Kadanz haar eerste keer @ work op Bokt.nl!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 01:08

uhm, waarom heb je op sommige foto's wel een slof om, en anderen niet? Of kijk is zo krom? ik vind iig de foto's zonder slof er veel beter uitzien, en die met slof... tsja... duidelijk foutief gebruik van de slof! Zo zul je nooit goed kunnen rijden!

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:36

Een magische slof.. Die wil ik ook!!! Zo is hij er, en zo is hij er niet
Tja, ben het verder wel met de rest eens. Persoonlijk zou ik zulke foto's nooit plaatsen. Sterker nog, persoonlijk zou ik nooit zo rijden. Maar iedereen is anders, en dat blijkt wel weer.

Liza_vL

Re: Kadanz haar eerste keer @ work op Bokt.nl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:46

Kadanzlover schreef:
hey,

ik weet dat jullie denken dat ik de slof verkeerd gebruik, maar ik krijg zo les. Mijn instructeur rijd bij Rosalinde Heck die op haar beurt weer bij Anky van Grunsven en Edward Gal rijd. Het is niet dat ik volop in de verdediging ga:P maar Kadanz had eerder altijd heel snel last van haar rug, nu ik haar oprol heeft ze dat een heel stuk minder. De slof lijkt strak te staan maar ik heb de meeste druk op de teugels.

Jullie mogen natuurlijk jullie eigen mening hebben, maar dit wilde ik ff zegguh:P

Groetjes Pauline

Dat is de zien dat je de meeste druk op de teugels hebt, ze hangt gigantisch ofniet? Ophouding, en met been erachteraan en dat steeds weer.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:47

Je zei dat ze een rugprobleem heeft en dat het zo fijner voor haar is. Dat kan natuurlijk nooit. Doordat jij haar echt letterlijk en figuurlijk naar beneden trekt kan ze echt nooit haar rug ontspannen. Slof eraf, of jij eraf!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:45

Volgens mij is alles al gezecht ik vind het gewoon broert om te zien hoe je de slof gebruikt en gewoon weg zielig, en het boeit me echt niet van wie je les hebt zou dan maar gauw een ander zoeken voor je paardje nog meer last van zijn rug krijgt,

welkom op bokt al zul je dit niet gedacht hebben, tip stop met slof rijden of plaats zulke foto`s niet meer, zal je een hoop kritiek schelen,

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:51

Kadanzlover schreef:
hey,

ik weet dat jullie denken dat ik de slof verkeerd gebruik, maar ik krijg zo les. Mijn instructeur rijd bij Rosalinde Heck die op haar beurt weer bij Anky van Grunsven en Edward Gal rijd. Het is niet dat ik volop in de verdediging ga:P maar Kadanz had eerder altijd heel snel last van haar rug, nu ik haar oprol heeft ze dat een heel stuk minder. De slof lijkt strak te staan maar ik heb de meeste druk op de teugels.

Jullie mogen natuurlijk jullie eigen mening hebben, maar dit wilde ik ff zegguh:P

Groetjes Pauline

als je die slof er eens afhaald.
Je heb het zelf al over "oprollen"!!
en als je zo met een slof rijdt grote kans dat ze dan weer last van haar rug krijgt. de slof lijkt wel straks, alsof je m naar beneden trekt....

Ik zie hier nou niet dat je de slof goed gebruikt hoor... Je paard loopt echt op de voorhand te duikelen omdat t msichein door die slof niet anders kan. KIjk als je hem wat meer opricht, dus de slof lekker los eraan laat bungelen, en alleen dat ie inwerkt als hij echt nodig is, dus als ie te hoog komt o.i.d. sommige paarden is het al genoeg als er alleen maar wat aanhangt.... ik vind het een akelig gezicht als een paard naar beneden wordt getrokken door een slof... tuurlijk ieder paard heeft wel eens correctie nodig, en ik ben ook absloluut niet anti slofteugel, maar dan moet ie wel goed gebruikt worden, en niet alledaags werk van maken.
Laatst bijgewerkt door snoopy19 op 14-11-05 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:54

Het ziet er netjes uit, alleen vind ik de slof te vaak strak staan, hij staat eigenlijk altijd strak. Zou liever meer dieptedaling dan zien en een lossere slof.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:58

Ik snap het gezeur niet zo dat er geen kritiek gegeven mag worden over de slof. De topicstarter plaatst hier toch haar foto's om te leren van het commentaar dat ze krijgt.
Ik ben absoluut niet tegen het rijden met slof, wel tegen het VERKEERD rijden met slof. En dit is typisch zo'n geval. Ik kan ook niet geloven dat je van je instructeur zo moet rijden, of je hebt niet zo'n goede instructeur, of hij dan bij edward of bij weet ik veel wie lest zegt mij niet zoveel.
En dan zeggen dat je slof hier los hangt en dat je de meeste druk op je teugels hebt is ook echt onzin Iedereen ziet hier op de foto's dat je paard in de krul getrokken loopt.

Nou is het jou paard en je moet er mee doen wat je zelf wilt, maar ik vind het zo'n zonde want het lijkt mij echt een leuk paard. Ik bedoel dit ook niet als aanval of gemeen, dus probeer het zo ook niet op te vatten. Ik probeer je alleen te waarschuwen dat je zo meer kapot maakt dan dat je verbetert. Haal die slof eraf, of hang hem een heel stuk losser. En neem de tijd om zelf te leren hoe je een paard correct nageeflijk rijdt. Zeker als je zegt dat jou paard problemen heeft (gehad?) met haar rug. Want anders heb je een heel grote kans dat de problemen terug komen. En ik kan je wel vertellen dat dat voor veel meer verdriet zorgt dan wanneer je paardje niet met zijn hoofd in de krul loopt

Veel succes ermee

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:23

Ik kan me helemaal bij Frunnik aansluiten. [ben ik toch weer een meeloper ]

Je hebt een heel leuk paardje; wees daar zuinig op! En hopelijk laat je je niet afschrikken door alle commentaar [als nieuwkomer op bokt], het is goed bedoelt, hopelijk kun je er wat mee. Lijkt me leuk om hier eens foto's van je paard als je zonder slof rijdt!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:01

De laatste foto waar je er voor het eerst op zit (zonder slof) vind ik er het vriendelijkst uitzien, commentaar op de slof is al genoeg gegeven maar ik hoop dat je er wat mee doet.

Je hebt verder harstikke leuk paard dus het komt vast goed!

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:12

wat kan iedereen toch weer zeuren. dit zijn maar momentopnames hoor en op de foto lijkt het altijd veel erger. als ze van haar instructrice zo moet rijden dan zal dat wel goed zijn want haar instructrice weet het volgensmij wel beter dan dat jullie het weten. op de foto lijkt het misschien dat het heel strak zit maar dat hoeft nog niet zo te zijn. ik vnid jullie echt zow banketstaaf ze is hier voor het eerst met foto's en wat gebeurt er iedereen kraakt er meteen weer af en gaat bepalen wat zei doet. nou ik vind het gewoon weg echt vreselijk banketstaaf hoe bokt tekeer gaat tegen de slof..

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:15

ik vind het banketstaaf om zulke foto`s te zien is gewoon weg slecht slof gebruik en als je foto`s plaatst ook al ben je nieuw dan wordt er wat van gezecht, en ja je hebt goede en slechte instructeurs dus dat waneer je les hebt het automatisch altijd goed is gaat voor mij niet op,

nodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:26

waarom gebruik je eigenlijk een slof? gaat ze er anders niet makkelijk door? misschien kun je dan nog beter met een elastiek gaan rijden, volgens mij is ze ook heel erg zwaar in de hand of niet? je moet proberen meer beropwaarts te rijden, en om niet alleen maar kritiek te geven: het is wel een mooi paardje hoor

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:38

De foto's doen het niet meer/zijn weggehaald...
ik tem wel even .

Percy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:24

Blijkbaar zijn de foto's inderdaad van de uploadsite verwijderd. Ik zet hier een slotje op.