Stress bij inrijden jong paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:35

De gevaarlijkste momenten bij het rijden zijn het op en afstappen. Ik hoop dat je iemand in de arm neemt die je kan helpen bij het inrijden, als dit gedrag er niet uit te krijgen is, kan het het begin zijn van een verstoorde verhouding met dit paard. Iets goed aanleren is net zo makkelijk gedaan dan iets fout aanleren. Met het probleem dat je het fout aangeleerde niet snel weer er weer uitkrijgt.

Ik zou hulp zoeken, niet te lang proberen het zelf op te lossen.

horse_biitCh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:43

aan het zadel zal het niet liggen, want eerst was ze met zadel ook heel braaf..
er zal inderdaad iets zijn waarvan je paard of pony geschrokken is, maar ik denk inderdaad niet dat het komt doordat je met je voet tegen de rug aankomt.
hou je de teugels strak of losjes als je opstapt? Geef je genoeG ruimte?
misschien moet je hem of haar ontspannen door eerst een suikerklont te even, dan je hand over de hals, en daarna rustig opstappen.
succes

horse_biitCh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:45

Stel, je komt erachter dat het TOCH aan het zadel ligt ( wat me niet logisch lijkt ), heb je nu ook zadels met een soort lucht erin, die zitten altijd goed!

Siggy

Re: Stress bij inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:19

Bedankt voor alle tips !! Ik heb haar een weekje rust gegunt, gewoon even helemaal niets gedaan. Afgelopen dinsdag het zadel er weer op gegooid, beetje om haar heen geklopt en getrommeld, naast haar staan springen en gek gedaan (het is maar goed dat ik alleen was, iemand die niet weet waar ik mee bezig was, had me vast voor gek verklaard ), voet in de beugel gezet en een beetje druk gezet, gehangen op het zadel. Ze vond alles best, vertoonde geen enkele stress. Ik ben niet verder gegaan, omdat ik alleen was, maar ik denk dat ik dit weekend weer probeer op te stappen.