Ik & Oscar @ dressuur en springen. Record verbroken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:12

ohhja...ok ik zal het eens proberen
Dankjewel

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:14

voeten iets verder in de beugels, te grote peesjes, de rest wat je zelf al zei.
leuke pony

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 01:37

ChingYi schreef:
ja dat klopt
ok uhmm weet je misschien dan iets anders tegen vastzettende handen? kan ik dat eens gaan proberen

Het feit dat je (jullie) de basis van het springen nog niet beheersen zegt eigenlijk al genoeg. Begin eerst eens met balkjes lopen voordat jullie aan een sprong van 70 à 80 centimeter beginnen. Kun je meteen iets doen aan die vastzettende handen.

Of gaat het alleen maar om records?

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 07:55

silverxxhein, ik bedoelde daarmee dat mariska bijv. geen het zelf niet meer leuk vind als er iemand op haar zit tijdens het springen. daarom doe ik dat ook niet op haar.
slimmerik, het gaat helemaal niet om records(teminste bij mij niet)
met balkjes lopen zet ik mijn handen niet vast, juist met het springen wel en daaraan wil ik werken.
zelf wil ik nu graag liever bij de wat lagere sprongen eerst goed zitten voordat we hoger gaan. hoog is wel leuk maar wat heb je aan hoog gaan als de houding niet goed is?!

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 09:25

wat een leuke pony
idd het sjabrak is te groot
ik vind alleen dat je erg ver in het zadel zit bijna op de lepel of lijkt dat maar zo
en probeer iets rechter op te zitten
mis je beugels een gaatje korter met springen ?
als je goed les neem heb je er echt veel meer plezier van

Mexx93

Re: Ik & Oscar @ dressuur en springen. Record verbroken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:24

hey,

ik vind het een lieve pony
hoe oud is hij ongeveer?
verder, je zegt wel, boze oscar, maar hij is niet boos hoor, als hij ze oortjes zo heeft staan op die foto, wat ook op meerdere foto's te zien is, betekent dat je pony mooi de aandacht bij jou heeft
en is het nou een manege pony? hoe zit dat?

-xxx- elena

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:27

whaha ziet er leuk uit!!
persoonlijk vind ik het springen er beter uitzien dan de dressuur
leuke naam Oscar (heet mij paardje ook )

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:42

Lottew schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar gaat het er bij jullie nou serieus alleen om dat ie ' naar beneden komt? Doe jezelf en je pony een plezier en neem goed les...leer je veel meer van. Leuk om te zien dat je plezier in t rijden hebt, houden zo, maar het gaat echt niet alleen maar om ' naar beneden rijden'. En idd, een grondbalk zou handig zijn! Succes ermee

daar gaat het ook niet alleen maar om, maar wel voor een deel
als een pony mooi naar bereden rijd, is hij lekker ontspannen en is dat goed voor de rug
ik vind de foto's er heel vriendelijk uitzien, en dat je te groot bent, valt mij niet op
en oja, ik vind de peesbeschermers ook te grootz
ze passen niet mooi om de pesen van de pony..
het valt me wel op met toppics die jij hebt, dat er altijd veel mensen zijn die het niet altijd met je eens zijn, wat terecht is. je bent niet altijd even goed bezig
maja wij zijn ook nog maar kinderen
Ik vind het er verder netjes uitzien, en je neemt toch al serieus privelessen op nike? helaas is nike nu weer een dip..
veel plezier en succes verder!

DEESenJAMBO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:25

Hi, ik heb al eerder topics van jullie bekeken. Als ik het goed begrijp rijden jullie gewoon pony's bij een boer? (correct me if i'm wrong ) Het is dus al lekker dat jullie die beesten aandacht geven.

En ik zie het meer als iets onschuldigs dat jullie elkaar lekker helpen met rijden. Maar daar zou ik toch mee oppassen, aangezien jullie zelf natuurlijk ook geen mega ervaring hebben. Al doe je 1x in de maand een lesje, daar steek je zelf al veel van op.

En over een knoop in de teugel leggen en zonder handen springen, dat gebeurd wel vaker hoor, dat is ook goed voor je houding, en zo zoek je ook geen steun aan de teugels. Jullie doen het niet bij hoge sprongen, dus zoveel kan er niet gebeuren.
Je kunt ook met springen halverwege de maantop een pluk manen beet pakken, zo gaan je handen automatisch naar voren en hinder je je paard ook niet in de mond. Verder vind ik pattypaard al best wel een leuke springhouding hebben.

succes verder!

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:33

leuke pony!
meer heb ik niet echt te zeggen , alles is al gezegt

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:37

heej, oscar is echt al vooruit gegaan joh!
super man..

het zadel verminderd je zit wel, maar je geeft aan dat je dat zelf ook weet..

Duss echt complimenten

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:47

Ik zou als ik jou was nooit de teugels losgooien voor de sprong. Je pony wordt niet meer tussen je handen opgesloten en kan zo gaan weigeren, haha niet echt een goed idee dus. Wat wel een goede manier is: voor de sprong gewoon je teugels vasthouden en op het moment dat hij af zet zn oren aantikken (haha ja klinkt stom maar het helpt wel) en als hij landt je handen weer op de goede plaats. Dus niet je teugels loslaten maar gewoon je handen naar voren doen.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:26

Elena: een paard gaat niet ontspannen lopen en zijn rug ontspannen door hem naar beneden te rijden...Pas wanneer ie goed aan de hulpen staat, goed voorwaarts is en de tact en regelmaat in orde is kun je gaan denken aan nageeflijkheid. Van voor naar achter rijden, daar al ns van gehoord?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:49

Citaat:
Ik zou als ik jou was nooit de teugels losgooien voor de sprong. Je pony wordt niet meer tussen je handen opgesloten en kan zo gaan weigeren, haha niet echt een goed idee dus.

Een paard of pony gaat juist weigeren als je hem geen ruimte geeft boven een hindernis en hij iedere keer in zijn mond getrokken word.
Zonder teugels over een laag sprongetje is lekker voor je (brave) pony en goed voor jouw zelfvertrouwen!

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:53

Sorry hoor Patty maar ik vind dit allemaal niet zo verstandig. Denk dat je meer leert als je serieuze en professionele springles neemt. Tenzij ChingYi een erkend intructeurs-diploma heeft maar hier ben ik eigenlijk erg zeker van dat dit niet zo is.

Verder als je je handen vastzet kun je dit beter eerst proberen te verbeteren door bij het balkjes draven een knoop in de teugel te leggen en je handen op je rug te houden terwijl je verlicht gaat zitten. Dus nooit teugels maar gewoon los gooien! En ook je handen niet zo lukraak maar voor je uitgooien, veel verstandiger is ze op je rug te houden!

Verder, wens ik je heel erg veel succes nog met springen. En hopelijk vind je snel een geschikte springinstructeur!

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:20

Volgende keer een grondbalk

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:33

Hmm je ziet dat je erg veel plezier in hebt, das erg belangrijk natuurlijk
Wel vind ik dat je zadeltje niet erg goed ligt, ik heb het idee dat ie erg drukt in de rug. Ook vind ik echt dat je met springen iemand er bij hebt moeten staan die ervaren is en die je helpt. (En dan niet een onervaren vriendinnetje)
Ook vind ik dat je de sprong wel erg vaak genomen hebt, maar das mijn persoonlijke mening. Naar mijn idee kun je wat meer aandacht aan de dressuur besteden.

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:43

ze krigt als ik het allemaal goed begrijp gewoonles op de manege en met haar andere vz pony.
Ik zou eigenlijk ook graag een vriendin willen hebben die mij eens 'les gaf', Je kunt jezelf niet zien rijden. Die vriendin wel, en die kan bijv. vertellen dat je je hakken meer omlaag moet doen etc.
Ok, ze heeft geen diploma *(denk ik) maar ze kan zoals ik het zeg wel op die dingen wijzen.. altijd beter dan zomaar los rijden.

En ik vind persoonlijk dat sinds het begin van de foto's van oscar, oscar echt al stukken vooruit is gegaan..

Walco_Aqua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:49

Kris25 schreef:
Citaat:
Ik zou als ik jou was nooit de teugels losgooien voor de sprong. Je pony wordt niet meer tussen je handen opgesloten en kan zo gaan weigeren, haha niet echt een goed idee dus.

Een paard of pony gaat juist weigeren als je hem geen ruimte geeft boven een hindernis en hij iedere keer in zijn mond getrokken word.
Zonder teugels over een laag sprongetje is lekker voor je (brave) pony en goed voor jouw zelfvertrouwen!

Ik zeg toch juist dat je m voor de sprong bij je moet houden en boven de sprong ruimte moet geven, maar je moet hem niet van te voren al loslaten want dan weigert hij.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:23

IndianRose schreef:
Vind Chingyi nou niet het meest ideale persoon om les van te hebben

Om eerlijk te zijn sluit ik me hier voor de volle 100% bij aan.
Ik zou lekker ergens les gaan nemen waar je wat leert.

Maflinger schreef:
Ik mis een grondbalk.

Ook niet geheel onbelangrijk lijkt me
Weer zoiets waarom goede les belangrijk is, daar spring je verantwoord.

De peesbeschermers zijn inderdaad ook wat te groot, maar dat heb je al gauw met kleine pony's

En zoals lottew ook al gezegd heeft op pagina 1 : het gaat echt niet alleen om het "rond rijden"
Op de foto's waarop je niet springt maar gewoon inrijdt, zie ik een pony die zijn hele rug eruit drukt, wat vaak veroorzaakt wordt door het tegenhouden van de ruiter.
Begin gewoon lekker losjes met een lang teugeltje, gaat je pony veel meer ontspannen van lopen. Ik heb ook zo'n figuur wat graag met z'n hoofd in de lucht begint, gewoon met een los teugeltje beginnen te losrijden, begint fijner, is voor de pony fijner, hij werkt veel fijner mee... en zo kan ik hem gelijk lekker ontspannen laten beginnen.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:29

ik vind dat de pony erg kort loopt en dat komt waarschijnlijk omdat jullie hem aan de teugel proberen te rijden..

uhh zoals ik hier lees is het persoon wat jou heeft lesgegeven geen ervaren iemand..
dus als je les neemt neem dan van iemand les die er verstand van heeft!

aan de teugel rijden is niet even aan de teugels sjorren zodat hij zn hoofd buigd maar het is veel meer..!
wat ik nergens zie is stelling.?
begin daar eerst maar eens aan voor je aan de teugel gaat rijden
want ik vind het nu alles behalve ontspanning..

ik heb geen commentaar overhet springen ben nml geen springheld

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:40

Iedereen... jullie blijven zeggen dat ze les moet nemen MAAR ze rijd toch ook op een manege!! Het is hardstikke leuk gewoon een leuke les van een vriendin en die kan dan weer tegen jouw zeggen wat ze zelf ook heeft geleerd. Ze zegt zelf ook dat ze eraan werkt en wat ze erbij zet klopt wel.. dus ze weten het wel en als ze het weten kunnen ze het ook leren. En zonder handen springen is heel goed voor jouw en je pony het geeft de vertrouwen van je pony naar jou ook aan want voor de sprong hou je hem gewoon losjes dat je hem nog wel ervoor kan zetten, en als ie ze voorbenen een beetje optilt laat je ze gewoon los! goed voor je evenwicht enzo.

Ga zo door meid;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:44

Ziet er goed uit, het commentaar is al gegeven .. Sluit me volkomen bij Mandy_b_s aan.
Naarmate je hoger gaat gaat hij beter springen.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:48

Als ik foto's zie van jouw les op Nike bijvoorbeeld. Zie ik een leuk meisje die probeert er het beste van te maken.
Zie is foto's van jou waar Chingy bij is zie ik altijd wel minstens 3 dingen die me niet aan staan, om het maar zo te noemen.

Je moet je niet concentreren op het aan de teugel en naar beneden rijden. Zorg eerst eens dat je je pony lekker ontspannen, van voor naar achter, en goed aan de hulpen kunt rijden. Dan kan je(door midden van góede les) eens bezig gaan met het nageeflijk/aan de teugel rijden.

Over het springen ; Wat me meteen opvalt is dat je geen grondbalk hebt. Sleep desnoods een houten plankje of zoiets mee. Het is zo'n kleine moeite om een een grondbalkje of plankje onder te leggen, en het zoveel makkelijk voor je pony om dan te springen. Je houding is niet overal even goed maar dat heeft denk ik toch voor een groot deel met je te lange beugels te maken. De tip van doe alsof je je pony's oren wil aantikken is een hele goede. Want als je je teugels losgooit heb je geen enkele controle meer.

Neem gewoon les van een goede instructeur, maar niet van Chingy. Sorry als ik bot overkom maar volgens mij heeft ze echt niet zoveel verstand van paarden.

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:56

Het enige wat ik toe zou willen voegen gaat over de 16e (?) foto. Als je een pony op adem laat komen, vind ik het wel zo eerlijk om ook even lekker een losse teugel te geven.