Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mariek87 schreef:Euh...Zo hoort een paard te lopen hoor, vanachter lopen heet datLijkt idd alsof hij zijn achterbenen wat lang laat staan en zich wat 'vooruit duwt'. Beetje moeilijk uit te leggen zo, maar als je naar de foto's kijkt dan snap je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Venetia schreef:Ik vind het knap als je dit dier bij elkaar gereden krijgt later, maar dat is van later zorg.
moes schreef:Mariek87 schreef:Euh...Zo hoort een paard te lopen hoor, vanachter lopen heet datLijkt idd alsof hij zijn achterbenen wat lang laat staan en zich wat 'vooruit duwt'. Beetje moeilijk uit te leggen zo, maar als je naar de foto's kijkt dan snap je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.![]()
mooi paard zeker, goed paard ook wat ik zo zie!! Je moet alleen iets minder bezig zijnmet je hand denk ik, het zou jammer zijn als je zijn goede beenwerk tegenwerkt... en zeker met een 4jarige... het andere is al gezegd... En ik geef marjoleyn absoluut gelijk.... succes ermee!
Mariek87 schreef:Bovendien hoort een paard dragend te lopen en zich niet te duwen van achteren.
Garfield schreef:Je hoeft nog nooit van die term te hebben gehoord, maar je kan toch wel snappen wat zij bedoelt.
Voorbeeld: je gaat boodschappen doen. Je hebt voor 6 kilo aan boodschappen in jouw karretje staan. Wat is zwaarder 6 kilo voortduwen (dus de boodschappen in het karretje laten) of 6 kilo in de handen nemen en dragen?????
Je hebt paarden met een lang achterbeen die je op den duur toch onder de massa krijgt, maar je heb ook paarden die nooit onder de massa zullen gaan komen en dus niet zullen gaan dragen (wat toch de bedoeling is van de dressuur).
Over dit paard kunnen wij in ieder geval nog niet oordelen aangezien zij het paard nog maar net heeft en het paard ook nog jong is.
BounceBabe schreef:Op de foto's lijkt het net alsof hij een zwakke achterhand heeft. Maar het hele beeld lijkt uit elkaar gevallen. Je moet proberen naarmate de les die kont er meer onder te krijgen.
Verder mooie combinatie! Succes!

miesie schreef:Veel Gribaldi nakomelingen doen dit ook..
Garfield schreef:Het paard heeft een lang achterbeen. Wat betekent dat het paard met zijn achterbenen achter de massa loopt in plaats van dat hij/zij zijn achterbenen onder de massa zet. Dat is ook de reden van de onrustige aanleuning, zodra je dit paard meer aan elkaar krijgt en het paard in de achterhand sterker wordt (dus zijn achterhand onder gaat plaatsen), zal zijn aanleuning ook rustig(er) worden.
Ik zou met dit paard veel tempowisselingen en overgangen gaan rijden om hem achter sterker te maken.
Veel succes!
PintoNatal schreef:bonitobol schreef:heel mooi paard
heb even in je profiel gekeken en ben fan van je pintooheb ook pinto
Ik vind je houding eigenlijk wel goed
Ja Pinto is ook echt een geweldige pony, zonder hem kan ik echt niet meer!

loutje schreef:Nou ja.....................
ik begrijp niet waarom iedereen zo reageert! Dit meisje heeft haar paard net!!! Laat haar lekker genieten en lekker beginnen met rijden. IEdereen zit te zeuren over dit niet goed dat niet goed!!! Kom nou, dat heeft z'n tijd nodig!!!!!!
Als dit paard 100% goed is gekeurd is er niets aan de hand!!! Laat haar lekker genieten en de rest komt wel. Dit paard is ook nog jong, moet veel leren.
Toen ik mijn nieuwe pony kreeg zat ik er ook als een zoutzak op en dat heeft echt wel redelijk lang geduurd voordat ik er goed op zat.
Meid het is een mooi paardje!! Geniet er lekker van en trek al dat commentaar niet teveel aan!![]()