Jiggy777 schreef:Mijn paard heeft sinds paar dagen last van de rug. Als ik haar iets bijdrijf met rijden heeft ze de neiging de kont in de lucht te gooien. Dat was eerst alleen met doorzitten, nu ook met lichtrijden staakt ze en wil ze gaan stappen. Het kan zijn dat ze het uit protest doet, nu ik wat meer van haar ga vragen. Ben veel aan het doorzitten zodat ze echt die achterhand eronder moet zetten (ze is erg dominant) Zelf denk ik wel dat ze pijn heeft. Met longeren los aan de lijn loopt ze erg stram met de achterbenen en valt ze naar binnen en doet ze haar oren in de nek als ik iets bijdrijf. Ze loopt dus niet recht, of naar buiten of naar binnen met de schouder. Nu heb ik wel sinds 2 maanden een nieuw zadel. Die heb ik door een kenner laten passen en dat lag allemaal goed. Wel raar dat ze daar nu pas last van gaat krijgen (als het het zadel is). Wat denken jullie?
Ik denk dat het zadel zeker een boosdoener kan zijn, omdat je schrijft dat het probleem is begonnen na het aanschaffen van het nieuwe zadel, even nog een belangrijke tip, doorzitten op een paard met rugpijn , wie verzint dat, die moet zelf maar eens gebukt gaan staan met een hoole rug en ga jij daar lekker op sitten bonken, kijken of er dan hetzelfde gezegd wordt, wat mij betreft, rechtrichten op de juiste manier en zoek een andere intsructie, idd paarden begrijpen.nl
groeten een ervaren instructise