Mijn nieuwe paardje @ work (v. Jetset)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:24

Ik vind dat je na 2 dagen, dat de amazone op dit paar rijdt, je niet kan verwachten dat het direct perfect is. Ze moeten beide aan elkaar wennen en elkaar leren aanvoelen. Bovendien is dit paard nog jong. Dit is ook de eerste les dat ze er mee rijdt, dus ook de instructeur/instructrice moet het ook eerst even aankijken en beslissen hoe de training verder zal gaan.
Ik vind het een ieder geval een mooi paardje!

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:14

Mariek87 schreef:
Lijkt idd alsof hij zijn achterbenen wat lang laat staan en zich wat 'vooruit duwt'. Beetje moeilijk uit te leggen zo, maar als je naar de foto's kijkt dan snap je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Euh...Zo hoort een paard te lopen hoor, vanachter lopen heet dat
mooi paard zeker, goed paard ook wat ik zo zie!! Je moet alleen iets minder bezig zijnmet je hand denk ik, het zou jammer zijn als je zijn goede beenwerk tegenwerkt... en zeker met een 4jarige... het andere is al gezegd... En ik geef marjoleyn absoluut gelijk.... succes ermee!
Laatst bijgewerkt door moes op 22-11-05 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:19

Leuk dier hoor. Ik vind het knap als je dit dier bij elkaar gereden krijgt later, maar dat is van later zorg.

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:26

Venetia schreef:
Ik vind het knap als je dit dier bij elkaar gereden krijgt later, maar dat is van later zorg.

Ben ik helemaal met jou eens.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:27

moes schreef:
Mariek87 schreef:
Lijkt idd alsof hij zijn achterbenen wat lang laat staan en zich wat 'vooruit duwt'. Beetje moeilijk uit te leggen zo, maar als je naar de foto's kijkt dan snap je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.
Euh...Zo hoort een paard te lopen hoor, vanachter lopen heet dat
mooi paard zeker, goed paard ook wat ik zo zie!! Je moet alleen iets minder bezig zijnmet je hand denk ik, het zou jammer zijn als je zijn goede beenwerk tegenwerkt... en zeker met een 4jarige... het andere is al gezegd... En ik geef marjoleyn absoluut gelijk.... succes ermee!

Haha ik denk niet dat jij het goed begrepen hebt.
Het is juist helemaal niet de bedoeling dat een paard zijn achterbenen (te) lang laat staan, dan komt de achterhand er achteraan (blijft achter) en dan loopt hij dus niet van achter erbij.
Bovendien hoort een paard dragend te lopen en zich niet te duwen van achteren.

Ik zeg niet dat dit paard dit allemaal in een keer perfect hoeft te kunnen hoor, het is nog maar een jonkie, maar hij komt zo wat vreemd over op de foto.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:55

Mariek87 schreef:
Bovendien hoort een paard dragend te lopen en zich niet te duwen van achteren.

Leg uit!! wat bedoel je met duwen?

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:59

Dit meen je toch niet serieus?????Weet jij niet wat het verschil is tussen duwen en dragen?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:01

De stuwing moet toch ergens vandaan komen. anders blijft het paard op de plek staan. Sorry ik heb nog nooit van de term duwen gehoord (dus dat meen ik serieus)

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:37

Je hoeft nog nooit van die term te hebben gehoord, maar je kan toch wel snappen wat zij bedoelt.

Voorbeeld: je gaat boodschappen doen. Je hebt voor 6 kilo aan boodschappen in jouw karretje staan. Wat is zwaarder 6 kilo voortduwen (dus de boodschappen in het karretje laten) of 6 kilo in de handen nemen en dragen?????

Je hebt paarden met een lang achterbeen die je op den duur toch onder de massa krijgt, maar je heb ook paarden die nooit onder de massa zullen gaan komen en dus niet zullen gaan dragen (wat toch de bedoeling is van de dressuur).

Over dit paard kunnen wij in ieder geval nog niet oordelen aangezien zij het paard nog maar net heeft en het paard ook nog jong is.

BounceBabe

Re: Mijn nieuwe paardje @ work (v. Jetset)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:57

Op de foto's lijkt het net alsof hij een zwakke achterhand heeft. Maar het hele beeld lijkt uit elkaar gevallen. Je moet proberen naarmate de les die kont er meer onder te krijgen.

Verder mooie combinatie! Succes!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:16

Garfield schreef:
Je hoeft nog nooit van die term te hebben gehoord, maar je kan toch wel snappen wat zij bedoelt.

Voorbeeld: je gaat boodschappen doen. Je hebt voor 6 kilo aan boodschappen in jouw karretje staan. Wat is zwaarder 6 kilo voortduwen (dus de boodschappen in het karretje laten) of 6 kilo in de handen nemen en dragen?????

Je hebt paarden met een lang achterbeen die je op den duur toch onder de massa krijgt, maar je heb ook paarden die nooit onder de massa zullen gaan komen en dus niet zullen gaan dragen (wat toch de bedoeling is van de dressuur).

Over dit paard kunnen wij in ieder geval nog niet oordelen aangezien zij het paard nog maar net heeft en het paard ook nog jong is.

Oosterhoff, dit was dus idd wat ik bedoelde.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:15

BounceBabe schreef:
Op de foto's lijkt het net alsof hij een zwakke achterhand heeft. Maar het hele beeld lijkt uit elkaar gevallen. Je moet proberen naarmate de les die kont er meer onder te krijgen.

Verder mooie combinatie! Succes!

Nogmaals,hij is 4!!!
Zo'n paard train je niet als een gp paard..

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:32

Veel Gribaldi nakomelingen doen dit ook.. Niet echt mijn type paard, maar zolang jij er gelukkig mee bent! Hij is tenslotte voor jou bedoeld en voor en er is niemand anders die hem leuk hoeft te vinden

Wat is er met je andere paardje eigenlijk? Je onderschrift klinkt een beetje sip..

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:40

miesie schreef:
Veel Gribaldi nakomelingen doen dit ook..

Veel Gribaldi nakomelingen hebben sowieso kromme achterpoten

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:41

Ja ieder heeft zijn mening over zijn achterhand; maar zolang hij helemaal in orde is; en k erblij mee ben zoals al gezegt is, na een 8 maanden zoeken er eindelijk een gevonden heb, k ben er super blij mee!
Maarja, natuurlijk niet elk paard is ieder zijn smaak he..
Maar ookbedankt voor de reacties

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:45

Leuk paard!!
Hij ziet er groooooot en sterk uit.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:12

Garfield schreef:
Het paard heeft een lang achterbeen. Wat betekent dat het paard met zijn achterbenen achter de massa loopt in plaats van dat hij/zij zijn achterbenen onder de massa zet. Dat is ook de reden van de onrustige aanleuning, zodra je dit paard meer aan elkaar krijgt en het paard in de achterhand sterker wordt (dus zijn achterhand onder gaat plaatsen), zal zijn aanleuning ook rustig(er) worden.

Ik zou met dit paard veel tempowisselingen en overgangen gaan rijden om hem achter sterker te maken.

Veel succes!

Ben het hier helemaal mee eens, ben benieuwd naar de foto's als je een paar maanden verder bent

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:22

leuk joh mooi paard veel plezier hoor

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:42

PintoNatal schreef:
bonitobol schreef:
heel mooi paard
heb even in je profiel gekeken en ben fan van je pintoo heb ook pinto

Ik vind je houding eigenlijk wel goed

Ja Pinto is ook echt een geweldige pony, zonder hem kan ik echt niet meer!

ik heb het zelfde gevoel
amuseer je nog met hem

loutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:49

Nou ja.....................
ik begrijp niet waarom iedereen zo reageert! Dit meisje heeft haar paard net!!! Laat haar lekker genieten en lekker beginnen met rijden. IEdereen zit te zeuren over dit niet goed dat niet goed!!! Kom nou, dat heeft z'n tijd nodig!!!!!!

Als dit paard 100% goed is gekeurd is er niets aan de hand!!! Laat haar lekker genieten en de rest komt wel. Dit paard is ook nog jong, moet veel leren.
Toen ik mijn nieuwe pony kreeg zat ik er ook als een zoutzak op en dat heeft echt wel redelijk lang geduurd voordat ik er goed op zat.

Meid het is een mooi paardje!! Geniet er lekker van en trek al dat commentaar niet teveel aan!

Rytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:36

leuk paardje! en leuk om te zien. Ik heb ook een jetsetter.. allebei lang denk, mijn paard is ook lang.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:22

loutje schreef:
Nou ja.....................
ik begrijp niet waarom iedereen zo reageert! Dit meisje heeft haar paard net!!! Laat haar lekker genieten en lekker beginnen met rijden. IEdereen zit te zeuren over dit niet goed dat niet goed!!! Kom nou, dat heeft z'n tijd nodig!!!!!!

Als dit paard 100% goed is gekeurd is er niets aan de hand!!! Laat haar lekker genieten en de rest komt wel. Dit paard is ook nog jong, moet veel leren.
Toen ik mijn nieuwe pony kreeg zat ik er ook als een zoutzak op en dat heeft echt wel redelijk lang geduurd voordat ik er goed op zat.

Meid het is een mooi paardje!! Geniet er lekker van en trek al dat commentaar niet teveel aan!

Wat een onzin, er zijn helemaal geen nare opmerkingen ofzo gemaakt.
Het is ook hartstikke leuk voor haar en het belangrijkste is dat ze zelf blij is met het paardje, en het enige wat er dan ook gezegd is waren wat tips, en een aantal mensen die wat vraagtekens zetten bij de achterhand van het paard. Of ik moet helemaal finaal iets over het hoofd gezien hebben..

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:25

Wat een leuk beessie zeg!! Damn!! hoe groot issie?

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:41

Wat mij echt opvalt irriteerd soms : zij plaatst een foto en we weten allemaal dat het een moment opname is..Dus zij vraagt commentaar/opmerkingen over die foto! Dus dan zeggen wij wat wij zien! Tsja en dan kunnen sommige wel gaan zeggen ''we mogen eigenlijk niet oordelen'' maar zij vraagt erom toch? Wij zeggen gewoon wat wij op die foto zien, misschien is het in het echt heel anders of niet zo! Maar dat horen we dan wel van de gene zelf! En we weten allemaal dat het een jong paard is! Maar het is een leuk paard hoor!Maar dat van de achterhand viel me op tuurlijk is het ene paard niet zo sterk achter dan de andere!Maar met goede training bereik je veel!!Je kunt beter een paard hebben die wat minder is maar wel wil leren en werken dan een paard dat super kan bewegenen niet wil leren en werken!Net zoals met ons je hebt sommige die zijn super slim maar doen er niets mee en je hebt mensen die zijn niet zo slim van zichzelf maar doen er alles voor!Nou zulke bereiken wat!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:24

Jet Setters zijn absoluut niet te vergelijken met Gribaldi's,ik vind ook niet al het commetaar goed,omdat sommige mensen vergeten dat het een jong paard is.Die train je dus heel anders,en als je af en toe wat slordiger moet zitten om hem goed te laten lopen,het zij zo..het is training geen wedstrijd.