tandenknarsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:59

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:09

Hmmz. Ik vrees dat ik die 'oplossing' al kende. Kan alleen maar zeggen, niet mee eens. Dan maar lekker tandenknarsen...

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:17

leonora2 schreef:
Voordat hij kwam werd hij met redelijk veel druk gereden. Bij ons niet meer, maar hij blijft het doen. Misschien toch maar eens de tandarts naar laten kijken. Maar wat is dan het beste bit. Hij heeft nu een dubbelgebroken aurigan-bit in.

Tandarts idd. Maar misschien toch ook het bit. Sommige paarden zijn te speels met dubbel gebroken watertrens. Wellicht dubbel gebroken bus of enkelgebroken robart (ook zacht)?

Mijn paard (Rifke) knarssetandde ook erg maar die bleek uiteindelijk toch kreupel.

Kan dus vanalles zijn (spanning, moeilijke oefening, of pijn: tanden of ergens anders).
Uitvinden dus, door elimineer-methode. Succes.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:23

Tandenknarsen is ook een symptoom van maagpijn (lees: maagzweren) deze kunnen komen door veel stress en evt te veel brok en te weinig ruwvoer waardoor er te weinig speeksel in de maag komt en het te zuur wordt in de maag..

Vraag er eens naar bij de DA, weet niet of elke DA het kan constateren, maar op de faculteit doen ze het in ieder geval wel veel.

Ps Dit hoeft het niet te zijn hoor maar wil je de tip wel ff meegeven, t'is sneu als het straks afgedaan wordt als niets na alleen naar zijn tanden te hebben gekeken...