Keer ander bit proberen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: Keer ander bit proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:24

renatevb schreef:
nou je moet je paardje kunnen rijden op een simpel trensje! Niet wisselen dus, je kan misschien haar gebit laten kontroleren? Of de rug en zo, het kan van vanalles komen! Is er niets te vinden, moet je effe zorgen dat je ten raden kan bij iemand die paarden africht of zo, een kalm persoon, die veel bereikt heeft, die kan je misschien helpen! Ik weet hoe het voelt, mijn merrie deed dat vroeger ook, ik moest haar dan gewoon helemaal op een klein cirkeltje draaien tot ze weer kalmer werd en dan terug controle proberen nemen en pas dan terug uit het cirkeltje! Je kan misschien je paard ook voorwaards neerwaarts rijden, zodat ze zich leert ontspannen, moest dit het probleem zijn.

Nou veel succes! Wat zou het paardrijden zijn zonder uitdagingen! Maar geen enkele uitdaging is onoplosbaar!

Wat ik dus wil zeggen is dat er veel verschillende soorten trensjes zijn. Het ene paard vind ongebroken prettiger, de ander dubbel gebroken. De een loopt lekkerder op een dunne, de ander op een dikke. En dat moet je zien uit te vinden. Die van mij heeft een hekel aan enkelgebroken, maar loopt heerlijk op een dubbelgebroken, om maar eens een voorbeeld te geven. IMO kan het dus helemaal geen kwaad om een keer een ander trensje te proberen. Ze wil niet overstappen op een pelham ofzo.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:35

neen dat is waar, maar mijn vissie is dat je elk paard in principe zou moeten kunnen lopen op een simpel watertrensje. Dat werkt voor mij, ik zeg niet dat dat de juiste vissie is, als die er al zijn, maar zo werk ik en dat heeft me ook geen problemen gegeven, enkel superlopende zachte paarden. Omdat je bij ons in belgie nogal vaak mensen ziet die denken dat alles wordt opgelost als je maar een sterk genoeg bit insteekt! Je kan je al voorstellen! En dat zou spijtig zijn, snap je.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 15:59

@ bedankt! Ik hou het gewoon op de watertrensjes!

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:49

ik rij mijn haf met een ongebroken bitje ik vind het veel fijner ze kouwt er ook veel meer op maar dat is voor elk paar natuurlijk weer anders.