3e les @ Tinker Charlie [western]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:29

Roooosj schreef:
Jeetje gaat het hier altijd zo aan toe op bokt ? Dan zal ik me wel vlug afmelden ook.

Een foto blijft slechts een moment opname.

Het is mijn 3e westernles, en voor mn paardje ook.

Ik ga niet zomaar met een bit rijden dat ik niet ken hoor, ik weet heus wel wat kan en niet.
Jullie maken hier precies een dierenbeul van me :s

welkom op bokt dat is normaal hier want iedereen weet wel wat beter voor je is en niet

ik heb er geen verstand van en kan er verder niks over zeggen dan dat ik het wel ontspannen en relaxt uit vind zien

veel succes verder

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:29

Als je geen ander bit wilt, kun je wel je teugels in de gewone (grote) ringen van het bit vastmaken, dan ben je die hefboomwerking kwijt.

Marisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:38

Roooosj schreef:
Ooh dankje ^^
Over dat wijken, ik doe alleen wat men lesgever vraagt he snapje
En ik draag eigenlijk nooit een cap

Oow okeej haha

Quinzy

Re: 3e les @ Tinker Charlie [western]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:00

Citaat:
Jeetje gaat het hier altijd zo aan toe op bokt ?

Yep jammergenoeg bijna altijd wel. Een paar tips. Plaats alleen foto's waarbij je zit de perfectie naderd en dan moet je nog goed opletten dat er niet te veel rommel op de achtergrond te zien is. Anders gaan ze daar nog over morren ook.
Die foto is misschien niet zo leuk maar daar volg je toch les voor zeker. Heel veel suc6 met je lessen verder. En je hebt een superleuke tinker !

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:09

Waarom begint iedereen meteen over is bokt altijd zo? Bedoel, soms wordt er wel gezeurt, maar volgens mij geeft Anya haar mening goed weer en onderbouwt zodat je er iets mee kunt. En zoals ze zei, haar commentaar is meer voor je lesgever. Want ik persoonlijk vind het ook slimmer (kijk naar eerder geplaatst bericht) om de stop eerst goed vanuit stap te oefenen.

Maar blijf er wel bij dat het afgezien van die stopfoto er erg netjes uitziet. Bij mij was het dus echt veel rommeliger

Roooosj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:20

Ja natuurlijk bedoelt iedereen het goed, alleen komt het soms wel grof over =)

Ik plaats niet alleen de 'goede' foto's.. Anders kan je moeilijk tips krijgen opwat fout gaat.

Misschien zijn jullie tegen zo'n bit, maar de scherpte ligt aan de ruiter zelf. Het is hoe je het gebruikt.
En ik rij altijd met losse teugels. In stap en draf lukt ons dat prima (de stop trouwens ook)

Maar het probleem is onze galop, dan is hij echt niet meer te houden.
Hij kan ook niet rustig galoperen, hij moet steeds crossen
Maar alleen in de bak, op wandelingen luistert hij wel perfect

Binnenkort plaats ik wel nog eens foto's, van een paar lessen verder

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:27

We maken hier op bokt heus niet meteen een dierenbeul van je hoor...

En ik zie dat dit je pas je 3e westernles is, maar hoooo... een beetje rustig aan met je paardje!
Aangezien hij achterwaarts nog niet eens begrijpt, is hij ook nog niet toe aan een stop vanuit galop.. De foto ziet er indd niet zo vriendelijk uit...
Probeer het eerst eens vanuit stap, dat hij je commando begrijpt
Owja en handjes laag he (Ik heb er ook last van hoor )

En iedereen bedoeld het wel goed hoor, heel veel succes met western rijden. Het is hardstikke leuk! En plaats gerust nog eens wat foto's van jou en je tinker, het is een leuk beestje!

Roooosj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 20:09

FuRyoMaRLoeS schreef:
Probeer het eerst eens vanuit stap, dat hij je commando begrijpt

Stap en draf doet hij dat perfect.
(achterwaarts nu ook)

voor de rest bedankt voor de tips

Inky_devil

Re: 3e les @ Tinker Charlie [western]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:20

Citaat:
Klopt....
Weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar bij ons op de manege noemen ze het anders. Een volte is bij ons gewoon een cirkel, wijken wordt bij ons voortwaarts-zijwaarts genoemd. Travers en ranvers (weet niet precies hoe je dat schrijft) doen wij ook alleen noemen wij dat gewoon de heup meenemen naar binnen en naar buiten. Schouder binnenwaarts noemen we gewoon inbuigen naar binnen en naar buiten....
Is dat bij jullie ook?

Volte is ook grote circel bij ons
Wijken is ook zijwaarts-voorwaarts
Ook inbuigen, verzamelen, schakelen, changementen en natuurlijk achterwaarts, spinnen, stoppen enz. grappig dat het bij jullie ook zo heet. Maar zoals je ziet western is niet alleen sjokken.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:29

Wat heb je toch een leuke tinkers! Kom inderdaad eens kijken in he subforum [Tinkers]
Vooral de laatste foto vind ik ERG leuk. Mijn merrie komt ook in protest als ze achterwaarts gevraagd wordt, maar dat heeft een lichamelijke reden.