Vriendje leert paardrijden *grijns*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:16

Hé wat leuk dat je je vriend zo ver hebt gekregen dat hij wil leren paardrijden. Op de foto's ziet het er best goed uit voor iemand die maar zo weinig op een paard heeft gezeten. Wijs hem wel even op zijn handen. Hij heeft namelijk echte pianohanden.

Wat is de volgende stap?
Hem meesleuren naar de ruiterwinkel voor een cap en een rijbroek?

Imre

Re: Vriendje leert paardrijden *grijns*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:27

Een rijbroek wil hij niet aan. Die vindt ie teveel op een legging lijken dus daar wil hij niet in gezien worden. Een cap gaat er zeker komen als hij door gaat met rijden, maar hij gaat in januari eerst 6 maanden naar Finland. Het heeft nu dus geen zin om er eentje aan te schaffen.

Hij heeft er nu 3x ongeveer 20 - 30 minuten op gezeten (verspreid over 7 weken) en behalve rechtop zitten zijn we niet met zijn houding bezig geweest. Hij moest eerst maar eens een beetje leren sturen. De volgende keer wordt meneer echter wat strenger aangepakt. Als hij op mijn paard wil rijden zal hij dat ook fatsoenlijk moeten doen.

@ Fairie: als zn haar los is is het nog langer!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:34

Wind niet aanvallend bedoeld maar als je eenmaal een foute houding hebt aangeleerd is dat niet makkelijk meer af te leren.

Het is niet voor niets dat vooral vroeger beginners eerst zitlessen aan de longe kregen. Pas als ze een beetje onafhankelijke zit en goede houding hebben gingen ze los om te leren sturen.
Je hulpen om te sturen komen ook veel beter over met een goede houding.

Voor je vriend is het natuurlijk een hele ervaring om 6 maanden naar Finland te gaan. Wel balen dat je hem dan 6 maanden moet missen

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:49

Ik voel me niet aangevallen hoor, de juiste houding is erg belangrijk. Als hij rijdt gaat Donja aan de longe en doet hij niets met de teugels. Ik wil dat hij eerst went aan het gevoel van de bewegingen van het paard en hoe zijn lijf daar op reageert. Hij denkt bijvoorbeeld dat hij heel erg stil zit terwijl zijn benen alle kanten op zwabberen. Nou ja, bij wijze van spreke dan. Voor hij zijn lijf een beetje onder controle heeft mag hij van mij niet aan de teugels komen. De foto's die je hier ziet zijn gemaakt aan het einde van zijn 'sessies', als hij meer ontspannen is en wat meer lef heeft. Dan gaat hij een paar rondjes los over de hoefslag en neemt hier en daar op mijn aanwijzingen een extra bochtje, voornamelijk met beenhulpen. Van de tijd dat hij er nu in totaal op gezeten heeft heeft hij nog geen kwartier de teugels in handen gehad. Vandaar dat we dus ook nog niet bezig geweest zijn met perfecte handhouding.

Finland is gaaf, maar ik ga hem heel erg missen. Het is wel een goed excuus om ook een keer die kant op te gaan. Misschien kunnen we daar wel een keer samen rijden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:42

Wind schreef:
@ Fairie: als zn haar los is is het nog langer!

Yeah, like it!
Prachtige kleur ook.

(hihi, erg offtopic)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:01

Mijn vriendje heet ook Lammert en heeft ook leren paardrijden (maar is gevallen en durft nou niet meer ) Nja toeval, maar wees zuinig op hem

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:37

Heej wat leuk zeg! Mijn vriend heeft laatst ook op mijn paard gezeten. Nou is de mijne best een beetje gevoelig dus hij kan er niet zomaar mee wegdraven. Maar mijn vriend vond t wel helemaal geweldig dat ie m in de achteruit kon zetten, en opzij enzo haha. Je hebt echt een ontzettend braaf paard

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:00

Leuke jongen
Ohh je paard is ook leuk hoor
Knap van hem

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:47

idd .. dat haar .... Zo lang wow .. maare ... ziet er netjes uit hoor .. Ik vind m er netjes opzitten enzo ..

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 17:39

Dames, het ging hier om zijn rijkunsten.

Ik zal de volgende keer weer foto's maken zodat jullie kunnen zien of hij vooruit gaat met rijden.

Missymerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:42

euhm.. als hij voor de eerste keer rijd waarom doet hij dan geen cap op (als hij geen eigen heeft jouwe ofzo). Je zegt zolang me paardje niet hard hoeft te werken vind ie alles best, maar straks vind ie dit wel hard werken en dan heeft je vriend geen cap op...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:13

Goed hoor van je vriend!
Niks geen getrek in de mond of geschop!

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:11

Wind schreef:
:D Dames, het ging hier om zijn rijkunsten.

Ja nou en?

Dit soort reacties motiveren toch juist om de volgende keer jou te pushen om foto's te posten?

Hoop dat mijn toekomstige kerel ook ooit op een paard zal gaan zitten.
Het ziet er echt cool uit

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:17

lache zeg! op allebei even trots !! hoor je niet vaak dat ze willen paardrijde !

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:59

Heeeee Lammert!! En dat op een paard nog wel Stoer hoor, van hem! Doe je de groeten even?

offtopic: volgens mij zag ik jullie laatst nog, volgens mij ging jij net het RUG gebouw in en fietste hij weg

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 20:12

Dat kan heel goed kloppen!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:45

Stoer hoor..

Het valt me trouwens op hoeveel jongens die een paardrij-meisje als vriendin hebben opeens spontaan allergisch zijn voor paarden

Ik vind het stoer hoor, ik krijg mijn vriend er niet op. Later als mijn eigen paard groot is, wil hij er wel op, maar op mijn verzorgpony wil hij niet... flauw hoor...