5-jarige merrie ( Unknown x No Idea) @ Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: 5-jarige merrie ( Unknown x No Idea) @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:33

hey
ik zou ook opteren om je beugels een gaatje korter te maken, dan kruipen je onderbenen niet naar voren gaan, en je je hakken kan uitdrukken. (ik heb hetzelfde probleem, alleen vind ik de gaatjesknipper even niet )
je rijdt het paard zeker niet slecht, maar ze mag ietsje nageeflijker zijn, zo net dat knikje in de nek maken. Op bijna alle foto's loopt ze er net tegenaan. behalve op die foto waar er iemand anders opzit en die ene galopfoto. In training mag ze gerust wat ronder ingesteld zijn. Als ze zo hoog loopt, spant ze (voor het zicht) haar rug op, en dan kan je daar niet op zitten. Met het rond instellen gaat ze ook meer rugspieren ontwikkelen. (haar halsspieren zitten wel al mooi!)
Je teugels mogen ook wel wat korter, dan moet je je handen niet zo ver uit elkaar doen, of naar alle kanten toe bewegen
Veel succes!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:36

leuk paard, maar je hebt je slevhte punten al benoemd.
Met goede les zouden jullie zeker goed kunnen scoren op concour

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 00:52

KimS schreef:
hey
1.ik zou ook opteren om je beugels een gaatje korter te maken

2.je rijdt het paard zeker niet slecht, maar ze mag ietsje nageeflijker zijn, zo net dat knikje in de nek maken. Op bijna alle foto's loopt ze er net tegenaan.

3.In training mag ze gerust wat ronder ingesteld zijn. Als ze zo hoog loopt, spant ze (voor het zicht) haar rug op, en dan kan je daar niet op zitten.

4. Met het rond instellen gaat ze ook meer rugspieren ontwikkelen. (haar halsspieren zitten wel al mooi!)

5. Je teugels mogen ook wel wat korter, dan moet je je handen niet zo ver uit elkaar doen, of naar alle kanten toe bewegen
Veel succes!

1. Mmm.. maar eens proberen dan.. als zoveel mensen het vinden zal het vast geen kwaad kunnen!

2. Klopt, zo voelt het ook vaak, nét er tegen aan. Het gekke is dat het met haar rug aanspannen wel meevalt. Ze wil vanachter goed ondertreden, ze wil haar rug wel loslaten, haar kaak loslaten (vroeger voelde het alsof mijn teugels aan een blok beton vastzaten) maar niet vanuit de schoft afbuigen. Aan de longe (met bijv. pessoa) doet ze het wel, en ook halsstrekken kan ze met de neus op de grond. Ik begrijp dat het paard één geheel is en je niet alle onderdelen afzonderlijk kan bekijken, maar zoals ik hierboven beschrijf, zo voelt het wel.
Ik moet aan het begin van de les lager en ronder rijden, en aan het einde ook weer. Maar ze wil maar zo moeilijk zakken! Wat doe ik dan verkeerd?

3/4 Met over de rug rijden train ik toch vooral haar buikspieren en rek ik haar rugspieren? Dat oefenen we door de week aan de longe heel veel. Ze wil dan wel zakken, maar geeft ook dan de voorkeur aan bovenin lopen. Maar omdat ik dan zie wat er gebeurt, kan ik beter ondersteunen en krijg ik het wel voor elkaar.
Maar ik hoef haar toch niet de hele les dieper en ronder te rijden? Ik ben net zo blij dat ze nu van mijn hand afwil. Want op die foto waar die ander erop zit, zie je dat de ruiter gewoon uit het zadel wordt getrokken, en dat had ik ook en niet als ze hoger ingesteld is plus dat ik het idee heb dat ze dan meer op eigen benen loopt en niet zo op mijn handen hangt. En ze ziet meer kans om wat van die voorhand af te komen...

5. Net als mijn beugels ga ik ook mijn teugels wat korter nemen.

Misschien geen slecht idee om daar dan eens foto's van te plaatsen... kunnen we kijken of het wat uitwerkt.

Dus:
- Beugels korter
- Teugels korter
- Meer 'erdoor heen' rijden
- Iets ronder en wat diepr instellen
- Hakken uitdrukken
- Meer op mijn kont zitten
- Letten op handhouding (dichter bij elkaar en boven de schoft)

Iedereen bedankt voor advies tot zover!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 01:57

Heb smakelijk gelachen om de titel Nodigt wel uit om te kijken, erg veel foto`s en ik vind het knap dat je ook alles zo plaatst. Normaliter weet je dan al dat je een hoop commentaar krijgt.

Meeste opmerkingen heb je zelf al geplaatst, je weet goed waar je mee bezig bent. Ik zou zeggen, lekker doorwerken en ik ben heel benieuwd naar de volgende rijfoto`s!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 02:41

ik vind je titel supergoed gevonden Verder vind ik dat jij heel eerlijk met paardrijden bezig bent! Je geeft iig je eigen fouten toe, en volgensmij ben je dan al een heel eind! succes verder, maar volgensmij komt het met de tijd wel goed

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:15

mooi paard hoor!

jullie hebben een spiegel buiten, die wil ik ook!!!

zu jij mij kunnen vertellen hoe duur die dingen zijn?

dank je wel!!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:53

wat een leuk paard om te zien, je merkt ook dat je overal voor open staad en dat is juist heel goed, de fouten zijn al aangegeven en ben het daar helemaal mee eens,

ik zelf zou hem nog wat lager en ronder rijden in het begin en dan later eventueel wat laten oprichten, Welk nivo rij ja als je al wedstrijden rijdt natuurlijk,

En dan over het storende beeld ben het er wel een beetje mee eens maar ik ben er van overtuigd dat als je een ander zadel met lange zweetbladen zou nemen zodat je benen wat meer ruimte krijgen en je de beugels dus op de goede maat kan doen, want ze zijn nu echt te lang, je al een veel beter beeld zal krijgen en ook wat meer rust in jezelf,

succes met oeffen verder,

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:41

ik vond het heel prettig om al dat eerlijke commentaar erbij te lezen..
Ik denk als ik op dit paard zou rijden ik precies dezelfde problemen zou hebben..
Wat ik verder nog goed vind is jou zelfreflectie.. ga zo door..
Jullie doen volgens mij allebei je best..
Tuigers zijn niet de makkelijktste om te rijden, dressuurmatig dan..
(is mijn ervaring)

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:57

Het lijkt me een erg moeilijk paard om te rijden, maar je hebt precies door waar het fout gaat en met training weet ik zeker dta je verder komt! Mijn commentaar, beugels idd korter maar steun ook meer op je voeten en druk je hakken uit want dat vergeet je ook en dan gaan je benen soms alle kanten op! Verder vind ik het beter als ze wat dieper loopt dan dat ze bovenin in haar houdinkje gaat lopen en ze zich in de bovenlijn helemaal vastzet. Als ze gaat `koprollen` ophouding en been erachteraan. Zolang ze van achter naar voor blijft lopen zal ze zich niet vastzetten en ook niet op de voorhand vallen. Verder vind ik ook dat je je teugels wat korter mag houden en goed je handen voor het zadel.. bij haar is het belangrijk om snel te kunnen reageren als ze bijvoorbeeld gaat duiken. Verder veel succes, jullie zijn goed bezig!

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:10

Groot paard of niet? Vind je dekje ook erg mooi! Ga zo door, je weet waar je fouten zitten, dat is al erg goed! Vind het een erg leuk paard en ze lijkt me heel vriendelijk!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:13

Ik vind het super hoe het nu gaat met je paard! Ik heb namelijk even in je profiel gespiekt en ik vind dat je echt al superveel hebt bereikt!

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:30

Sinds wanneer rijden we op kracht...Sorry hoor volgens mij is dat niet de bedoeling je zal nooit winnen

Mulan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 19:32

maickell0ver schreef:
Sinds wanneer rijden we op kracht...Sorry hoor volgens mij is dat niet de bedoeling je zal nooit winnen

Even alles lezen voor je reageert...

dank u.

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:49

Erg mooi paardje,maar ze lijkt me wel moeilijk te rijden,
Omdat ze er sterk uit ziet,en een lange hals heeft...
Wel heb je een prachtig zadeldekje !!
Die wou ik ook gaan kopen
Zou die staan op mijn pony (Vos) ?

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:59

Nimmedor schreef:
leuk paard, maar je hebt je slevhte punten al benoemd.
Met goede les zouden jullie zeker goed kunnen scoren op concour

Absoluut!

En je titel is geweldig!

Obsessed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:18

poeh, wat ben jij negatief over jezelf zeg! het valt toch best mee? ik weet dat dit soort paarden (tuigers of met tuigerbloed) moeilijk te verzamelen zijn, en dan ook moeilijk bij elkaar te houden. en de ik-wil-in-drie-sprongen-over-de-lange-zijde-galop ken ik ook. Probeer inderdaad, zoals je zelf al overduidelijk aangeeft, iets aan je handen te doen, dan kom je er wel.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 00:20

dobbel schreef:
En dan over het storende beeld ben het er wel een beetje mee eens maar ik ben er van overtuigd dat als je een ander zadel met lange zweetbladen zou nemen zodat je benen wat meer ruimte krijgen en je de beugels dus op de goede maat kan doen, want ze zijn nu echt te lang, je al een veel beter beeld zal krijgen en ook wat meer rust in jezelf,

Daar heb ik al wel aan zitten denken, maar zou dat echt veel verschil maken? Heb jij er ervaring mee?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:38

Ik heb heel lang gezocht naar een goed zadel ik zelf heb juist korte benen en ben uiteindelijk naar een lange tijd zoeken bij een passier gt beland en het heeft me echt een stuk rust gegeven, foto`s in profiel zit daar op een tinkertje van 1,43 ben zelf 1.70 maar wel met korte beentjes,
Wat voor zadel heb je nu dan want ik heb echt het idee dat je er niet goed in past door je wat lange benen weet natuurlijk niet of je dat echt hebt maar zo lijkt het me wel, en je hebt wel speciale zadels voor mensen met langere benen zodat je niet zo snel over de kniewrongen heen gaat,

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:33

Persoonlijk vind ik dat het er op de foto's waar die mooi rond en diep loopt beter uit ziet dan wanneer ze "hoger ingesteld" is. Juist als ze rond loopt wordt ze sterker in de rug en rekt ze alles op. Vanuit het diepe rond kan je werken naar het hoger opgerichte. Pas op dat haar hals niet te lang wordt en dus eigenlijk niets meer doet. Dr nek moet het hoogste punt zijn, maar naar die houding moet je toewerken Succes!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:40

wat een mooi paard, ziet er heel goed uit. hij loopt heel mooi.
ik heb verder geen comentaar..

Mulan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 15:30

Sfieke schreef:
Persoonlijk vind ik dat het er op de foto's waar die mooi rond en diep loopt beter uit ziet dan wanneer ze "hoger ingesteld" is. Juist als ze rond loopt wordt ze sterker in de rug en rekt ze alles op. Vanuit het diepe rond kan je werken naar het hoger opgerichte. Pas op dat haar hals niet te lang wordt en dus eigenlijk niets meer doet. Dr nek moet het hoogste punt zijn, maar naar die houding moet je toewerken Succes!

Ja, dat klopt ook wel.
Ik met haar aan het begin van de les eerst vwnw rijden, dan van daaruit haar wat ronder vragen, na een 15 min. oprichten en wat hoger rijden, en dan na zo'n 20 min. hoog weer 10 min. lager.

Bij het LDR loop ik tegen de volgende problemen aan: ze gaat gauw koprollen of onder haar buik kijken, niet op eigen benen willen lopen en zwaar op de hand en zich sterk maken. Dan moet ik goed bijdrijven en op het goede moment weet vragen, maar das best moeilijk.
Bij het hogerrijden ligt het gevaar op de loer dat ze haar rug wegdrukt en haar bovenhalsspier niet wil gebruiken doordat ze er naar boven toe wat van tussen piept en dan onder me vandaan rent.

Maar goed, we oefenen vrolijk verder. Al staat met stip op nummer één nu even mijn handen en benen.
Ik heb mijn beugels een gat korter gedaan én de stijgbeugelriemen onder het zweetblad gedaan en dat scheelde aanzienlijk. 't was stukken makkelijker om mijn hakken uit te drukken.