Dressuurwedstrijd M1 proef (foto's & filmpjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 15:12

@jaggie: Bedankt en helemaal gelijk! Ik moet over het algemeen ook m'n teugels iets korter nemen en m'n handen iets meer naar voren doen.

@Yvonniej: haha nee hoor, heb gewoon d'r staart ingevlochten. Die is namelijk niet getoileteerd.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:15

ziet er goed en ontspannen uit,
in het begin van je proef zit je vaak erg naar achter, probeer rechtop te zitten en niet continu je hakken op te trekken.
succes

Benjamin

Re: Dressuurwedstrijd M1 proef (foto's & filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:32

Heey joyce!
Ziet er netjes uit hoor zo met Nienke, ik weet dat het geen makkelijk paard is dus ik vind dat je het hartstikke goed hebt gedaan! gefeliciteerd met je winstpuntje!!
liefs, Iris

Reentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:36

Heey Joos,
Leuke foto's! En het gaat aardig goed he in de M1?? Ik ga a.s. zondag weer eens gek doen. Jaja, dan ga ik ook weer ff starten! Ben benieuwd!

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:59

Heel leuk manege paard daar kunnen de meeste mensen nog een hoop van leren denk ik. Verder heb je best een nette proef gereden.

Maar ik heb wel een paar opmerkingen
Met de uitgestekte stap mag je meer verschil tonen en het neusje mag er meer uit.
Ook met de vrije stap mag je meer teugel geven.
Het gedeelde schouderbinnenwaarts,wending om de achterhand en middengalop dat is al besprokken dus daar geef ik geen commentaar meer over .

Ik wens je met dit leuke paard heel veel suc6 in de volgende wedstrijden.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:31

Haha als je halthoudt voor het achterwaarts, is net alsof je in een gat valt maar dan draait de camera even :p Ziet er echt netjes uit voor een manegepaard, zelfs beter dan hoe sommige échte wedstrijdruiters met hun eigen paard rijden!

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:16

Wauw wat een super manegepaardje
Knap hoor!
Mooie foto's en mooi filmpje ook.

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 21:13

@Reentjuh: beetje jammer dat jij er niet was zondag! Nouja komende zondag heb je dus herkansing... Succes in ieder geval!

@visca: Bedankt voor je compliment en de tips!

@renes: Bedankt! Haha ja volgens mij weet m'n moeder zelf ook niet meer wat er daar nou precies gebeurde. Ach m'n proef staat er verder best aardig op, dus ik mag niet klagen!

@ziatje: Bedankt!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:17

@Politie Ted

Got a question! Wat bedoel je met: meer op drie sporen lopen? Ikzelf rijd in een manège en droom al jaren van een eigen paard... en er worden dus ook geen onderling manègewedstrijden gehouden (wel ponnyrally's enz. en op muziek rijden, sommige paarden rijden dan soepeler ritmischer en zweven over de grond, krijg je er wat cadans in!) Je zei dat als tip.. in het begin, ik wou dat graag eens weten, altijd bereid wat bij te leren!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:38

magli schreef:
@Politie Ted

Got a question! Wat bedoel je met: meer op drie sporen lopen? Ikzelf rijd in een manège en droom al jaren van een eigen paard... en er worden dus ook geen onderling manègewedstrijden gehouden (wel ponnyrally's enz. en op muziek rijden, sommige paarden rijden dan soepeler ritmischer en zweven over de grond, krijg je er wat cadans in!) Je zei dat als tip.. in het begin, ik wou dat graag eens weten, altijd bereid wat bij te leren!

Met over 3 sporen lopen, wordt heel simpel gezegt bedoeld dat wanneer je van voren gaat kijken, je dan maar 3 benen ziet in je schouderbinnenwaarts. Het binnenachterbeen stapt in dezelfde lijn als het buitenvoorbeen, snap je?

Ik vind deze M1 proef er trouwens niet heel verkeerd uitzien. Jammer van je draf pasje in je uitgestrekte stap.
Het ziet er netjes uit maar het zou voor het mooie nog allemaal even net iets meer bevestigd worden, bijv. de keertwendingen en de schouderbinnenwaarts. De puntjes op de i zetten.

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:50

leuk paardje heb je hoor !!

waar had je wedstrijd ?? ik wil namelijk ook ergens onderling rijden en omdat jij in nieuwegein woont dan zal het niet zo ver weg zijn ?

Gr. janise

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:30

@ magli; Sjel heeft het al duidelijk uitgelegd denk ik...

@Sjel; bedankt! Het mag inderdaad allemaal nog net iets meer. Daaraan zijn we ook aan het werken. Het is natuurlijk toch een manegepaard, dus dan duurt dat allemaal wat langer. En ze liep die tijd steeds niet zo heel erg lekker (heb wel eens fijner op haar gereden), maar met m'n proefje viel dat gelukkig wel mee. Maar we hebben nog genoeg om aan te werken ja!

@iSaBeLL; Dit is bij mijn manege in Delft (kom daar vandaan), dus waarschijnlijk niet echt in de buurt voor jou. Bovendien zijn die onderlinge wedstrijden alleen voor leden en dus niet voor mensen van buitenaf.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:30

Mooie foto's. Knap paardje zeg!!

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:00

Leuk beestje,alleen probeer op je binnenhand te letten want hij zit een beetje terug te werken.

Maar petje af hoor wat je met dat beestje hebt bereikt

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:13

hoi, ja ik ben het ook eens met visca, let alleen op je teugels, zijn wel iets te lang je zit bijna tegen je buik aan, mag korter en je handen mee naar voren!

Verder leuk paard!

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:21

Bedankt nog voor de tips. Petersburg, dat is inderdaad ook een zwak punt van me. Goed dat ik daar af en toe weer even aan herinnerd word, zodat ik er extra op kan letten!

magli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:57

@Sjiel
Ik denk dat ik het snap...

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:36

wat een leuke pony/paard! keii lief!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:28

wat een mooi kleurtje heeft het paard
De proef geeft een best ontspannen beeld, knap hoor zo met een manege paard.
Rijd je daar vaker op?
mooie tact in de draf, jammer van de middenstap en middendraf.. (dara ging hij geloof ik op het laatst iets onregelmatig of een soort galoppasje)
Het beeld oogt ontspannen Ga zo door!

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 00:15

@ kyralover: het is een paard hoor . Fries x KWPN.

@ Palhaço: Dank je. Ja ik rij er wel vaker op. Ik rij wel graag op haar, want ze kan wel leuk lopen. Ik heb op zaterdag altijd les en dan rij ik denk ik ongeveer de helft van de keren op haar. Maar heb toevallig nu al een tijdje niet meer op haar gereden.