Urbie (v. Polansky) eindelijk weer onder het zadel. (veel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:24

Leuk om jullie weer in actie te zien! Wat is Urbie toch een lekker ding!

Mause

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:41

Hey, wat leuk, foto's! Urbie ziet er super uit! Die tijd rust hebben hem goed gedaan! En dat rechtop zitten.... dat is ook best lastig Even een goede juf vinden die dat maar vaak genoeg roept, dan komt dat vast en zeker weer in orde.

Ben je morgen overdag op stal? Ik ben namelijk lekker vrij en wil misschien even komen buurten (als je tijd en zin hebt natuurlijk)!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:43

Hopelijk gaat die training helpen, is echt heel vervelend als hij de trailer niet op wil. Dacht dat hij afgelopen zaterdag al ging, vandaar mijn vraag
Heb jij gewoon maisolie bij de supermarkt gehaald?

anydale

Re: Urbie (v. Polansky) eindelijk weer onder het zadel. (vee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:56

Daar hebben we het mooie zwarte paard weer! Vind het er erg vriendelijk uitzien Ik heb niet echt commentaar op je rijden

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:57

Zo wat een lekkerding zeG!
Ik ben blij dat het nu weer beter met hem gaat
Wat mij opviel is dat je je handen op sommige foto's vast zet.. kan natuurlijk ook moment op name zijn..
En idd ERG gave laarzen!
@ youngster: Dat wou ik idd ook vragen....
ik gebruik voor mijn eigen paardje zonnebloem olie..

Ik zou zeggen veel suCces! (en dat van de trailer komt vast goed )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:11

Liza van loon: Hij doet gelukkig niet zo heel erg lelijk als hij iets niet wil. Vooral een beetje omdraaien en heel boos kijken.

Mieke: Ik hoop echt dat ze hem gewoon zo leren laden dat ik alleen ermee op stap kan. Dit is echt een machteloos gevoel op deze manier. Kan nergens heen en daarnaast ben ik ook nog bang dat er iets gebeurt en ik hem niet naar de dierenarts kan brengen.

Apple: Het zou best kunnen dat het door de olie komt. Ik ga in ieder geval niets veranderen aan het voer voorlopig. Hij begint er steeds beter uit te zien en gelukkig ook steeds voller te worden.

Karin: Dank je.

Mause: Heb je gepb'd. Een goede juf heb ik wel op het oog maar ik moet daar wel naartoe kunnen. Nog even geduld en dan kan ik hopelijk aan de slag.

Youmgster: Ik hoop ook echt dat het helpt zou niet weten hoe ik het anders op moet lossen. Zonnebloemolie is gewoon degene die je in de supermarkt kunt kopen. Ik haal het bij de Makro in grootverpakking dan gaat zo'n fles lekker lang mee.

Anydale: Dank je.

JesS_OsCar: Die handen waren mij ook al in negatieve zin opgevallen. Ik ga er even extra opletten als ik de volgende keer erop ga. Het blijft altijd moeilijk om zelf los en ontspannen te blijven als je paard zich vastzet.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:20

Mooie bruine laarzen!

Oh wacht er staat nog meer op de foto

Fijn joh dat jullie weer zo lekker aan de slag zijn. Ik hoop Urbie binnenkort in het echie mee te maken. Ben benieuwd hoe hij het dan doet

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:22

jah bij mij is het ook een punt hoor dat ontspannen in je handen.. ik heb ook vaak dat ik me hand/pols beetje vreemd ga draaien.. maar goed ! het komt wel goed!:D

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:28

Wat een prachtpaard heb je daar! Ik ben dol op zwarte paarden, en die van jou is écht zwart Mooie laarzen trouwens

Zo te zien ben je heel erg goed met hem bezig. Gezien z'n rug problemen zou ik wel proberen hem laag te laten lopen met z'n hele hals, dus z'n neusje mag er van voor best wat uit. Maar zo te zien ben je daar mee bezig. Hier vond ik het er mooi ontspannen uit zien:

Afbeelding

Verder onthoud ik me van commentaar, want nogmaals: je bent goed bezig!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:37

Mickey: Lijkt me gezellig om binnenkort (als ik weer weg kan) eens te kijken of Laiser Urbie net zo lief vind als dat hij Faust vond.

JesS_OsCar: Stom hoe je dan de meest vreemde dingen met je handen en polsen kunt gaan uithalen als het niet lukt. Alsof het dan wel gaat.

Javayo: Hij mag van mij zelfs nog lager zakken dan op die foto. Ik had daar gisteren echt wel een probleem mee morgen maar eens kijken of het beter gaat. Ik was wel blij dat hij wat meer begint na te geven in de kaak en de nek nu de rest nog.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:02

Wat leuk, een Polansky! Mijn paardje is ook een Polansky. Die heeft ook de neiging om er erg hoog bovenuit te gaan lopen. Ik zie op jou foto's dat je paard soms achter het been loopt, en daardoor wegkrult. De teugel komt helemaal los te hangen en er is geen druk meer aan elkaar. Probeer meer met het been naar de hand toe te rijden, dan gaat hij ook beter zakken.
Op de foto's van de linkergalop vind ik dat je iets te sterk inwerkt met je binnenhand. Je handen liggen trouwens op bijna alle foto's plat.
Verder ziet het er goed uit. Ik vind het een ontzettend mooi type paard.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:15

Wow, gave laarzen!!!
Super hoor

Urbie is ook *kwijl*
't Is en blijft een mooi paard, hij ziet er echt goed uit

Op rijtechnisch gebied kan ik je helaas niet helpen, je weet veel meer dan ik, dus daar heb je niks aan
Even in gedachten houdend dat het een jong paard is met een behoorlijk verleden, vind ik wel dat het er goed uitziet.
Op sommige foto's is duidelijk te zien dat er veel werk aan de winkel is, maar op andere foto's zie je ook een duidelijk effect van je werk.
In het begin zal het vast een kwestie van vallen en opstaan zijn. Af en toe een goed moment, daar moet je voor gaan.
En zo proberen om die goede momenten steeds langer te rekken.
Volgens mij gaat het allemaal wel goedkomen

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:19

Prachtig paard,
denk idd dat als hij nu lekker over de rug gereden wordt en het wat meer ontspannen gaat, je alleen nog maar een nóg mooier paard gaat krijgen! Vind trouwens het vooroverzitten wel meevallen, helemaal als je lichtrijdt want dan hoort het zo anders kun je het zadel niet uit, joh!
Lekker lesnemen, zodat je begeleiding hebt, het lijkt me geen makkelijke maar wel leuke uitdaging!
Oja, je laarzen...bijna vergeten ze zijn prachtig

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:21

daar is dat kwijl paard weer!
hij is echt mooi zwart en ziet er super uit

en het rijden neem de tijd en doe rustig aan dan komt wel alles goed,
je bent goed bezig

justabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:23

Ik vind hem persoonlijk soms nogal opgekropt lopen.. Dat zal niet jouw schuld zijn end at komt nog wel goed Ik bedoel het is een 4jarig paard .. En dat fijna stukje waar jij het over had zag er inderdaad super goed uit

Veel succes en zo te zien leert hij snel en veel want dat kan ik niet hoor met zo'n krukje bij een jong paard Super !!

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:18

Wat een leuk paardje heb je! Hij ziet er echt super uit !! Veel succes nog met hem !!

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:21

Mooi paard, prachtig velletje en mooi koppie..
Zit je zadel alleen niet krap??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:27

Kylan: Ben het met je eens dat mij hand echt lelijk is op de foto's ik ben er zelf ook best van geschrokken. Ik vind het op dit moment erg moeilijk om hem fijn aan het been te krijgen omdat hij terwijl hij achter het been kruipt toch onwijs loperig is. Ik wil dan eigenlijk terug in het tempo en ook nog druk van achter krijgen en dat is best lastig met zo'n groen paard.

Oscar: Dank je. Die goede momenten daar geniet ik ook echt van. Ze zijn alleen altijd weer zo snel voorbij. Maar die gaan vanzelf steeds langer duren.

MirandaFuego: Ik vind zelf dat ik wel wat meer op mijn kont mag gaan zitten. Ik hoop begin volgend jaar een nieuw zadel voor hem te kopen en dan zal het ook makkelijker zijn. Dit zadel past hem beter dan mij.

onley: We doen gewoon rustig aan en dan komt alles wel op zijn tijd. Soms is het wel moeilijk om er niet twee dagen achter elkaar op te gaan zitten maar geduld is een schone zaak denk ik dan maar.

justabokker:Hij loopt heel vaak nog veel te opgekropt en vaak ook nog veel te hoog in de hals. Maar ik heb goede hoop dat we dat steeds fijner gaan krijgen hoewel ik wel denk dat het altijd een punt zal zijn wat veel aandacht nodig zal hebben bij hem.
Met het krukje gaat al heel goed gelukkig want hij vond opstijgen nog niet zo leuk toen ik hem kocht. We hebben steeds geoefend met iemand die hem vasthield en wat lekkers gaf en gisteren ben ik voor het eerst zelfstandig opgestapt en dat ging best goed.

classeygurl: Dank je.

CielitoLindo: Zadel is voor mij echt te klein. Ik heb deze onder en laag stof vandaan gehaald omdat het hem goed past. Op advies van de zadelmaker moet ik eerst eens een maand of twee regelmatig rijden voor ik een nieuw zadel koop. Op die manier is zijn rug al iets meer in model en zal ik waarschijnlijk lang plezier van mijn zadel kunnen hebben.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:51

Super mooi dier die Urbie.

Je kan aan de foto's idd goed zien dat ie een rugblessure (gehad) heeft. Mijn paard heeft ook een rugblessure gehad en ik herken het beeld wel. Ook van rug wegdrukken, opkrullen en loperig worden. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen, dus dat zal met Urbie vast ook wel goedkomen.

Ik zou je alleen wel willen adviseren die rug regelmatig te laten bekijken door een manueel of osteopaat. Ik doe dat ook nog steeds en soms blijkt er toch hier of daar weer een klein blokkadetje te zitten. Zeker gezien de historie kan zoiets soms weer uitgroeien tot een grote blokkade en dan ben je ineens weer terug bij af.

Mayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:12

Hij ziet er super uit zeg! Dat rijden komt helemaal goed

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:29

Je hebt echt een super paard onder je kont!
Wat een geweldig dier is dit zeg!
Het gaat helemaal goed komen met die training..

Edit: Je laarzen zijn ook erg mooi...

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:36

Oeeee wat een sexy paardje zeg!
Echt mooi zwart!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:17

So so een echte black beauty! Erg mooi paard zeg! Je rijdt hem netjes!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:59

Wat een leuk beestje! Net zoals iedereen vind ik het een mooie kleur!
Wij hebben een 3-jarige Polansky, en die vindt het ook heel moeilijk om echt mooi te zakken en de rug los te laten.

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:06

Wow wat een paard!!! echt heel mooi je boft wel met zo paard hij kan wel fotomodel worden hij kijkt op elke foto zo mooi. en wat betreft het rijden je weet zelf wat er fout ging dus ik heb geen commentaar meer!!

veel succes ermee!!!