fijn voorwaarts en op eigen benen uit!
hij lijkt ook best lang
wel mooi paard! 
merrieveulen schreef:sanne_ schreef:Ziet er prima uit. Paard is vrij groot, of lijkt dat maar zo? En als hij 5 is (T-jaargang), waarom is hij dan nu pas onder het zadel?
5 is niet oud om onder het zadel te gaan. het kan vanaf het derde jaar, mits het paard er klaar voor is. de wervelkolom is pas op 6 jarige leeftijd uitgegroeid, dus het is eerder beter om te wachten tot 5 jaar dan slechter. als je je paard vroeg wil beleren vanwege de gehoorzaamheid, kan dat ook dmv grondwerk. dit paard heeft mooi de tijd gehad om uit te groeien, en zal dus (over het algemeen genomen, hangt ook van het paard af natuurlijk) langer meegaan. ook het geestelijke aspect telt mee, sommige paarden hebben nou eenmaal een jaartje extra nodig. ik vind het raar dat sommige mensen maar klakkeloos op het derde levensjaar van het paard gaan inrijden, het hangt echt van het paard af en naar mijn mening worden veel paarden te vroeg zwaar belast. (dan heb ik het niet over rustig opbouwen, maar over springconcoursen voor 4-jarigen met hindernissen van weet ik veel hoe hoog...)
maverick schreef:
Klopt, doordat tai al veel meer volgroeid is, kan er meer aan gewerkt worden,ze pakt dingen ook heel makkelijk op en verwerkt ze ook heel makkelijk.Moet zeggen dat ik er zelf in het begin een beetje huiverig voor was, voor een paard dat al 5 jaar was en nog niets kon. Maar het is me 100%positief meegevallen.het werkt wel makkelijker door en ik zou nu gerust weer een 5 jarige kopen die niets kan.
Toont mooi groot. maverick schreef:
Ik rijd haar ook zelf en ze is ook van mij.
maverick schreef:
Mijn paarden zijn voor de verkoop, dus iedereen moet er mee kunnen rijden,daarvoor dat ik er ook wel eens iemand anders op zet.

pieternel schreef:maverick schreef:
Ik rijd haar ook zelf en ze is ook van mij.
Ok ik zou dan wel uitkijken WIE ik op dit nog fijn bewerkbare paard laat rijden.maverick schreef:
Mijn paarden zijn voor de verkoop, dus iedereen moet er mee kunnen rijden,daarvoor dat ik er ook wel eens iemand anders op zet.
Klopt, daar heb je gelijk in, maar wat doe je dan als er klanten komen voor het paard ? ook een onervaren amazone op je paard zetten ? Dan is het verstandiger om er een amazone op te zetten die het paard op zijn voordeligst voorstelt. Dat zou je dan toch ook zelf kunnen doen, je rijd zelf toch ook ?