Oscar@work, Gister en Vandaag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:59

ChingYi schreef:
ohhhzow...maar die eerste heeft er alleen maar even opgezeten en ff gestapt, gedraafd en gegaloppeerd en voor dat ffetjes hoef je toch niet persee de beugels langer te maken en dat even erop zitten maakt toch niks uit? er zijn er zoveel die op een shet rijden die te groot zijn en daar wordt vaker niks over gezegd en die ander rijdt normaal ook niet op Oscar maar op mijn haf

DUS GEEN COMMENTAAR!!!

Als je geen commentaar wil moet je ze foto's niet op bokt zetten

Zowiezo vind ik het een beetje té ver gaan om iedereen op een 23 jarige pony te laten rondcrossen ..
Ik heb zelf een 18 jarige en daar wordt nu ookal niet meer op gereden ..

Je ziet dat der ruggetje doorgezat is, denk dan ook even na en ga gewoon lekker recreatief rijden ipv je pony in een krul trekken, en al helemaal geen veel te grote mensen der op laten rondcrossen!

En ik heb ook een shetlander en daar werdt ook het begin echt wel over gezanikt hoor!

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:03

rondcrossen is iets heel anders
En ik trek niet..hij gaat vanzelf al snel achter de teugel kruipen

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:05

ChingYi schreef:
rondcrossen is iets heel anders
En ik trek niet..hij gaat vanzelf al snel achter de teugel kruipen

Ik zeg ook niet dat je trekt. Op deze leefdtijd moet je niet opeens gaan beginnen met dressuurrijden vind ik ..
Tis al een oud beesje met een doorgezakt ruggetje..

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:06

beginnen?
Ja dat weet ik, ik rijdt dan ook voornamelijk buiten

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:21

Voor een oude pony is dit gewoon teveel! Klaar...

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:25

tsss voor 1 keertje?

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:27

Nou ik heb ookal in andere topics gezien dat der meerdere meisjes op Oscar zaten

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:27

*zucht*
nu zal ik wel weer tegendraads zijn, er staat bij dat die grote meiden er maar even opgezeten hebben.. Persoonlijk zou ik het ook niet doen, maar toch..

goed, ik vind oscar echt een leuk beestje, had echt het gevoel dat ik naar nikita zat te kijken die loopt precies zo, iets minder achter de teugel en iets lager/langer met d'r hals, totdat ze in galop mag (dan gaat hoofd weer omhoog, in draf ook aan het begin maar dan gaat ze later weer omlaag ), maar toch..

om hem achter de teugel vandaan te krijgen zou ik 'm meer teugel geven en iets bijdrijven, zodat hij zich langer maakt.. Ik krijg het gevoel dat hij erg op je hand rijdt.. en daarom erachter..

maargoed, doe lekker rustig aan met 'm, beetje oefenen dat ie minder achter de teugel loopt en ik denk dat 't dan wel goed komt

@ Katie1989: dan is mijn verzorgpony wel héél erg zielig hoor, denk ik.. die is 26 en loopt af en toe nog voor de kar.. omdat Patty het zélf leuk vindt.. ze geeft zelf aan wat ze kan, maar toch.. is ook zielig?

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:31

ok dankjewel Ils
Ik rijdt hem naar beneden op mijn benen Maar hij reageert idd ook op de lichtste beweging van mijn handen

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:33

Ik vind het er op de foto's gedwongen uit zien, en daarom vind ik het zielig. En je ziet dat de rug van die pony niet optimaal is *zacht uitgedrukt* en als ze verteld dat dat meisje er ook op gegaloppeerd heeft vind ik dat misschien toch wat veel.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:39

Ga helemaal mee eens met Katie1989..
Iedereen crossd dr nog op, iedereen rijdt er nog sirieus op..
Je zegt dat je hem niet in de krul trekt, maar je zegt in je topic wel zelf dat je je teugels niet zo strak moet doen maar losser, dus je trekt haar wél naar beneden, als je op je benen reed had je je teugels vást niet zo kort..
tziet er gewoon niet uit met die meisjes, en denk ook neit dat het zo fijn is voor die pony..

'tis verder wel een hele leuke pony, misschien ist iets om gewoon lekker recreatief te rijden, lekkere buitenritjes enz

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 00:45

ik rijdt ook buiten!!!!

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:56

Ramona_lief schreef:

Zowiezo vind ik het een beetje té ver gaan om iedereen op een 23 jarige pony te laten rondcrossen ..

Dat jou 18 jarige niet loopt wil niet zeggen dat het niet goed is voor oudere paarden/ponys om ze beweging te geven. Mijn 23 jarige arabier ging ook nog 3-4 per week onder het zadel, waarvan 2-3 in de bak, en een keer naar buiten. Daarnaast werd hij ook gewoon gelongeerd. JUIST voor oudere paarden/pony's is het goed om ze beweging te geven.

Verder heb ik geen commentaar op de foto's, ik denk dat ze dat inmiddels zelf wel weet!

Btw ChingYi: Is dit de pony waarmee je laatst lang m'n huis reed?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 01:17

Wij hebben op stal een 36 jarig pony'tje staan en die loopt iedere week nog mee met de jacht, met ruitertje erop. Vind die pony geweldig. Lekker 3 keer in de week beweging hebben, dan roesten ze niet vast.
Het word wel anders wanneer je een ouder paardje gaat overbelasten met teveel rijden/crossen.
Wat me ook opviel was dat ze geen cap op had toen ze met pony op het asvalt stond. Ook niet slim, beton kan heel erg hard aankomen....

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 02:03

Beweging is inderdaad goed, maar dan wel t liefst verantwoorde beweging en niet iemand die niet kan rijden (1e meisje) erop laten bonken. Lekker voor zn rug. En als je geen commentaar wilt kun je idd je foto's beter niet plaatsen.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:28

Idd Kris25, als ze flikkert, flikkert ze ook goed

Citaat:
Je zegt dat je hem niet in de krul trekt, maar je zegt in je topic wel zelf dat je je teugels niet zo strak moet doen maar losser, dus je trekt haar wél naar beneden, als je op je benen reed had je je teugels vást niet zo kort..

Wat vind JIJ daarvan ?!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:45

Tjongejongejonge wat een gezever

eens kijken een 23 jarige ponytje waar lekker mee getrut wordt, zo te zien heeft het dier in iedergeval geen last van de ruiters

Nee hoor heerlijke lol met je knol foto's

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:28

Ik ga met Kim mee, niks mis mee hoor, je pony roest in ieder geval niet vast.

Heb je nog les met hem? Zou ik zeker doen, dan krijg je wat goede tips om te zorgen dat hij zich niet opkropt

Je pony doet me denken aan een pony die ik vroeger kende, die was de 20 ook allang gepasseerd, maar kwam nog steeds uit met jonge ruitertjes op wedstrijden. Die kende ongeveer de proeven uit zijn hoofd haha

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:38

Lottew schreef:
Beweging is inderdaad goed, maar dan wel t liefst verantwoorde beweging en niet iemand die niet kan rijden (1e meisje) erop laten bonken. Lekker voor zn rug. En als je geen commentaar wilt kun je idd je foto's beter niet plaatsen.

Inderdaad, ik ken ook een 23-jarige pony, word ook nog gewoon bereden, maar wel verantwoord!

gekkesies

Re: Oscar@work, Gister en Vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:01

Mijn verzorgpony is ook al 25 maar wordt nog 1 a 2x per week gereden, dat kan hij makkelijk aan hoor!
Het is toch fijn dat er nog iemand voor zo'n "oudje" wil zorgen, dat doet niet zomaar iedereen!
Verder zijn er zeker nog een aantal dingen waar aan gesleuteld moet worden, maar iedereen moet het leren!

ilsz

Re: Oscar@work, Gister en Vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:02

Het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat het 'zielig is omdat hij 23 is'. Zoals hiervoor al vaker gezegd, hartstikke goed juist! Zolang je pony er maar plezier in heeft is er niks mis mee. Mijn pony van 27 rijd ik 3x per week, anders is ze niet te genieten. Zou ze 27 geworden zijn als ze er zoveel last van zou hebben?
Je weet dat die andere 2 meisjes te lang (en niet: te zwaar) zijn en je vermeld erbij dat ze er maar kort of niet vaker op rijden, dus daar zie ik ook geen probleem in.
Leuke pony! Blijf lekker rijden zou ik zeggen.

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:11

Ik vind het er leuk uitzien ChingYi. Je hebt momenteel verantwoorde lol met je verzorgpony's en dat is erg leuk om naar te kijken. Ook dat je wat doet met eerdere aanwijzingen uit eerdere topics is goed om te zien.

Ik sluit me 200% bij Kim (Kiwiko) aan!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:20

#Ymke# schreef:
Ramona_lief schreef:

Dat jou 18 jarige niet loopt wil niet zeggen dat het niet goed is voor oudere paarden/ponys om ze beweging te geven. Mijn 23 jarige arabier ging ook nog 3-4 per week onder het zadel, waarvan 2-3 in de bak, en een keer naar buiten. Daarnaast werd hij ook gewoon gelongeerd. JUIST voor oudere paarden/pony's is het goed om ze beweging te geven.

Verder heb ik geen commentaar op de foto's, ik denk dat ze dat inmiddels zelf wel weet!

Btw ChingYi: Is dit de pony waarmee je laatst lang m'n huis reed?

Ze krijgt nog wel beweging via longeren hoor ..
En der wordt regelmatig lekker mee in het bos gewandeld hoor ..
Ze staat niet alleen ik het weiland niks te doen

Maar het gaat der bij haar om HOE ze met haar pony ongaat .. Dat vind ik gewoon niet kunnen ..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:32

wat is er verkeerd aan dan ???

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:51

De manier waarop ze rijd, ze trekt hem in de krul en voor een paardje met een enorm doorgezakte rug kan dat niet fijn zijn.

Ze zet iedereen erop, ook mensen die echt te groot zijn en laat ze dan lekker galloperen. Kan ook niet fijn zijn voor de pon, een hobbelende beginner op je oude ruggetje.

En als ik zie wat er op zo'n dag allemaal met het beestje gebeurd, drie verschillende mensen erop, dressuren in de wei en daarna ook nog het asfalt op om daar nog eens even door het dorp te rijden....