roda (flemmingh) @ dubbele longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:51

rodalover, ik zag je berichtje staan bij mijn topic, leuk he?

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:16

jaja bijna alle familieleden van mijn paardje zijn knap haha
kan gewoon niet anders

rockey

Re: roda (flemmingh) @ dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:11

eej ik ken jou!! heb je paar keer zien rijden, je reed laatst ook mee in heukelom geloof ik?

vind dat je er netjes op zit, alleen je zou meer eraan mogen rijden, die paar keren dat ik je zien heb, paard loopt te simpel nu

welke stal heb je gewerkt als ik vragen mag?

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 23:18

ik heb stage gelopen bij esther manders in haaren kei leuk werk er nu ook ( en we gaan weleens stappen enzo kei gezellie)

en even over dat simpel lopen je zou voor de gein een keer langs moeten komen ze begint nu echt met haar achterhand onder te komen en dan het voorbeen wauw
ik was in heukelom dacht ik tweede ofzo en nog een keer in de prijs. Toen ik was kei ziek. dusja een hele prestatie had koorts en voelde me erg slap. als roda op zij had gesprongen onverwachts had ik er langs gelegen was trouwens nog wel buiten

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:23

Leuk paard hoor! Alleen je kan er niet aan zien dat het een Flemmingh is.

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:30

HeeJ Trien,, wat leuk dat ik jouw paardje keer op bokt zie... Haha!! We moeten snel een keer wa afspreken is te lang geleden!! Maar jah we hebben allebei van die drukke levens hè?? Loopt goed aan de dubbele longe ik heb da hier op school ook moeten doen da valt nog niet mee haha... Nou hoop dak je snel keer zie.. Doegg Kuss(K) Manon

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:25

hej truus voortaan ook op bokt we spreken weer snel af

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:50

Hallow ik ben al vanaf 6 april op bokt haha... Ja is goed!! Als ik het niet vergeet bel ik dees weekend nog wel.. Waar ga je opstap dees weekend?? En wat was je zoenerig de vorige keer bij "de langste nacht" ( die hardstikke kort was ) haha!!! Nou tot snel.. Doegg!!

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:42

je moet jouw paardje ook eens op bokt zetten nonnie
zie ik hem ook weer eens want die keer met deurne dat is alweer zolang geleden, kan ik eens zien hou je hem hebt verbeterd

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:53

OKee maar ik kan da niet ik zal het een keer proberen en moet nog fotos maken okee?? xxjes

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 23:36

ik zal het jouw tegen die tijd wel zeggen!!
maar heeft iemand hier nog commentaar of is het commentaar op van de medebokkers?

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:49

mooie hals op die fotows van het longeren maar die onder het zadel mag je hem indd iets meer erdoor rijden, ik heb zelf ook flemmingh ze zijn niet zo makkelijk inderdaad maar ja welk paard wel.. en over de rug rijden kan elke flemmingh wel maar week is iets anders
Die van mij heeft er wel veel moeite mee heel veel maar dat komt door paar ongelukjes.. wat rijd je ermee?

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:59

mooi paard hoor.

Maar hoe heb je die bijzet zitten? Die zit aan de longeerlijn?

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:43

Heeey Nico! Roda weer eens op de foto! Leuke fotos hoor!

zamzam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:04

Leuk paard heb je. het topic viel mij ook op omdat de opa van mijn paard een flemmingh is dus was erg benieuwd hoe die van jou er uit zag.

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 20:53

die rijfoto is van eind augustus begin september, ik rijd er voortaan meer aan als ik het zo mag zeggen

zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen, als ik iemand gevonden heb die fatsoenlijke foto's kan maken

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 20:54

@ kyra die bijzet is een dubbbele longe en daar zit de bijzet al zeg maar aan vast zoals je ziet

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:21

heel mooi paard!!! en op foto 2: zow kan flemmingh op sommige foto's ok lopen!!! echt heel gaaf: mooi kleur ok!!!

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:42

dankje wel ben super blij met mijn paardje, ik was meteen verliefd toen ik haar zag !!
ze geeft me steeds meer een super gevoel!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:20

mooi beestje zeg!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:59

Leuke foto's die foto die in de zomer gemaakt is super die mooie rode kleur heeft die van mij ook ze worden zo licht als je ze scheert maar gelukkig trekt dat al weer wat bij bij die van mij.Mag ik vragen waarom je de longe niet achterlangs hebt gedaan?

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:17

uh zou het niet weten, ik dacht dat gaat het te moeilijk worden met die deken. zal het een keertje proberen
en ik heb zelf het dubbel longeren nog net pas goed onder de knie
heb deze zomer veel geoefend met een paard die al heel zijn leven met de dubbele longe wordt gelongeerd het paard is nu 20. en heeft zz zwaar gelopen was echt super cool om met dat paard te mogen werken die uitgestrekte draf wauw, mijn baas nam hem af en toe over en liet dan alle dingen die hij kende zien piaffe enzo echt gaaf

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:46

@ rodalover Ik heb zelf geen ervaring met dubbele longe, jammergenoeg, ik zou het graag leren. Maar zit dan de bijzet altijd aan de longeerlijn vast?

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 17:32

ja dat is juist het fijne van dubbele longe, je kunt bijna dezelfde hulpen geven als met rijden, je hebt de zweep of je stem voor het voorwaartsen en je hand voor de rest. je kunt hem natuurlijk op veel verschillende manieren bijzetten. hoe ik haar bij gezet is rond en diep. zodat ze goed over haar rug loopt. vind ik zelf erg belangrijk. want als ze dat niet is dan zijn haar gangen ook veel en veel minder.
je zou gewoon eens rond moeten vragen in jouw buurt en paardenvriendenkring of iemand de dubbele longe beheerst.

mijn paard pikt gelukkig zo goed als alles dus daar had ik geen probleem mee!! maar als jouw paard er erg onwennig mee is en jij ook dan wordt het echt moeilijk met al die lijnen !!

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:35

haha, ja dat geloof ik best. Als ik het even kan zou ik een keer zo'n cursus willen volgen. Maar momenteel ben ik daar niet voor in de gelegenheid. Bedankt voor jouw reply.