Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zou het niet moeten proberen met een spijkerbroek ik hou het wss nog geen 10 min uit
Lynnlovesyou schreef:Je vind 75 niet hoog maar je gaat em wel in de mond trekken en OP je paard zitten boven de sprong :S

) 

.. je neemt het zo goed op!
Jenni schreef:Bedank voor de tips, en ik zit er idd al over te denken om les te gaan nemen over een tijdje, maar bedenk trouwens wel dat dit pas de 3e keer is dat ik actief met hem heb gesprongen.
Ten tweede, ik dwing hem echt niet over de hindernis heen hren dat het er wat minder vriendlijk uitziet komt waarschijnlijk doordat ik de teugels teveel bij me houdt, daar ben ik ook al aan t werken. Maar als je kijkt naar de vorige springfoto's van mij met hem vind ik dat er zeker verbeteringspunten zijn. Hij springt veel netter en zet niet meer 2 a 2,5 meter van te voren af.
En ten derde, ik zou niet zo hoog (ik vind het btw niet echt hoog hr maar goed) met hem springen als ik niet zeker zou zijn van dat hij het kan. Vorige met springen sprong hij 85 cm met gemak met mij erop. En met vrijspringen heeft hij een keer over een hek van 1.20m gesprongen, hij sprong er zelf nog rond de 20cm overheen en dat terwijl het niet eens de bedoeling was. Hij deed het met gemak.
En natuurlijk moet ik het wel opbouwen, maar zoals ik ook al zei ben ik eerst met lage kruisjes begonnen. Ben echt niet gelijk van een laag kruisje overgestapt naar 5 cm
Ook als ik alleen maar kruisjes spring dan draaft er er gewoon overheen... zelf bij lage steiltjes doet ie dat...
Nog @ Nikki_Jimmy: ik denk niet dat ik echt iets wil doen met springen, ik zou het wel leuk vinden als ik ooit met een wedstrijd mee zou kunnen doen, maar ik doe het liever voor de lol.
Kmoet wel zeggen dat het wel weer erg vervelend is dat als 1 persoon iets negatiefs neerzet gelijk iedereen negatief wordt, maarja das bokt. Je kan niet van mij verwachten dat ik pas na een paar keer springen met Dev perféct spring... maar goed, t blijkt wel weer dat bokt perse wil dat het zo goed....
Iig iedereen bedankt voor de tips...gelieve alleen nog maar tips die nog niet zijn gezegd, want de rest is zo onderhand wel duidelijk
(phew lang verhaal)
haffilover schreef:heey
je kunt idd beter les nemen
plaats je handen op de hals van het paard richting de mond want dat arme paard krijgt me toch een rukken in z'n mond en hij gaat niet eens weigeren !!!!!!!!!
ook moet je helemaal niet gaan zitten als een pony springt
Arme Pony
)