Een paar probleempjes. Kwaad tot erger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:00

Morgen ga ik op Arlinde rijden, en ga dan is de volgende oefeningen doen:
- Overgangen, van stap - draf en andersom
- Balkjes
- Veel figuren
- Haar stelling rijden, dus de ene keer naar buiten de andere keer naar binnen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:03

pricilia schreef:
Ik ga gewoon jullie tips proberen, en kijken waar ze het beste op reageert. Elk paard verschilt toch?
Ik wil zelf ook dolgraag bij de ponyclub. En heb al 4 jaar verzorgpony's (altijd beetje hetzelfde paardje) en nooit problemen mee gehad, daarom ging het in combinatie met de manege-lessen ook goed. Alleen nu kom ik dus bij Arlinde problemen tegen, en wil al vanaf dat ik haar verzorg prive les of club les! Alleen hoe kom ik bij de club? Stappen kan wel, is wel een pokke eind maar in de winter dus niet. Bovendien willen mijn ouders me echt niet elke keer brengen en ophalen. Dit kan ook niet, mijn moeder werkt vaak 's avonds(serveerster) en weet pas een week van te voren op welke dagen) Ze heeft bovendien het rijbewijs heir ook niet voor. Me vader kan het wel, en heeft de tijd er op zich wel voor (postbode, 's ochtends/'s middags werk dus) Alleen die heeft soms ook avond diens (post klaar maken voor de volgende dag) of als hij een late dienst heeft zit je al. Dat is dus het grote probleem. Qua kosten is clubles goedkoper! En prive les; ik ben nooit iemand tegen gekomen die er niet boven de 15,- voor vraagt. En die dan ook redelijk les geeft. Want me ouders vinden prive instructeur toch wel een hele luxe! Ena ls er dan ook nog is een heel prijs kaartje aan hangt mag het zeker niet.

Ja dat is opzich best wel jammer dat ze geen trailer hebben bij Arlinde, en dat je ouders niet zoveel tijd hebben misschien kun je met je andere verzorgpony (Romy) les nemen bij de ponyclub? Maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan omdat je daar al "les" krijgt. En bij Romy gaat het wel goed
Misschien kun je bij de manege iemand vragen, of ergens een advertentie plaatsen bijv. dat je een privé-instructeur/trice zoekt voor max. ...... €ofzo

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:45

Stappen, stappen stappen.

Ga uren stappen als het moet. Neem haar mee naar buiten als het kan, in de bak cirkels en figures stappen. Rijden = rust. Je paard denkt nu dat rijden racen is.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 17:59

Ik maak regelmatig een buitenritje. Ga is proberen met dat stappen stappen stappen.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:07

Vandaag was het echt plens weer, niet normaal! De hele dag mot regen en dan durf ik het (nog) niet aan om te gaan rijden i.v.m geen bak tot beschikking. En het gras is echt gwn te glad voor een galop. HOpen dat morgen lessen uitvallen het droog is..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:55

Je schrijf eerst dat je dat stappen zeker gaat proberen en 8 minuten later schrijf je dat je door het plensweer niet durft te galopperen in de wei en dus heb je maar niet gereden. Vandaag staat ie dus stil en morgen is het weer janken omdat ie zo heet is.....
Jij spreekt jezelf ook lekker tegen!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:04

Nee, ik kan niet rijden omdat ze soms zo ervan door schiet! En dat dur ik dus niet aan omdat je niet kan galoperen.. Ik heb geen zin om uit te glijden. En morgen kan ik niet rijden of er moeten lessen uitvallen. En ik jank echt niet zo snel hoor! (heb nog nooit gejankt maar goed) En ik weet dus waardoor het komt als ze donderdag druk is.. door mezelf..!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:14

Het is naar dat je geen bak hebt waar je kan rijden en je pony eens even flink kan laten uit kuren. Bel desnoods bij iedereen in de buurt aan. De meeste mensen met paarden hebben een bak in de tuin, misschien mag je er wel in rijden....

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 20:15

Jij zegt dat ik 3 keer in de week kan rijden in de winter, dat is niet helemaal waar.
Ik kan 5 keer p/week rijden.
In de winter rijdt ik Arlinde op de deze dagen:
dinsdag - donderdag - vrijdag - zaterdag en als het moet zondag en dat moet dus ook.

In de zomer rijdt ik haar op:
maandag - dinsdag - woensdag - vrijdag - zaterdag en als het moet zondag in arlinde's geval moet het dus.

Fun_Fun

Re: Een paar probleempjes. Kwaad tot erger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:44

Denk als er een goede instuctrice bij is, je al een stuk verder bent

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:21

Ik snap het niet helemaal, volgens dat schema wat je maakte rijd je minder dan dat je hier boven net aangeeft

Als ik jou was zou ik hier zelf niet mee verder gaan prutsen, maar goede instructie zoeken, ik zou zeggen liefst prive zodat er constant met jou en je pony bezig gehouden wordt.
Je zegt dat de instructeur van de club waar je rijd onduidelijk is, waarom stop je daar dan niet mee als dat zo is, uit je verhaal maak ik op dat je ouders je lessen betalen, ik kan me dan wel voorstellen dat ze niet nog lessen erbij willen betalen. Betaal anders mee of rijd 1 keer in de 2 weken bij instructie, overigens vind ik 20 euro voor een prive les heel niet duur.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:13

Citaat:
In de winter:
- Maandag - Nee, (te vroeg donker, pas half 5 thuis!)
- Dinsdag - Arlinde
- Woensdag - Nee, (te vroeg donker, pas half 5 thuis!)
- Donderdag - Romy (als het nog niet om 5 uur donker is) anders Arlinde
- Vrijdag - Arlinde
- Zaterdag - Les, Arlinde en soms Romy (met hulp)
- Zondag - Soms Arlinde

En het is nu om 5 uur donker! Dus maandag en woensdag kan niet meer. En op de donderdag rijd ik in de winter Romy niet, en wel op Arlinde (romy staat stukkie verder). En ik ben dus van plan om ook gewoon op zondag te gaan rijden.

20,- vinden me ouders gewoon te gek voor prive les! En om maar 1 keer per 2 weken les te hebben schiet ook niet echt op. (op de manege ook niet maar ja) ik rijd overigens niet op een CLUB maar op een MANEGE. En manege's staan bekend dat ze niet beter les geven dan op een club (kromme zin )

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:48

Nou ik rijd zelf ook om de week en dat gaat prima zou ook liever elke week rijden maar dat lukt niet maar als ik helemaal geen les rijd kom ik ook niet verder.Ze geeft me altijd genoeg huiswerk mee voor de twee weken.Dus mss moet je er nog maar eens over na denken.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:20

Is het niet wat te hoog gegrepen voor je om met dit paard zonder hulp aan de slag te gaan? Vervelend dat je ook een beetje wordt tegengewerkt doordat je geen bak tot je beschikking hebt en dergelijke. En natuurlijk moet je er het beste van maken met de middelen die je wel of niet hebt. Maar ook realistisch zijn.Is dit paard wel geschikt voor jou en hebben jij en het paard wel ervaring genoeg om zonder begeleiding verder te gaan? Als het gevaarlijk wordt, kun je denk ik maar beter kiezen. Of verder gaan onder begeleiding zodat je eraan kan werken dat het veiliger wordt, of je erbij neerleggen dat jij en je verzorgpaard op dit moment geen passende combinatie zijn.Notabene je hebt al een ander paard waarmee je leuk aan het werk kan. Kun je niet beter daar je tijd in gaan steken?
Misschien niet helemaal wat je horen wilt, dat begrijp ik.Maar alle hints die je worden gegeven weerleg je omdat die volgens jou onuitvoerbaar zijn voor je.Tja, als er niets tussen zit voor jou om jou en je verzorgpaard goed op weg te helpen. En er geconcludeerd kan worden dat de omstandigheden gewoon weg er niet naar zijn dat je dit ´probleem´ kan overwinnen., waarom jezelf dan nog verder voor de gek houden vraag ik me dan af....

P.s. Nog even terug over overgangen rijden bij snelle en langzame paarden.Overgangen rijden is nooit verkeerd, wat luiere paarden leer je ermee actief te blijven voor het been. Snelle paarden leer je ermee dat ze hoe dan ook moeten luisteren en in hun tempo ook naar jou behoren te luisteren. Inderdaad kunnen snelle paarden hier in het begin nog drukker van worden, ze accepteren de hulpen terug dan gewoonweg niet. Maar dat is geen excuus om maar passief erop te gaan zitten en door zo min mogelijk te vragen. De hulpen voorwaarts en terug behoren geaccepteerd te woren door je paard, als dat niet het geval is. Is het tijd om daar aandacht in te steken door dit gewoon veel te herhalen en oefenen.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 15:59

Ik kijk het nog even aan, en dan horen jullie het wel ik heb echt waar een hechte band met haar, alleen ze heeft gewoon veel pit. En hoe los je dat het beste op?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:26

Lees het topic even door waar denk je dat we antwoord voor geven.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:31

ik ga met Bienotje mee

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 16:54

Op dat ze zo druk is.