Tarkan mijn lieve paard van de manege:D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadow_nigel

Re: Tarkan me lieve PaarDj van de manege:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:20

Hoi

Nou op die foto staat hij wel degelijk in de krul getrokken! je hele handen staan op spanning dat kun je zo zien.

En al zouden je handen zo zitten om af te stappen, hoe wil je dan in godsnaam afstijgen?

geen gezicht!

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:42

Heeuj, das de Eenhoorn

Leuk paardje

donnadoni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:14

Debbes schreef:
Dat in de krul getrokken lijkt maar zo want dat valt opzich nog best wel mee, hij doet het meeste al uit zichzelf het enige wat ik doe is hem zo houden.

Stel dat hij nou echt uit zichzelf zo loop dan moet je hem juist niet zo houden. Heb juist geleerd om meer bij te drijven omdat mijn pony anders achter de teugel loopt.

Sorry als ik het fout zie ben ook geen exper maar hij ziet er uit als of hij ook achter de teugel gaat.

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:37

donnadoni: Dat klopt maar sommige!!! vinden hoe dieper hoe beter en als ze uit zich eigen aan de teugel lopen zijn ze er trots op van ''kijk hoe MIJN paardje aan de teugel loopt'' maar aan de teugel lopen is iets anders als zaag zaag zaag.. nee.. aan de teugel is een gevolg van ontspanning en samenhang tussen paard en ruiter.

Maar ik ga hier niet veel woorden meer aan vuil maken! Aju!

donnadoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:51

@lovejewel: Nou precies daar heb je nou helemaal gelijk in. En idd als ik naar de foto kijk ziet het paard er ook echt ontspannen uit

En idd SOMMIGE mensen ik doe ook een heleboel fout ben nog maar een klein meisje maar om respekt te hebben voor mijn pony ga ik niet mij eigen fouten verdedigen.

Sorry TS dat ik je aangevallen heb (was mss een beetje flauw) maar ik vind je kan ook proberen om eerlijk te zijn. Iedereen kan zien dat je zelf je paard zo laat staan en dat hij dat echt niet zelf doet.

we bedoelen het echt niet allemaal gemeen en je kan ook proberen om er van te leren en het beter te doen.

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:16

ia inderdaad erg mooi hoor

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:07

je moet je handen iets meer bij elkaar houden, als je je handen zo ver uit elkaar hebt zijn het net bijzetteugels en zo kan iedereen zijn paard aan de teugel krijgen! ik hoop niet dat dat paard al met iedereen op zijn rug al door de manege rondhobbelt! hij is nog maar 4 jaar!
maar verder ziet hij er wel lleuk uit.

ilja1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:00

TARKAN!!!!
Zo'n lief paardje, ik rijd er ook vaak op.
Hij rijd echt super!!!

Op welke dag rijd je??? (ik van 8 tot 9 op vrijdag )

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:23

donnadoni schreef:
@lovejewel: Nou precies daar heb je nou helemaal gelijk in. En idd als ik naar de foto kijk ziet het paard er ook echt ontspannen uit

En idd SOMMIGE mensen ik doe ook een heleboel fout ben nog maar een klein meisje maar om respekt te hebben voor mijn pony ga ik niet mij eigen fouten verdedigen.

Sorry TS dat ik je aangevallen heb (was mss een beetje flauw) maar ik vind je kan ook proberen om eerlijk te zijn. Iedereen kan zien dat je zelf je paard zo laat staan en dat hij dat echt niet zelf doet.

we bedoelen het echt niet allemaal gemeen en je kan ook proberen om er van te leren en het beter te doen.

Oke dit is echt het allerlaatste wat ik zeg hier

maar ik vind het er dus niet ontspannen uitzien.. voor de rest houd ik me bij me vorige bericht en sluit ik me bij je aan! en indd.. leren doe je van je fouten maar probeer ook te accepteren dat je ( ik ook!) nog niet perfect rijd en probeer met deze tips het te verbeteren!

djelysia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:48

mensen laat dat meisje nu is doen als zij zecht het is niet in de krul getrokken dat is dat zo (hoewel het een tikkie(heel klein tikkie)lijkt) haha verder leuk paard ene lekker hoofdje heeft ie en wat leuk dat je er dan op mag dat er een tekort is dat mag ik ook alee altijd zit altijd te wachten tot de les vol is en dan kan ik op men liever moehahaha ow sorry maar veel rijdplezier zou ik zeggen

Manouk91

Re: Tarkan mijn lieve paard van de manege:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:11

ja hallo,,,
Ik kan ook wel zo een foto van Tarkan plaatsen. Ik rij op Manege de Eenhoorn en Tarkan is een onwijs leuk paard maar, in stilstand en stap loopt hij uitzichzelf nagefelijk. Ik zou wel een foto van de draf of de galop willen zien (want dan is hij stukken moeilijker) want dit kan iedereen wel..... En ik ben het inderdaad een beetje met de rest eens Tarkan kropt zich wel gauw op maar hier is het wel heel overdreven en ik ben bang dat je dit zelf doet. Nou kom maar op met die foto's van de draf en galop want dan kan ik mijn kritiek misschien wel veranderen en had ik het helemaal mis, maar wat ik er nu van denk zit ik behoorlijk goed. Tussendoor in welke les rijd jij?

L0L0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:51

noukjuh schreef:
ja hallo,,,
Ik kan ook wel zo een foto van Tarkan plaatsen. Ik rij op Manege de Eenhoorn en Tarkan is een onwijs leuk paard maar, in stilstand en stap loopt hij uitzichzelf nagefelijk. Ik zou wel een foto van de draf of de galop willen zien (want dan is hij stukken moeilijker) want dit kan iedereen wel..... En ik ben het inderdaad een beetje met de rest eens Tarkan kropt zich wel gauw op maar hier is het wel heel overdreven en ik ben bang dat je dit zelf doet. Nou kom maar op met die foto's van de draf en galop want dan kan ik mijn kritiek misschien wel veranderen en had ik het helemaal mis, maar wat ik er nu van denk zit ik behoorlijk goed. Tussendoor in welke les rijd jij?

zo manouk heel verhaal Maar idd tarkan is een stuk moeilijk in draf en galop en de laaste tijd ook erg sterk.. maar als nog, af stijgen of niet je handen moet je niet zo ver uit elkaar zetten (niet aanvallend bedoelt). Accepteer je fouten.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:08

hej
lief paardje
maar hoort dit niet bij ITP ?

Over dat tuig , er zijn veel maneges die als hun manegepaard niet braaf genoeg / goed genoeg loopt er maar vlug wat extra tuig opsteken of ene sterkter bit inproppen. Ik ken genoeg maneges waar dat zo is en ga die mensen dan maar eens zeggen dat dat verkeerd is. Die paarden moeten opbrengen en als ze niet genoeg luisteren naar een gewone trens , dan moet het met een stang etc. Natuurlijk ( ik ben er vna overtuigd ) zijn er ook heel veel maneges waar dit niet het geval is hé En ik zeg ook niet dat dit in jouw manege het geval is. Maar het komt wel voor .. en dat is jammer.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 02:31

Dat meisje is hardstikke blij met de foto, zeik het dan niet zo af joh!

bonitobol, manege de Eenhoorn is een 5 sterren manege, het personeel en de eigenaar weten goed wat ze doen

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:48

frieske schreef:
wat een mega mooi paardje!!
hoe groot is hij wel niet?
ik vind het ontzettend zonde dat hij voor de manege lessen gebruikt wordt, volgens mij heeft deze ontzettend veel kwaliteiten!!!!
En je handen vin dik gewoon walgelijk storend..sorry!!
het paard kijkt er in ieder geval niet vrolijker op!

hey,

als dit paard meeloopt met manege lessen is het heus niet zo'n ramp hoor! het lijkt wel of de manege voor jou een paarden mishandelings huis is! dit paard kan toch makkelijk met de gevorderde lessen meelopen! sorry maar ik heb van jou het idee van jou dat paarden worden verpest op een manege. en je zegt wel: die handen, walgelijk! hallo, alsof zij gelijk een anky is. iedereen moet nog leren, en jij ook. geef dan in ieder geval tips hoe ze haar handen wel goed kan doen. en het paard lijkt er niet vrolijker op, kan je niet aan 2 foto's zien
vind dit toppic trouwens niet iets voor HAW, meer iets voor ITP...

Debbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 21:55

Ik krijg tarkan in de rechtergallop wel nagefelijk en in draf ook alleen rechts. En links heel soms in draf. Maar zo moeilijk vin ik dat niet bij hem hor. Dat valt allumaal best wel mee. En als jullie zovee lte zeiken hebben zeg dan niks. Want jullie weten dus niet wat er op dat moment gebeurde!!! Jammeerrr!! Een foto is een MOMENT OPNAME En ik kan je 1 ding vertellen ik rijd nooit nooit maar dan ook egt nooit (ja maybe 1x alsk uit balans ben) met strakke gespanne handen!!! en ik weet egt wel hoe ik zelf rij! En je was er niet bij dus je kon niet zien wat er daarvoor en daarna aan de hand was. En als mijn pa vraagt of ik hem even wil laten stil staan dan voor de foto dan ga ik hem natuurlijk niet aansporen om het uit achter de teugel te krijgen wat hij trouwens niet eenss staat. Want meteen na de foto ben ik af gestapt, dus zeik aub niet zo want jullie weten niet eens hoe het ervoor en erna begint. Als jullie reacties willen geven doe dat dan normaal en natuurlijk leer ik van me fouten maar ik ga niet naar een stelletje meide luistere die het allumaal zo graag beter willen weten sorry dames maar dat doe ik niet. ik luister naar me instructrice klaar, en als zei er geen commentaar op heeft dan is het goed!!!
BASTA1!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:26

Doe jij eens even rustig! Als je geen commentaar wilt, dan moet je geen foto's plaatsen.
Je plaatst hier foto's en ja, dan krijg je commentaar. Daar kun je normaal op reageren of anders reageer je maar gewoon niet!

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:03

Kris25 schreef:
Doe jij eens even rustig! Als je geen commentaar wilt, dan moet je geen foto's plaatsen.
Je plaatst hier foto's en ja, dan krijg je commentaar. Daar kun je normaal op reageren of anders reageer je maar gewoon niet!

mee eens

Summertjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:31

haha tja als je foto's neezet dan kun je commetaar krijgen is toch niet erg misschien kun je er wat van leren ?? of niet soms??

saffi30

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:37

mooi hoor

figofrvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:41

Leuk paardje hoor

Baileys_22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:50

[quote="Debbes"]
en ik weet egt wel hoe ik zelf rij! [quote]

als jij weet hoe je zelf rij dan geef je toe dat je hem vast zet
wees eerlijk. zit niet beter te doen dan je ben..

en ja er zijn meiden die het beter weten en ja er zijn hier ook meiden dfie advies willen geven, kat hun niet af voor je eigen fouten

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:19

HAW is bedoeld om (werk)foto's van je paard te plaatsen.
Als je er voor kiest om 2 foto's te plaatsen die niet representatief zijn voor je normale manier van rijden, dan gaat het wel wat ver om anderen te verwijten dat hun commentaar beneden peil is
Omdat er van een rijtechnische discussie geen sprake kan zijn (op basis van 1 foto tijdens het halthouden / afstappen) en omdat er mensen uitgemaakt worden voor 'zeikerd', zal ik hier een slotje op zetten.